Ik schud wild met mijn schouders. 'Laat me los!' Roep ik lichtelijk geïrriteerd. De persoon wil maar niet loslaten. Wie is dit, en waarom is diegene hier? Ik duw me rug tegen een muur aan en ik hoor zacht gekreun. 'Wie ben jij?' Geen antwoord. Ik ga door tot ik gelach hoor. Ik krijg kippenvel bij zijn enge heldere lach.
Opeens gooit degene me over zijn schouder tegen de grond aan. Voordat ik ook maar één beweging maak grijpt hij mijn haar en trekt me omhoog. Ik geef geen kik terwijl ik het pijnlijke gevoel langs me probeer te laten gaan.
'Je tijd dringt meisje, geef ons het amulet gewoon of iedereen die je liefhebt sterft.'
'Ik heb het amulet niet, het is al een tijd geleden dat het is vernietigd.'
'Maak dat maar de kat wijs.'
Ik moet rillen door de kille stem in mijn nek. Het lijkt me een man ergens midden twintig, want hij gooide me moeiteloos over zijn schouders heen. Me nekharen gaan er recht overeind van staan. De persoon gooit me rug tegen de muur, waardoor mijn hoofd tegen de muur aankomt en het zwart word voor mijn ogen.
~~
Ik voel een licht geschud, een stem uit de verte. Ik kan de stem maar niet plaatsen. M'n ogen krijg ik niet open. Ik probeer iets te zeggen, maar ik voel een prop in mijn keel. 'Belle, kom op! Je moet opstaan! Wie is hier geweest? Je moet het me vertellen!' De stem komt nu wat dichterbij, ik weet eindelijk wie het is. Audrey.
Ik voel het geschud nu ook al harder. Ik open zachtjes mijn ogen en kijk in het felle licht en het ongeruste gezicht van Audrey. Ik zie dat haar ogen rood zijn. Ze heeft gehuild. Haar mascara is uitgelopen en zit overal op haar gezicht. Ik kijk om me heen, ik lig in me kamer. Hoe laat is het? Shit, ik moet naar school.
'Belle! Eindelijk! Ik was zo ongerust!' Ze trekt me overeind en omhelst me lang en stevig. 'Nu, vertel je me wie dit gedaan heeft' 'Waarom denk je dat hier iemand geweest is? Het was gewoon mijn eigen onhandigheid.' Floep ik eruit. Ze is nog maar vijftien, ik wil niet dat ze in de problemen verwikkelt raakt met de familie De la Ruelle.
'Oh kom op Belle! Wat heb je dan wel niet gedaan?' Mijn zusje slaat haar armen over elkaar. 'Ik heb gewoon me hoofd gestoten. Er is niks, echt niet.' 'En wat verklaart die chaos dan?' 'Vraag het Dylan, ik ben niet de enige die in de garage was deze ochtend.' Ik sta op, nog steeds een beetje duizelig, en pak mijn tas op en loop mijn kamer uit met Audrey op mijn hielen. 'Isabelle! Jij gaat nergens heen!' 'Ik heb school, en jij ook. Dus ja, ik ga wel ergens heen.' Zeg ik terwijl ik doorloop en haar niet aankijk, bang dat mijn gezichtsuitdrukking iets zal verraden.
Ik loop naar de garage en stap mijn auto in. 'Gaat het al wat beter? Vraagt onze reserve poortwachter. Sinds Peter dood is, is hij onze nieuwe poortwachter. 'Ja het gaat prima, dank u wel voor het vragen William.' Zeg ik kortaf en start de motor. Ik rij ons terrein af, iedereen in volle verbazing latend.
~~
'Isabelle Mary Parker! Waar was jij het eerste,tweede én derde uur?' Vraagt Megan, terwijl ze naar me toe komt lopen met de rest. 'Ik werd opgehouden, maar ik ben er nu toch?' 'We waren ongerust!' Roept Amy. 'Ja, dit doe je anders nooit.' 'Nou, eigenlijk doe ik dit juist vaker.' Zeg ik onverschillig.
'Maar, kunnen we nu gewoon stoppen over dit onderwerp? Ik ben er nu.' 'Ja, en dat is maar goed ook! Hoe dan ook, ik heb je date gevonden! Hij is al wel een laatstejaars maar, dat maakt niks uit toch?' Begint Megan enthousiast. 'Megan, ik heb je iets van honderd keer gezegd dat je geen date hoefde te regelen.' 'Maar, ik wil dat jij ook blij word!' 'Ik ben blij. Zie je?' Ik laat een big smile zien. Megan rolt met haar ogen.
'Belle kom op, je hebt amper contact met jongens gehad sinds Wesley. Ik weet het, hij is vreemd gegaan en dat is onvergetelijk, maar is het nu niet tijd om verder te gaan met je leven?' Ik kijk haar alleen maar strak aan. 'Ik ben al verder gegaan met mijn leven.' 'Uh ja, en dat geloof ik. Je bent nog steeds even somber als toen het net gebeurd was Belle!' Ik voel me hartslag versnellen, maar ik herpak mezelf weer.
JE LEEST
Beast.
FantasyWat als je anders bent dan alle andere mensen op deze wereld? Wat als je bijzondere krachten hebt? Wat ben je? Een weerwolf? Een vampier? Alien? Nee, dit is iets heel bijzonders. Ik ben een Beast. Ook wel Hybride. Maar Ik ben ook niet zomaar een Bea...