Deel 33

5.3K 265 31
                                    

Vrijdag...
Pfft nog 20 minuten...
We hebben vandaag maar halve dag school. Is goed voor mij want ik heb besloten dat ik straks dohr ga bidden in de moskee. Ik heb mijn abaya en hoofddoek in mijn tas gedaan.
*TRINGGGGG* de bel ging eindelijk. Ik rende de klas uit, want de moskee is 2straten verder van school.
"DOUNIAAAA" riep Jouad
Ik wachte ongeduldig tot hij kwam.
"Wat!?!"
"Waar ga je naartoe"
"Naar moskee maar ik ga tevoet, en ik moet door doen want heb nog geen wodo gedaan, en aub niet tegen Anouar zeggen, ik mag nergens alleen naartoe gaan"
"Ewa ik kom dan wel met je mee" 
"Echt?" Vroeg ik met een big smile.
"Hahaha jaa yallah loop"
We deden wedstrijdje wie eerste bij moskee was.
"Ik was eerst"
"Nee ik" antwoorde Jouad
"Hahaha ik zie je straks latersss"
Jouad ging naar de mannen en ik naar de vrouwen. Er waren echt veel auto's en toen ik binnen was. Wajowww er was bijna geen plaats om te bidden.
Ik liep naar de badkamer (je weet wel zo in de moskee waar je wodo kan doen)
En deed wodo, ik deed mijn abaya aan met mijn hoofdoek en liep naar de bidruimte, daar bad ik vervolgens 2rakhaat. En ging bij de raam zitten. Bijna Iedereen zat te huilen, ik kon het niet laten en vroeg het maar aan een meisje.
"Uhm mevrouw kan ik je iets vragen?" Ze knikte en ik ging door
"Is er toevallig iemand gestorven?" Weeral knikte ze
"Mag ik misschien een foto zien"
Ze haalde haar gsm uit en liet een foto zien. Ik schudde mijn hoofd, nee neee dat kan niet, hefekk yarabiee laat het niet waar zijn.
Het was de vrouw die mij had leren bidden. Zij was gestorven. Ik kreeg tranen in mijn ogen en wou het liefst uitbarsten in tranen. Maar ik ben in de moskee moet me een beetje inhouden.
De adhaan ging af...

Na het gebed heb ik de famillie nog gecondoleerd. En ging voor de moskee wachten op Jouad, hij kwam al snel aanlopen, net toen we wouden vertrekken kwam dat ene meisje naar me toe en zei
"Euhm sorry, maar mag ik weten wie je bent, heb je mijn oma gekend?"
"Ik ben Dounia en ja we hebben elkaar leren kennen in de moskee, het is een schat van een vrouw, zo een vrouw verdiend zeker Jannah!"
"Ooh oke, hier is mijn nummer. Zondag komt de hele familie bij elkaar om dua enzo te doen, als je wilt komen stuur me dan een bericht en ik geef je het adres door"
"Ooh dankje ik zal zeker iets laten weten!" Ik gaf haar nog 2kusjes en liep met Jouad door.
"Heb je daarom zo rode ogen?" Vroeg Jouad. Ik knikte en liep door, in de auto deed ik mijn hoofddoek af want was best warm.
Ik liep met Jouad binnen bij Anouar's place. Ik ging kijken voor een jurk voor morgen avond.
"Deze is mooi en ook verleidelijk" zei Jouad en wijsde naar het witte kleedje.
"Oke dan doe ik die aan met mijn zwarte louboutins pumps aan
(zie omslag)"
hij knikte, Anouar kwam de kamer binnen lopen.
"Douniaaaa!?!!!!!"  Hahahahaha ik moest lachen en rende weg naar zijn kamer.
"Douniaa doe de deur open" ik opende deur en zei
"Me niet pijn doenn" met een pruillipje
"Hahaha ik weet wel wat je hebt gestuurd naar Younes en Safouane op gta5" zei hij met een big smile omdat hij moest lachen
"HAHAHAHAHAHAHA ghataar eah"
"Ewaa jaa maar hoe heb je dat gedaan"
"Heb het Hicham ooit zien doen"
"Maar ewa geef mijn oortjes en lader terug hefek" ik kwam niet meer bij van het lachen.
"Naast men bed"  hij ging het halen.
"Je nakt iedereen zijn oortjes wella?"
Ik trok rare gezichte naar hem en hij moest lachen.

Zaterdag...
Ik word wakker met een nerveus gevoel. Zo spannend straks in shaa allah gaat het gebeuren😈.
Ik doe mijnnochtendroutine en trek mn chelsea training aan. Ik deed mijn haar in een snelle jelle dot, en deed mijn adidas slippers aan.
De kleren voor vanavond deed ik in men tas en ik liep naar onder.
"Sbagh el ghair"
"Sbagh el noor mijn nieuwe dochter" zei Rachida lachend.
We ontbeten samen met de rest. Opeens kwam Jouad binnen met Younes.
"Ewaaa slaapkoppe" zeiden ze in koor. Ze groeten iedereen met de gebruikelijke 4kusjes en gaan zitten. Ze hadden ook taart meegenomen.
"Welke taart heb je mee& waarom eigenlijk"
"Chocotoftaart & ewa gewoon moet ik die terug brenge anders"
"Neeee neeeee ik eet die wel op"

Dounia...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu