41

163 25 3
                                    

Dua bulan kemudian . Suho pulih seperti sedia kala . Exam STPK ( betul ke . Malaysia tu tuka jadi Korea huehue ) pun dah lepas . Result dia taktau lagi .

Pn. Byun : Suho ,

Suho : Nae ?

Pn. Byun : Bila nak kahwin ?

Suho : Omma ni , result STPK pun tak kuar lagi . Takkan lah dah nak fikir pasal kahwin kut .

Pn. Byun : Alah . Prepare je lah . Kot kot lah kamu tu nak kahwin kat neptun ke mana² pulak , ha boleh order hotel, oksigen , graviti awal² .

Kris : perli ek ?

Pn. Byun : *abaikan Kris*

Fast forward .

Result STPK dah keluar . Result Suho okay je . fabtastic gak lah cuma takleh lawan author huehue . Sama gak cam chingus ( macam hingus je HAHAHAHAH ) dia yang lain .

Pn. Byun : Suho malam ni siap . Pukul 8 malam . Kita ada date (?)

Suho : Em arraseo .

Malam itu .

Di depan sebuah rumah .

Suho : rumah sape ni omma , appa ?

En. Byun : Rumah kawan appa . Dah jum masuk .

Mereka masuk ke dalam rumah tu selepas dipelawa oleh seorang perempuan 40han .

Suho : *dalam hati* boleh tahan besar rumah ni . Sama taraf ngan appa kot .

Suho terkejut . Kerana di depannya kini kelihatan seseorang yang dia kenali . Sangat² .

JUNG EUNJI . Yeochin PARK CHAPANG !

Takkanlah ommanya nak masuk meminang pulak . Ni yang lemah kepala lutut ni .

Suho nampak Eunji turut ternganga melihat kehadiran nya . Dan Suho buad muka derp international nya waktu Eunji pandang dia . Apa ? Ingat comel ?

En. Jung : Silakan duduk . Suho , sebenarnya . Ahjusshi ngan appa kamu .

Suho : *dalam hati* Jangan cakappp . Jangan teruskann ayatt tuuuuu .

En. Jung : kami ada syarikat di Busan . Syarikat baru . Abang kamu , Kris jadi CEO syarikat sana . Dan kami buad keputusan untuk jadikan kamu dan Eunji pengurus syarikat yang kat Seoul . Kamu akan jadi CEO manakala Eunji pulak akan jadi assistant kamu . Setuju ?

Semua pasang mata memandang ke arah JUNG EUNJI dan BYUN JUNMYEON ( BHAHAHHAAH ) dan menantikan keputusan yang akan keluar dari mulut dia .

Suho terbeban . Dia taknak menghampakan harapan kedua orang tuanya dan En. Jung . Begitu juga kepada Eunji . Akhirnya , mereka berdua bersetuju .

En. Byun : yes ! Baguslah . Lagipun kami ni dah msuk ke era 'kilauan emas' dah . So tak larat nak kerja . Jadi kami bagi jawatan ni kat kamu . Oh ya , hari Ahad ni ada perasmian syarikat di Busan . Jadi kamu berdua kena hadir sebagai pemilik syarikat Seoul pula . Dan segala nama , maklumat syarikat telah kami tukar jadi nama kamu berdua . Jadi kami berdua harap agar kamu dapat jalankan kerja kamu dengan baik .

S E : Nae .

Suho dan Eunji hanya menganggukkan sahaja apa yang dikatakan En. Byun . Bagus jugak . Habis je exam , terus dapat kerja . Uuu ni lah hidup orang kaya . Takyah cari kerja mak bapak dah bagi depan mata . Tu lah rmai dak dak kaya tak pndai pun takpe ni betul kan ?

Lalu meeting pada hari itu berakhir dengan jamuan makan malam yang disediakan oleh para maid keluarga Jung .

_____


[ C ] anak tong sampah° kjmWhere stories live. Discover now