En. Byun : Omma ..
Suho : Kenapa ngan omma ? Ppalli tell me !
En. Byun : Omma kat Hospital Swageu . Omma terkejut bila tgok berita yang pesawat Suho naik meletup . And dia pengsan .
Suho : tu je ? Tapi kenapa dia kena stay kat hospital ?
En. Byun : hm o-omma , ada sikit masalah mental .
Suho : o-om-mma . *mata bertakung*
En. Byun : Omma rindukan Suho . Sampai makan dia tak jaga peribadi dia tak terurus . Jadi doktor suruh dia stay hospital untuk jalani motivasi nak pulihkan balik mental dia dan diet seimbang .
Suho : Semua ni salah Suho ! Kalau lah Suho tak lari dari rumah haritu , semua ni takkan berlaku . Omma takkan jadi macam ni . Family kita takkan berpecah macam ni . Appa , leave me . Suho nak ketenangan *nangis*
JinKyung : Appa , jom .
Lalu mereka keluar dari wad tu .
Kris : Appa , Kris nak gi toilet jap .
En. Byun : Nae .
Kris menuju ke arah tandas . Dia membelok ke belah kanan . Sebelah stor hospital . Bukan tandas .
" Hello ? "
" Ye nak apa ? "
" asal kau tak bagitau aku yang Suho nak balik ? "
" Aku nak buat surprise ! "
" Surprise kepala kau ! Suho . Flight yang dia naik meletup . "
" What ?! "
" yes . Dia ada kat hospital sekarang "
" kris , mianhae . Aku tak maksudkan apa² . Just nak buat kau happy bila Suho dah sampai rumah . Tapi tak sangka pulak jadi cemni "
" Takpelah . Benda dah jadi . Suho teruklah jugak . Anyway , thanks tolong aku . "
" No hal lah "
" Kau lah kawan sejati aku . Tak sia² aku kawan ngan kau time kat kolej dulu . Bye "
" Bye . Sorry again "
Talian dimatikan .
Kris kembali ke ayahnya .
En. Byun : Kris ngan JinKyung balik tolong keluarga Kim jaga omma . Biar appa yang jaga Suho .
JinKyung : Eh , appa yang baliklah . Appa stay home je . Biar kami yang jaga Suho .
En. Byun : Biarlah . Appa rindu nak belai dia . Dah lama tak belai dia macam dulu .
Kris : kalau macam tu , kami balik dululah . Appa , take care .
Lalu JinKyung dan Kris bersalaman ngan appa mereka .
Sementara tu dalam bilik , Suho menekup muka nya . Sambil duduk bersandar .
Suho : *cakap dalam hati* *nangis* maafkan Suho , omma . Sebab Suho omma jadi macam tu . Suho ni anak derhaka kan , omma . Omma pun mesti menyesal sebab jadikan suho anak angkat omma . Kalau lah Suho takde , life omma mesti happy je . Keluarga ni pon mesti bahagia je . Kenapalah semua ni terjadi time bday Suho ?
Suho menangis semahu-mahunya . Dia mengambil bantal hospital menekup mukanya . Sakitnya terasa di tangannya . Sama aakit dengan omma dia . Dia menyesal atas apa yang dia lakukan sebelum ni .
Pintu wad dikuak .
En. Byun : Suho , boleh appa masuk ?
Suho : masuk jelah .
En. Byun : Suho , dah lah tu . Suho sedih , appa pun sedih .
Suho alihkan bantalnya dengan susah payah . En. Byun membantu anaknya itu .
Suho : Appa , Suho dah banyak susahkan ramai orang . Lagi-lagi appa ngan omma . Suho ni menyusahkan kan appa ?
En. Byun sebak mendengar kata-kata anaknya . Dia memegang tangan anaknya .
En. Byun : Suho tak susahkan kami pun . tapi appa mintak satu je kat Suho . Tolong jangan lakukan benda ni lagi please ? Kami tak sanggup nak kehilangan Suho .
Suho : Mianhae appa .
Suho memeluk appa nya dan En. Byun pon begitu juga . Suho menangis di atas bahu ayahnya itu .
En. Byun : Kita mulakan life baru ya , Suho .
Suho mengangguk . Cuba tersenyum walaupun kelihatan tidak ikhlas .
_____
Saengil chukkha hamnida kim junmyeon ( ♥ ) maaf buat hidupmu sengsara dlam ff ni .
YOU ARE READING
[ C ] anak tong sampah° kjm
Fanfiction+ siapa je suka , hidup dalam kepalsuan ? kalau ada yang suka , meh dm aku thanks