Epiloog

2.1K 68 16
                                    

6 jaar later...

Snel ren ik de apotheek in om een zwangerschapstest te kopen. I'm so excited!
Zodra ik thuis ben zie ik Issam met de kinderen voetballen in de tuin. Dus ren ik snel naar de badkamer.
Ohgod ik ben voor de derde x zwanger. Er komt Insha'Allah nog een vierde kindje bij.

Bij mijn eerste zwangerschap, was ik gelijk zwanger van een tweeling (Nasr&Badr). Na 1 jaartje kwam Anouar erbij. We hadden zoveel x geprobeerd voor een vierde kindje maar het lukte niet dus alhamdoulillah! Nu hoop ik op een dochtertje maar dat maakt natuurlijk niet uit als mijn kindje maar gezond is!

Ik verstop de zwangerschapstest vlug voordat Issam die ziet en begin aan het eten. 

"Jongenss komen jullie eten!"
Als hyenas rennen ze naar binnen nadat ze hun schoenen hebben uitgedaan.
"Salaam habiba" begroet Issam me terwijl hij me een kusje geeft.
"Ikke ook kusje" zegt Anouar met een pruillipje.
"Awhh mijn schatje kom maar hier"
Ik geef hem een kusje en zet hem aan de eettafel.

Na het eten stop ik de jongens in bed. In mijn kamer doe ik snel mijn nachtkleedje aan en doe mijn krullen in een hoge staart, maak me een beetje op en verstop de zwangerschapstest achter me.

Onder zie ik Issam op de bank zitten voetbal kijken, zodra hij mij ziet doet hij de tv uit.

Ik ga tegenover hem zitten zeg dat hij zijn ogen dicht moet doen.
Ik zet de zwangerschapstest in zijn handen en gelijk zie ik zijn gezicht opvrolijken. 
"Dit wollah! Zeg wollah!"
Knikkend lach ik. Issam gooit me in de lucht en blijft rondjes met me draaien.
Hij gaat zitten en zet me op zijn schoot.
"Niet huilen habiba" zegt hij terwijl hij mijn tranen weg kust. Dit zijn niet zomaar tranen, dit zijn tranen van geluk.

We hebben besloten morgen iedereen uit te nodigen om hun ook op de hoogte te brengen.

Walid is ondertussen al 4 jaartjes getrouwd en Amine 2 jaar. Taher..
er is geen dag voorbij gegaan zonder aan hem te denken. Maar alhamdoulillah!
Dit was het lot en zo zie je maar, na zoveel te hebben geleden het nu toch wel goed is gekomen.

••••••••••••••

Ladiesssss

Dit boek is jammer genoeg aan een einde gekomen. Zoals jullie wel door hebben gehad kwamen er heel zelden deeltjes online. Het zat dus zo, op het begin van dit verhaal was ik zo enthousiast en zat ik vol inspiratie en ideeën. Maar na een jaar of twee ging dat helemaal weg en werd mijn leven zo druk en chaotisch ! Toen ik dit verhaal begon in 2015 was ik destijds 14 jaar subhanAllah, nu na 4 jaar heb ik er toch een einde aan kunnen vastplakken.

Ben jullie echt dankbaar voor het lezen en al die lieve reacties die jullie meestal achterlieten! Vind toch wel dat ik het redelijk goed heb gedaan voor iemand die op 14 jaar begonnen is. Maar dat was niet gelukt zonder berbersedame & noord_afrikaanse die me op de eerste plaats kennis hebben laten maken met deze app. Allebij hebben ze kapot leuke werken (boeken)! Dus zou snel een kijkje gaan nemen, echte aanraders!!!!
Laat in de reacties weten wat jullie van dit verhaal vonden.

Het is mij ook opgevallen dat er veel meiden op deze app zitten die vaak met zoveel opgekropte gevoelens zitten en super veel hebben meegemaakt. Aan al die meiden die graag met iemand zouden willen praten en hun hartje luchten, je kan me gerust pm'en!
Love jullie 😚💋

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 20, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Dounia...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu