Hari yang dinanti-nanti kan tiba . En. Byun dan Kris mengemas semua barang Suho . Manakala JinKyung pulak di Hospital Swageu menjaga omma mertuanya . Suho ? Apa lagi , ofkos lah tengah terlentang . Nak buat apa dengan keadaan dia macam tu .
Selesai kemas barang , Kris mengangkat Suho dan letak di atas kerusi roda . Dia menolak kerusi roda keluar dari hospital manakala En. Byun membawa semua beg .
Dalam kereta .
Suho merenung ke luar tingkap . Menikmati keindahan alam ciptaan tuhan . Dah lama tak tgok pemandangan luar . Lebih kurang sebulan lah jugak . Asyik terperap dalam hospital yang semuanya putih dan kekadang merah .
Suho : *dalam hati* Omma , Suho datang . Omma jangan sedih dah . Suho tasuka tengok omma sedih , nae ?
Di Hospital Swageu .
Pn. Byun menangis tak henti-henti sejak dua hari lepas . Habis bengkak matanya . Dan dia tak habis habis memekak , menjerit , melolong . JinKyung yang menemaninya tidak dihiraukan nya . Dia dalam dunia dia sendiri . Dunia yang penuh kesedihan dan kesunyian . Itu dunia dia .
JinKyung : Omma , makan . Jangan lah nangis . Nanti Suho datang . Omma stop crying pelish .
Pn. Byun : KAU SIAPA ?! AKU TAK NAK KAU ! AKU NAK SUHO ! *tolak JinKyung*
JinKyung tercampak ke dinding manakala mangkuk bubur yang dipegangnya terjatuh dan pecah . Dua orang nurse bergegas ke wad yang diduduki Pn. Byun . Seorang menyuntik Pn. Byum sehingga pengsan dan seorang lagi membantu JinKyung bangun .
Nurse 2 : Are you okay ?
JinKyung : Saya okay *nangis*
JinKyung berlari keluar dari wad tersebut . Dia terkejut mengapa ommanya berubah dengan drastik . Sehingga menyakitinya . Ramai orang melihat JinKyung dengan muka dia-kenapa-putus-tunang-ke .
JinKyung menelefon Kris bersama tangisan .
Kris : Yeobosaeyo ?
JinKyung : Yeobo ! O-om-ma dah berubah . Dia menangis sepanjang masa dan chagi pujuk dia untuk makan . T-tapp-pi dia tolak chagi k-ke dinding . Dan dia marah chagi .*teresak-esak*
Kris : Omo ! chagi sakit tak ?
JinKyung : tak . Yeobo ppalliwaa datang sini .
Kris : Nae .
Kris : Appa ppalli . Omma dah tak betul . Dia tolak JinKyung sampai JinKyung tercampak ke dinding .
En. Byun : mental dia tak pulih lagi .
.. dia memang betul-betul rindukan Suho . *urut kepala*Suho : Ha ?!
Suho terkejut apabila mendengar ayat omma dah tak betul . Ayat tu bagaikan pedang yang menusuk ke hati dia .
Ini semua salah aku !
_____
YOU ARE READING
[ C ] anak tong sampah° kjm
Fanfiction+ siapa je suka , hidup dalam kepalsuan ? kalau ada yang suka , meh dm aku thanks