Deel 1

18.2K 480 70
                                    

"Douniaaa word wakker je moet naar school gaan" roept mijn moeder.
"pfft weeral school geen zin" jammerde ik
"ewa je gaat nu opstaan voor ik met sandala kom" schreeuwde ze. Ik sprong uit bed en nam een snelle douche.

Ik trok een zwarte broek met kniescheuren aan met daarop een donkerblauwe polo t-shirt.
Wat arganolie in mijn bos donkerbruine krullen en klaar was ik.
Beneden trok ik mijn leren jas en witte huaraches aan.
Gaf mijn moeder een snellejelle kus en raapte mijn tas op.

Ik keek hoelaat het was en rende naar de bushalte, oeff net de bus gehaald!
Er was nog wat plek vrij en ik nam plaats.

Bij de volgende halte kwam er een marokkaanse jongen naast me zitten.
En wauw! Ik ga niet liegen hij was echt knap! Hij had lichtbruine ogen en een dun getrimd baardje. Trainingspakken staan jongens zo goed man!

We waren op het station aangekomen. En ik zag van de verte Yasmine (beste vriendin) al aanlopen. Ze knuffelde me zowat dood en gaf me een kusje op de wang.

"DOUNIAA INOUUU" riep anouarr (beste vriend) en gaf me een kus op de wang en knuffelde me.
"hahahaha ewaa Anouar"
"we hebben eerste 2uur uitval" zei hij
"Ooh kom we gaan eventjes starbucks" zei yasmine.

Eenmaal aangekomen bij starbucks bestelde Anouar voor ons een capuccino.
"2capuccino's voor Zoubida en mevrouw kandisha" klonk er door de zaak.
Ik en yasmine schieten in de lach. Anouar ook altijd met zijn jokes.

We wandelde terug naar school en hadden nog een halfuurtje de tijd, dus gingen we maar in de aula bij de squad zitten

"ewa bolle" riepen safouane,youssef,karim,dalil en younes.
We praten nog over ditjes en datjes tot de bel ging.
Na 5u les ging ik weer naar huis en vandaar direct naar de bokstraining. Boksen heeft me echt geholpen mijn woede onder controle te houden. Anders zou ik ADHD hebben denk ik.

Na de training bleef ik nog eventjes door boksen tot er een jongen binnen kwam.
Hij was het, de jongen van de bus. Ik negeerde het en gaf nog een paar stoten.

Ik zag hem mijn kant oplopen en voordat ik me kon omdraaien hoorde ik hem "badr hari zijn dochter ofzo?!" zeggen.
Ik lachte binnenmonds en schonk hem een knipoog
"Hicham, ik wist niet dat mooie meiden ook aan boksen deden" stelde hij zichzelf voor.
Ik voelde mijn wangen warm worden en glimlachte liefjes.

"zat je vanmorgen niet naast me in de bus?" vroeg ik hem.
"aah jij was die schoonheid dus"
Opnieuw voelde ik mijn wangen warm worden en zei vlug dat ik door moest.
"hoe ga je naar huis?"
"met de bus"
"zal ik je anders brengen?"
"En hoe weet ik of jij me niet wil ontvoeren"
Hij moest ervan lachen en zwoor op alles dat hij me alleen maar naar huis zou brengen.

Na 10minuten was ik klaar met me omkleden enz.
Hij bracht me naar huis op zijn vespa en wou me een kus op de wang geven, waardoor ik naar achter liep.
"Denk het niet hicham" zei ik waarna ik knipoogde.

Dounia...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu