" Weh kau gi mana semalam ? "
" Aku gi mampos . Ni aku baru keluar dari kubur . "
" eh bro . Pahal ni ? "
" Mamat tu lah . Aku meet dia semalam sebab dia ajak . "
" kau jumpa dia kat mana ? "
" Foodcourt JJ "
" Owh . Semalam aku out ngan Minsoo kat situ "
" heh ! GF dia pun curang ngan dia . Padan muka . "
" k lah . Bye . Dia datang "
Talian dimatikan .
Waktu berehat di syarikat Suho . Suho dan Eunji pergi ke sebuah cafe bersama untuk lunch . Saja tukar selera pulak . Di dalam kedai . Suho melilau mencari tempat duduk yang sesuai . Tiba² dia ternampak satu susuk tubuh yang dikenalinya . Kenal sangat .
Suho : Minsoo !
Minsoo menoleh .
Minsoo : Eh ! Suho . Tak sangka awak lunch kat sini .
Suho : Eunji yang ajak tadi .
Minsoo : eunji ! Bogo shipeo !
Lalu dua sahabat itu berpelukan antara satu sama lain . Dah dua bulan tajumpa . Ofkoz lah rindu kat tablemate .
Minsoo : Duduklah . Waiter !
Lalu seorang waiter yang memakai tanda nama Jin pergi ke mereka sambil membawa satu buku order .
Suho : Chicken chop dua , spaghetti satu . Fresh orange tiga .
Jin : Nae .
Lalu Jin blah dari situ .
Eunji : dah lama ke kau sampai ?
Minsoo : Tak . Baru je . Time Suho panggil nama aku tu , aku baru je letak punggung .
Eunji : Owh .
Suho : Awak kerja apa ?
Minsoo : Saya dapat tawaran jadi model . Tapi job tu tak de lagi so skang ni duduk umah je lah . Mungkin bulan depan kut .
E S : Jinjja ?!
Minsoo : yelah takkan nak tipu kot .
Suho : *dlam hati* wow ! Kakak ipar aku model . Bakal wife aku pon model . What a great family !
Eunji : Weh .
Minsoo : nae ?
Eunji : k-kau tak jel-les ke aku jadi assistant bakal hasben kau ?
Serta-merta , Minsoo ketawa dengan kuat .
Minsoo : Buad apa lah aku nak jeles ? Bukannya korg nak kawin malam ni pun . *air mata kuar sebab gelak kuat sgat*
Suho : If i say , kitorang berdua akan kahwin malam ni ?
Eunji cepat² memijak kaki Suho .
Minsoo : dun care *flip hair*
Suho : tak syg saya eh ? *pout*
Eunji : Suho please , tak comel !
Minsoo : Alah . Jodoh tu di tangan tuhan . Kalau ada jodoh antara kita berdua , adalah . Kalau takde , mungkin ada yang lebih baik dari apa yang kita nak .
Ambik kau ! Sekali kena ceramah . Jangan ingat Minsoo yang rmbut karat ni tak reti nak ceramah . Pout Suho terus mengendur bila dengar apa yang Minsoo cakap . Dia terkedu . Rasanya Minsoo lagi matured dari dia . Dan . Dia teringat kat Chanyeol .
Eunji : Aku setuju !
Jin si waiter datang membawa makanan dan minuman yang dipesan . Waktu makan , suasana tegang . Takde yang bercakap . Tapi , suasana tu berakhir kat situ bila Eunji pergi buad lawak bodoh dan diikuti Minsoo dan Suho . Selesai makan , Suho pergi ke kaunter dan membayar makanan mereka . Harini dia belanja . So , selamat duit poket Eunji and Minsoo . Hohohoho !
_____
YOU ARE READING
[ C ] anak tong sampah° kjm
Fanfiction+ siapa je suka , hidup dalam kepalsuan ? kalau ada yang suka , meh dm aku thanks