Maid 4 : Aku akan kenakan dia . Heheh .
Lalu , Maid 4 ataupun namanya , Hayoung pergi ke bilik Pak Cik Lay dengan senyuman sinis di bibir .
Sampai di bilik Pak Cik Lay , Maid 4 masuk bersama segelas air panas .
Maid 4 masuk ke bilik Pak Cik Lay dan dia lihat Pak Cik Lay sedang duduk di tepi tingkap sambil melihat pandangan di luar .
Maid 4 : Emm . Pak Cik . * pegang bahu Pak Cik Lay *
Pak Cik Lay : Ye .
Pak Cik Lay bangun dan memandang ke arah Maid 4 . Maid 4 sengaja menggoyangkan gelas yang dipengangnya itu . Air itu tumpah di atas kaki Pak Cik Lay . Pak Cik Lay mengerang kesakitan .
Pak Cik Lay : Aaaa * jerit * * pegang kaki *
Maid 4 : * cakap dalam hati * hmphh . Padan muka , kau .
Pak Cik Lay : ouch
Maid 4 : Owh , mianhaeyo . Tak sengaja . * cakap dengan gedik * * keluar dari bilik uh * Oh yea . Nanti turun bawah ya . Makan . Nanti kat meja makan tu , jaga adab sikit . Jangan jadi jakun sangat . Ok . Saya nak turun bawah dulu .
Lalu Maid 4 kluar dari bilik Pak Cik Lay bersama senyuman puas di bibir .
Maid 4 : Padan muka , kau. Rasakan . Lepas ni , aku pasti kau akan keluar dari rumah ni . Baru aman sikit hidup aku .
Sementara itu , di dalam bilik Pak Cik Lay .
Pak Cik Lay : Aaa . Sakitnya . Kenapa semua orang nak benci aku ? Apa salah aku ? Adakah sebab aku miskin ? Hina sangat ke aku ni ? Bukan aku yang tawar diri untuk tinggal kat rumah sebesar ni . Aku tau aku tak layak langsung duduk kat rumah ni . Tapi jangan la layan aku sampai macam tu sekali . * batuk * Aku ada perasaan jugak . Sama ngan manusia lain . Aku tahu . Kat dunia ni semua orang benci aku sebab aku miskin , hina .
Pak Cik Lay merintih perlahan . Air mata nya mengalir di pipi tuanya . Dengan kudrat yang dia ada ketika itu , dia bangun perlahan lahan dan berjalan terencut-encut menuju ke ruang makan . Sampai di ruang makan , dia berlagak biasa seperti tiada apa yang berlaku .
Suho : Pakcik . Dah turun pon ! Mari makan !
Pak Cik Lay : Nae .
Suho : Kenapa kaki Pakcik merah ?Pak Cik Lay : Owh . Semut gigit tadi . Sebab tu jadi cenggitu .
Suho : owh .
Tiba² , Maid 4 mencelah .
Maid 4 : Suho , saya naik atas dulu . Nak kemas bilik tetamu kita .
Suho : Sorry . He's not our guest . Dia orang tetap dalam rumah kita .
Maid 4 ketap bibir .
Maid 4 : Mianhaeyo . Saya naik atas dulu .
Suho : Nae .
Maid 4 lalu di sebelah Pak Cik Lay dan dia berkata sesuatu kepadanya .
Maid 4 : * cakap perlahan * Jangan kau sekali kali nak bagitau dia tentang kejadian tadi . Kalau kau bagitahu , nahas kau . Sedar sikit . Kau cuma tumpangan kat dalam rumah ni jea bagi aku .
Pak Cik Lay : * angguk *
Maid 4 naik ke atas dan menuju ke bilik Pak Cik Lay untuk mengemas biliknya .
Di dalam bilik Pak Cik Lay .
Maid 4 : Bila la orang tua ni nak berambuss ? Menyusahkan hidup aku jea . Bukan nak kemas bilik sendiri . Dah la amik bilik aku . Takpe . Anak babun pergi melepas , ada hari aku balas . * smbil kemas bilik Pak Cik Lay *
Keesokan harinya . Waktu pagi .
Suho sedang bersiap untuk pergi ke sekolah . Selesai bersiap dan bersarapan , dia terus pakai kasut dan menaiki kereta Limborgini hitam milik bapanya itu . Lalu drivernya menghantarnya ke sekolah . Selesai sampai ke sekolah , peminat dia mula beratur kat depan pagar . Tetapi dihalang oleh pengawas bertugas . Suho bergegas pergi ke kelasnya kerana tidak mahu diganggu oleh peminatnya . Setelah sampai di kelas , dia terus meletakkan begnya di atas kerusi dan duduk berseorangan . Chanyeol dan Minsoo tak sampai lagi . Selang beberapa minit selepas itu , Chanyeol masuk ke kelas dengan cermin matanya bulatnya .
Suho : HAHAHA ! Nerd giloo !
Chanyeol : Hello ! Ini lah yang dinamakan fashion , okay .
Suho : Eleh . * tenung muka Chanyeol *Chanyeol : Jangan la pandang muka saiaa lama² . Tau la saiaa ni chomel . Jangan la macam tu . Malu saiaaa .
Suho : * muntah darah *
Chanyeol : Tu ! Yeochin kau dah sampaii uh .
Suho : Yang ko sebok pehal ?
Lalu Suho bangun dan pergi berjumpa dengan Minsoo .
Chanyeol : Okay . Aku dipinggirkan . Author , bila aku nak dapat yeochin ?
Author : kau bukan main cast so yeah takyah sibuk .
Back to the story .
Minsoo : Suho..
Suho : nae ?
Minsoo : Tak de pape lah . Btw , Pak Cik Lay tinggal dengan awak ea ?
Suho : Yeah . Appa saya yang cadangkan .
Minsoo : owhh..
Suho : Saya balik tempat duduk saya dulu ea ? Byee .
Minsoo : Bye .
Suho : ishh . Kiyott laa awak ni .
Minsoo : Hahah . * malu * * blushing *
Suho : Muka dah jadi pink . Sepink babi . Hahah .
Minsoo : kuajo .
Suho duduk di tempatnya semula .
Suho : Apsal muram ni ?
Chanyeol : Author ni la . Dia tak kasi aku gf . Sadiss .
Suho : Lahaii . Kau amik je la si Eunji uh . Lagipon dia tu masih single and available lagi .
Chanyeol : Hm . Tengok la .
Prof. Yugyeom masuk ke kelas itu lalu mengajar .
KRINGG !!
Suho : Yess ! Rehat !
Eunji : Suho , tadi pengetua nak jumpa kau dekat bilik dia .
Suho : Waeyo ? Aku ada buad salah ke ?
Eunji : Dunno . * angkat bahu * * blah *
Suho : Channie , aku kena jumpa pengetua . Kau rehat la dulu .
Chanyeol : Alaa . Aku nak rehat ngan sapa ? * hampa *
Suho : Ngan .. Eunji ?
Chanyeol : Haishh . Tak de dalam skrip ni . Arghh ! Buad je la . Kbye uollsss .
Suho pon pergi ke bilik pengetua .
Pengetua : Ha ! Datang pon ! Apsal lambat ?
Suho : err .. err
Pengetua : Kamu didenda .
Suho : Ha ! Denda ?!_____
YOU ARE READING
[ C ] anak tong sampah° kjm
Fanfiction+ siapa je suka , hidup dalam kepalsuan ? kalau ada yang suka , meh dm aku thanks