'En dit zijn onze gymzalen. In de eerste zaal hebben meestal de eerste en tweede klassen les. En in de tweede zaal hebben derde en vierde klassen les. Natuurlijk gaan we ook nog wel eens naar het sportveld als het lekker weer is.' Zeg ik met een eentonige stem. 'Hier heb je de kleedkamers, maar ze zitten op slot dus kan ik ze niet laten zien.' Ik merk op dat ik Ben in een ongemakkelijke positie breng door mijn boosheid om Jason. Het is nu wel al een paar uur geleden sinds dat incident op de gang, maar ik moet er steeds weer aan denken. En elke keer als ik er weer aan denk word ik spontaan boos.
Wat denkt hij wel niet? Denkt hij dat ik bang zal zijn voor hem? Mooi niet dus! Ik heb die les door hem gemist. Nadat Jason wegliep was ik al te laat en had ik geen zin meer om nog naar de les te gaan, dus ben ik maar in de kantine gaan zitten.
Terwijl ik in me hoofd Jason uitscheld tikt Ben me op mijn schouder. 'Isabelle, gaat het wel? Je ziet er kwaad uit.' 'Ja het gaat prima.' Snauw ik hem af. 'Ik kan ook aan iemand anders vragen of ze me willen rondleiden als je er geen zin in hebt. Ik heb inmiddels tegen meer mensen gepraat.' Hoor ik hem zachtjes zeggen terwijl hij naar de grond kijkt. Belle! Stop toch met snauwen tegen die jongen! Je moet er juist achter komen wat er mis is met hem!
Wat kan hij eraan doen dat ik boos ben op Jason? Ik kan niet zo mijn woede op hem gaan richten. 'Nee, het gaat goed. Ik leid je wel gewoon rond. We zijn al bijna klaar.' Zeg ik al iets rustiger. 'O-oke dan.'
Na een tijdje hoor ik ineens de stem van Allison en Megan vanaf een afstandje. Als ik beter luister merk ik op dat ze aan de andere kant van de muur staan. Lang leven mijn super gehoor.
'Waar is ze?' Vraagt Megan. 'Weet ik niet, het enige wat ze me vertelde was dat ze die nieuwe jongen ging rondleiden.' 'Wow wacht, serieus? Onze Belle? Onze jongens hatende Belle gaat een jongen rondleiden?' Ik rol met mijn ogen. Thanks Megan.
Ik haat geen jongens, misschien een paar maar, maar die verdienen het om gehaat te worden, die vragen er gewoon om. Daar kan ik toch niks aan doen? 'Is hij knap?' Vraagt Megan met een ongelovige stem.
Ik kijk naar Ben. Ja, ziet er niet verkeerd uit. 'Niet verkeerd?' Hoor ik een stemmetje in me achterhoofd. Oke best, hij is best knap. 'Best knap?' Fijn! Hij is super knap! Ik lach om het feit dat ik een discussie voer met mezelf.
Ik kijk naar zijn blonde haren die netjes in model zijn gekamd. Daarbij heeft hij best mooie blauwe ogen. En om niet te vergeten heeft hij een mega strakke kaaklijn en is hij super gespierd. Ik vermoed nu al dat binnen de kortste keren alle meisjes om zijn nek zullen hangen.
Op een gegeven moment merkt Ben op dat ik hem aanstaar en begint hij te grijnzen. 'Bevalt het uitzicht je?' Vraagt hij lachend. Ik kijk hem met grote ogen aan. 'Welk uitzicht? Ik zie geen uitzicht?' Vraag ik terwijl ik nerveus om me heen kijk en roep.
Net wanneer Ben zijn mond open wil trekken word hij onderbroken door Allison die komt aangelopen met Megan. 'Belle! Daar ben je! We hebben je overal gezocht.' 'Nou hier ben ik dan.' Zeg ik terwijl ik nog steeds nerveus naar Ben kijk. 'Dit is Ben, hij is nieuw hier.' Megans ogen lichten op. 'Ik ben Megan.'
Megan duwt Allison aan de kant en schud de hand van Ben. 'Megan, je kan je ook menselijk gedragen, in plaats van een gorilla!' Roept Allison die bijna valt door de duw van Megan.
Megan kijkt Allison aan met een blik die zegt dat ze haar mond moet houden. Allison kruist verontwaardigd haar armen. 'Ben, hoe vind je het hier op school?' Vraagt Megan terwijl ze overdreven vaak met haar ogen knippert.
Ben haalt zijn schouders op. 'Wel tof denk ik.' 'En, heb je al een paar mooie meisjes gezien? Zoals Belle?'
Is ze nou aan het doen wat ik denk dat ze aan het doen is? 'Uhm, ik heb nog niet veel gezien maar Isabelle is mooi ja.' Zegt Ben terwijl hij naar de grond kijkt. 'Ja ik weet het. Mijn best vriendin is heel mooi, en vrijgezel weet je.' Ze is dus inderdaad, zoals ik al dacht, een date voor het feest voor me aan het zoeken. 'Zeg Ben, zou jij het leuk vinden om met iemand als onze Belle naar een feest te gaan?'
JE LEEST
Beast.
FantasyWat als je anders bent dan alle andere mensen op deze wereld? Wat als je bijzondere krachten hebt? Wat ben je? Een weerwolf? Een vampier? Alien? Nee, dit is iets heel bijzonders. Ik ben een Beast. Ook wel Hybride. Maar Ik ben ook niet zomaar een Bea...