45

173 22 1
                                    

Di gazebo rumah .

Suho duduk termenung di situ melihat Pakcik Lay memotong rumput .

Kini pakcik lay dah tak sakit pinggang , sakit bontot , semua dah tak sakit . Hasil daripada meminum Pamoga keluaran Dato Vida . Alhamdulillah , syukur ada Pamoga .

Pakcik Lay : Suho , termenung apa tu ?

Suho : Tak de pape . Just letih sangat lah kerja kat syarikat tu .

Pakcik Lay : Alah biasalah tu . Suho dikira beruntung tau dapat kerja macam tu . Gaji pun besar .

Suho : mm ..

Pakcik Lay : Suho , ahjusshi tahu , Suho ada masalah .

Suho : Mana ada lah .

Pakcik Lay : Suho jangan tipu . Ahjusshi pernah jaga kamu lah dulu , ingat tak ? And ahjusshi dh anggap Suho ni mcam cucu sendiri . Ceritalah .

Suho : hm . Okaylah . Sebenarnya , kan Eunji jadi assistant Suho , namchin Eunji , Chanyeol , dia jeles . Lepastu dia taknak kawan ngan Suho dah . Dia kata , Suho ni tikam dia dri blkg disebabkan tu . ( kalau tak pham rujuk part 43 )

Air mata Suho bertakung . Dia taknak air mata dia jatuh sekali lagi selepas peristiwa hitam yang melanda keluarganya dulu .

Pakcik Lay : Oh tu je ke . Ala . Suho pujuk lah dia . Lagipun , bukan ke Suho ngan Minsoo akan kawin bulan depan ? So , kata lah kat dia yang Suho nak kawin ngan Minsoo bulan depan .

Suho : kawin ? *muka pelik*

Pakcik Lay : Aah .

Suho terus masuk ke rumah . Pakcik Lay hanya menggelengkan kepalanya .

Suho : Appa !

En. Byun : Nae ?

Appanya duduk di ruang tamu bersama ommanya sambil menonton ' Kilauan Emas ' .

Suho : Suho akan kawin bulan depan ke ?

En. Byun : *grin*

Suho : tell me plisheww .

Pn. Byun : Kitorg baru nak bagitau Suho malam ni . Mana Suho tau ?

Suho : Pakcik Lay .

En. Byun : Haritu , kan ada En. Taemin ngan Pn. Naeun datang . Appa ngan omma dengan parents Minsoo dah decide korg akan kawin bulan depan . Appa plan nak buad surprise . Tapi Suho dh tau . so , tak jadilah .

Suho : Minsoo tau tak ?

Pn. Byun : Tak .

Suho : Boleh Suho bagitau dia ?

En. Byun : Tau lah eksaited . Takyah bagitau . Nanti appa dia bgitau lah tu .

Suho : Kawin kat mana appa ?

En. Byun : kat sini .

En. Byun menunjukkan lubang hidungnya .

HAHAHAHAHAHAH !

Suho : Pandai appa buad lawak *perli*

En. Byun : Eh mesti .

Suho terlupa sebentar masalah nya selepas dapat tahu yang dia bakal jadi suami bulan depan .

______


Semua hensemmm dalam monster . healing6104 aku jujur kali ni , lay hensemmm gila berterima kasih sikit sebab ni first time aku puji dia ikhlas dri hati

Nadiah_7luhan .

Vote / Comment .

[ C ] anak tong sampah° kjmWhere stories live. Discover now