30

185 30 7
                                    

En. Byun dan En. Kim pulang ke rumah .

Pn. Byun terus menerpa ke arah suaminya .

Pn. Byun : Yeobo , mana Suho ? Jumpa Suho tak ?

En. Byun : belum . Pihak polis akan lakukan siasatan .

Pn. Byun : *nangis teruk*

3 hari kemudian . Keadaan mereka masih sama . Suho tidak dijumpai lagi . Tiada siapa tahu dimana dia . Kesihatan Pn. Byun juga menurun . Badannya semakin kurus . Mukanya semakin cengkung . Dah hilang seri di wajahnya . Dia terlalu merindui Suho . Sehinggakan makan minumnya , kesihatannya terabai .

Pakcik Lay : Puan . Dah lah menangis . Makanlah . Dah berapa hari puan tak makan .

Pn. Byun : Saya nak Suho .

Pakcik Lay : Puan , rajuk Suho tak lama . Dia akan balik nanti bila rajuk dia , sedih dan marah dia dah hilang . Percayalah . Saya pernah jaga dia . Perangai dia memang camtu .

Pn. Byun : tapi saya risaukan dia . *nangis teresak esak*

Pakcik Lay : Bersabarlah .

London .

Suho duduk di taman . Dah 4 hari dia menghilangkan diri . Tiba² seseorang menegurnya .

? : hye .

Suho toleh ke belakang .

Suho : What do you want ?

Perempuan yang dia terlanggar haritu . Ya , perempuan sombong tu sedang menegurnya .

? : nothing . Saya nak mintak maaf . Pasal haritu .

Suho : awak boleh cakap korea ?

? : bolehlah . A little bit .

Suho : oh . Btw , gwenchana yang psal haritu . Memang salah saya pon . Cuma saya agak geram sebab awak macam sombong sikit .

? : oh . Time tu saya nak cepat . ada exam last semester . Tetiba ada orang langgar . Tulah geram tu .

Suho : btw , Byun Suho imnida .

Suho agak gugup semasa menyebut namanya itu .

? : oh . Krista Lauren . Just call me Krista .

( ciplak dari Zombieland yang Krista tu )

Suho : nice name .

Krista : Suho , awak tinggal kat mana sekarang ?

Suho : Hotel ' Flawless ' (=„= )

Krista : oh . Kayanya awak . Sampai tinggal kat sana .

Suho : Hm .

Krista : Btw , datang ngan siapa ?

Suho : Alone .

Krista : awak ada problem eh ?

Suho : No . Nothing . Saya balik dulu . Lagipon dah lewat ni . Can i have ur number ?

Krista : ofc . xxxxxxxxxx .

Suho : kbye .

Krista : bye .

Suho berjalan menuju ke hotelnya . Dia tak sanggup nak lama² ngan Krista dan bercakap pasal family dia . Dia nak lupakan tu dan mulakan hidup baru .

_____


[ C ] anak tong sampah° kjmWhere stories live. Discover now