Na een moment laten we elkaar los. Ik kijk Jason ongemakkelijk aan. Waarom deed ik dat eigenlijk? Ik weet het zelf ook niet. Ik voel me zo stom nu. Ik moet echt weg hier. Ik voel dat ik het benauwd krijg en moeite heb met ademhalen. Ik probeer mijn adem op orde te krijgen. Ik adem rustig in en uit. Ik voel me al iets rustiger worden.Jason kucht even. 'Zullen we maar verder gaan dan?' Ik knik en sta op. Geloof me, ik doe er alles aan om zo snel mogelijk weg te kunnen. Ik voel me niet op me gemak. We volbrengen de taken die we hadden gekregen en lopen dan de kantine uit. Ik loop richting mijn kluis om m'n spullen te halen. 'Princess?' Ik zucht. Weer dat stomme koosnaampje. 'Ja?' zeg ik dan uiteindelijk. 'Zou je alles wat ik je vertelde alsjeblieft voor jezelf kunnen houden?' Ik knik. 'Ik weet dat je het ook aan Owen en Allison wilt vertellen, maar ik vertel het hun liever zelf. Bovendien weet ik niet zo zeker of hun net zoveel kan vertellen.' Hij kijkt me indringend aan. Hij is serieus.
Ik knik begrijpend en wil weglopen totdat Jason me tegenhoudt. 'Princess?' 'Zeg het maar.' Hij kijkt me twijfelend aan. 'Ik.....laat maar.' Ik kijk hem vragend aan, maar draai me dan om en loop weg. Ik wil hier niet meer zijn.
Eenmaal bij mijn auto stap ik in en laat ik alles even tot me bezinken. Jason die in en bende heeft gezeten, Jason die eerder tegen de Skliros heeft gevochten en tot slot de relatie tussen zijn vader en hem. Mijn hoofd draait op volle toeren. Ik steek de sleutel in het contact en rij naar huis. Onderweg kan ik maar niet stoppen met nadenken. Ik heb hem omhelst. Mijn handen op de zijne gelegd. Ik heb hem gerustgesteld. Ik doe normaal nooit zoiets.
~~
Ik loop met de meiden de school uit, onderweg naar het huis van Megan. Vandaag is de dag van het feestje van Bryan en ik heb hier totaal geen zin in. Hij heeft enorm veel mensen uitgenodigd, ook van andere scholen. Dus, ook leden van de Skliros. Ik moet op één of andere manier erachter komen wat ze van plan zijn op dat feest, maar dat gaat moeilijk met Andrew als date. Ik ga hem constant m'n aandacht moeten geven. Ik hoop dat Allison en Owen me daarmee gaan helpen.
Jason was trouwens niet op school vandaag, en ik wil heel graag weten waarom. Na ons gesprek gisteren en het aanhoren van zijn verhaal zijn er zoveel vragen bij me omhoog gekomen. Ik moet dringen met hem praten, maar aan de andere kant wil ik dat niet als ik denk aan wat hij me allemaal heeft vertelt. Ik heb het nog steeds niet kunnen verwerken.
Ik word uit m'n gedachten gehaald als Megan me ineens aantikt. 'Kijk! Daar heb je je date!' Ze wijst naar Andrew die vanaf de andere kant van het schoolplein naar me kijkt samen met een vriend. 'Megan kan je nog opvallender doen? Hou op!' Ik por haar met m'n elleboog in haar zij. Ze schrikt als ze beseft dat ze aan het wijzen was en doet snel haar arm weer omlaag.
Ik kijk Andrew aan. Hij glimlacht en knipoogt naar me. Ik glimlach ongemakkelijk terug. Ik wil eigenlijk helemaal geen date, maar ik zal het toch even een avondje moeten uithouden denk ik. Wie weet, misschien is hij nog niet eens zo erg.
~~
Eenmaal bij Megan thuis zijn we allemaal aan het kijken wat we aantrekken. Ik ben al vrij snel klaar. Ik pak een zwart topje die ik van thuis had meegenomen met mijn oude vertrouwde zwarte broek met gaten en wat sneakers. 'Ik ben klaar!' roep ik en ga zitten op het bed van Megan. Alle vier kijken ze verbaasd op en lopen ze naar m'n outfit toe. Hanna pakt de outfit op en kijkt me afkeurend aan. 'Belle, dit kan je echt niet aan doen.' Ik kijk verbaasd op. 'Waarom nou niet?' 'Het is veeeel te simpel!' roept Megan die nu de outfit van Hanna overneemt en hem ook nog eens goed bekijkt. 'Mee eens.' zegt Amy die met haar armen gekruist naast Megan gaat staan.
Ik kijk hopend Allison aan. 'Allison? Ik heb back-up nodig.' Allison kijkt me twijfelend aan. 'Belle, je weet dat ik normaal je stijl echt gaaf vind, maar dit is een feestje. Er mag wel wat pit in schat.' Ik laat me hopeloos achterover vallen. 'Ik wil niks anders aan, bovendien heb ik geen andere kleren meegenomen.' probeer ik nog, maar Megan is me te slim af. 'Geen zorgen lieverd, ik heb hier dé perfecte jurk liggen voor jou!' zegt ze enthousiast terwijl ze haar kastdeuren wagenwijd opentrekt.
JE LEEST
Beast.
FantasyWat als je anders bent dan alle andere mensen op deze wereld? Wat als je bijzondere krachten hebt? Wat ben je? Een weerwolf? Een vampier? Alien? Nee, dit is iets heel bijzonders. Ik ben een Beast. Ook wel Hybride. Maar Ik ben ook niet zomaar een Bea...