Ik schrik wakker. Ik kijk gelijk om me heen en haal vervolgens opgelucht adem.
Alweer een droom. Of beter gezegd, nachtmerrie. Alweer de nachtmerrie van dezelfde belevenis. Het blijft me maar achtervolgen.
Ik werd mishandelt en gekleineerd. Het blijft zich altijd als een film afspelen in mijn hoofd.
Ik weet geeneens wie het waren, wie me zoiets zou kunnen aandoen. Of nou ja, ik kende de groep. Ik kende hun leidster, degene die me dit heeft aangedaan.
Hoe oud was ik toen? Veertien. Ik was máár veertien. Hoe konden ze me dit aandoen? Ik was nog zó jong. Ik zie nog steeds voor me hoe ze haar arm uitstak, en ik tegen de muur aanvloog. Een soort van speciale kracht bezat ze. Het rare is, dat ik die kracht nu ook bezit.
Nu vraag jij je af waar ik het over heb. Wie ik ben, of nog beter gezegd wát ik ben. Dat zal ik je even haarfijn uitleggen.
Ik ben anders. Ik ben nul procent mens, geen sterveling dus.
Als mensen wisten wat ik ben, zou ik waarschijnlijk niet meer gewoon rustig in bed liggen. Nee, ze zouden allerlei testjes op me uitvoeren, me te proberen doden. Maar weetje, een Beast dood je niet zomaar.
Mensen denken altijd dat het bestaan van ons een mythe is. Dat we niet bestaan is zeker niet waar.
Een Beast is een kruising van weerwolven en vampieren. We zijn een hybride dus, maar we worden altijd Beast genoemd. Simpelweg omdat wij een kruising zijn, en daarom sterker zijn dan de meeste vampieren en weerwolven.
Een hybride kan je worden als één van je ouders een vampier is en de ander een weerwolf. Je kan ook gebeten worden, maar dat is wat ingewikkelder.
We hebben fel gloeiende ogen, klauwen en hoektanden geërfd van de weerwolven. Onze supersnelheid hebben we te danken aan vampieren. Ons gehoor en spierkracht hebben we van beide geërfd.
We zijn wel veel sterker en dodelijker dan alle ander speciale gedaantes. Sommige Beasts bezitten hele speciale krachten zoals gedachtelezen, onzichtbaar worden, of anderen kunnen helen etc. Het is nog altijd een mysterie hoe we aan die krachten komen. Sommige zeggen dat je ermee wordt geboren, andere zeggen dat je het moet verdienen.
Ik bezit ook zo een kracht, maar die van mij is nog vrij nieuw, dus weet ik nog niet hoe ik 'm moet beheersen.
Niemand weet dit van mij. Mijn familie is net als ik. Ik had vroeger alleen maar èèn vriendin die me echt begreep. Die weet hoe het is je ware aard verborgen te houden. Ashley, die zelf een weerwolf is was de enige die me begreep en er voor me was als ik het bovennatuurlijke leventje even zat was.
Ze was m'n beste vriendin. Juist ja, wás, want ik ben haar kwijtgeraakt als vriendin. Ik heb haar laten gaan.
Later ben ik iemand anders tegengekomen die mij honderd procent begrijpt. Allison. Ik heb haar veel niet vertelt over mijn verleden. Ik wilde beginnen aan een schone lei toen ik hier kwam wonen. Ooit ga ik haar alles vertellen.
Drie jaar terug ben ik verhuisd en kwamen we met de familie hierheen. Ik had Ashley nog zo beloofd contact te houden. Ik heb me nooit aan die belofte gehouden. Ik weet geeneens waarom, ik was zo bezig met populair worden op deze school.
Na een tijdje moest zij ook hierheen verhuizen. Naar dezelfde school. Ik dacht: als ik haar nu zie praat ik tegen haar, maak ik alles goed, maar nee ze wilde er niks over horen. Ze vond het niet kunnen dat ik de populariteit op school over haar verkoos. Ze loopt nog altijd hier op school rond maar het is niet hetzelfde meer.
Oh maar wacht, ik heb me helemaal niet voorgesteld. Ik ben Isabelle. Isabelle Parker. Ik ben zeventien jaar oud. Ik heb bruin haar en groene ogen.
JE LEEST
Beast.
FantasyWat als je anders bent dan alle andere mensen op deze wereld? Wat als je bijzondere krachten hebt? Wat ben je? Een weerwolf? Een vampier? Alien? Nee, dit is iets heel bijzonders. Ik ben een Beast. Ook wel Hybride. Maar Ik ben ook niet zomaar een Bea...