4. Blauw kluisje.

314 15 1
                                    

'Het buitenland? Waarom?' Vraagt Jason me. Denk Belle, denk!

'Wacht. Wat gaat dat jou aan?' 'Ik wil het gewoon weten.' 'En ik wil het niet vertellen, dus kom nu hier en begin me te helpen. Je bent hier niet om in me spullen te snuffelen.' 'Ik kom al princess.' 'Noem me niet zo.' 'Ik noem je zoals ik wil. Of wil je dat ik je tuttebel noem?' 'Waarom tuttebel?' Vraag ik met me ogen rollend. 'Omdat je Belle heet, dus komt je naam erin voor.' Echt logisch dit. Ik zucht. 'Kom nou gewoon hier.'

Na een tijdje klap ik me laptop dicht. Oke, ik heb dus zojuist alles alleen gemaakt. 'Goed, ik maak de rest wel en mail je de tekst die je uit je hoofd moet leren.' 'Oke. Zie ik je morgen?' Zegt Jason terwijl hij opstaat. 'Ik hoop van niet.' Zeg ik terwijl ik opsta en meeloop tot aan de voordeur. 'Tot morgen dan maar.'  'Nog steeds hoop ik van niet.' Zeg ik terwijl ik de deur voor hem dichtsla. Ik zucht en ga terug naar me kamer. Ineens hoor ik het geluidje van me telefoon. 'Kom nu naar de locatie die ik je zo ga sturen. Het is dringend. -A' Snel ren ik naar beneden terwijl het dienstmeisje er al aankomt met me jas. 'Dankjewel Maria.' Bedank ik haar en loop naar de garage. Oh Allison, wat heb je nu weer gedaan?

Ik stop me auto langs de weg en loop het bos in. Naar Allison.

'Wat heb je nu weer gedaan Allison?' 'Oh ik niks, maar iemand anders wel.' Zegt ze terwijl ze naar beneden kijkt. Ik kijk ook naar beneden en zie een man liggen. Een dode man. Ik betrek me gezicht. 'Hoe heb je hem gevonden?' 'Ik was aan het joggen in het bos en toen pikte ik een geur op. Ik heb de geur gevolgd en kwam hier uit.' Ik kijk nog een keer naar de man. 'Dit is duidelijk door een vampier gedaan. Het bloed is er helemaal uitgezogen. En hij heeft beten in zijn nek. Waarschijnlijk heeft hij de transformatie niet overleeft. Dus het kan wel die blonde jongen waarmee we gevochten hebben op school zijn. Dus ook wel de nakomelingen?!' 'Dit is niet de skliros.' 'Hoe weet je dat zo zeker?' Vraagt Allison. 'Door wat ze in zijn arm gekerfd hebben. Dat is niet het symbool van de skliros. Die ziet er anders uit.' Zeg ik terwijl ik hurk naast de man. Ik bekijk zijn hele gezicht en zoek dan zijn I.D in zijn zak. Als ik hem heb gevonden kijk ik er op. Harold  Brown. 40 jaar. Geboren in Brooklyn. Wat doet hij helemaal hier?

'Hij kon wel een vader zijn.' Zeg ik, denkend aan mijn vader die ik op best jonge leeftijd al ben kwijtgeraakt. Allison knikt. 'Zijn familie is vast dood ongerust.'

'Diegene die dit heeft gedaan, heeft zicht wel flink uitgeleefd.' Ik knik en doe de rits van zijn jas open en trek zijn jas uit. 'Oke, dát had ik nog niet gezien.' Zegt Allison met een hoog stemmetje.

De man zit allemaal onder de wonden. Alles is opengereten en z'n organen zijn weg. 'Er was ook een weerwolf mee. Sowieso. Want sommige weerwolven nemen de organen mee om aan de cayote wolven te geven. ' 'Kan het ook een beast geweest zijn? Een beast is allebei. Vampier én weerwolf.' 'Maar dan zouden de organen niet weg zijn. Want beasts kunnen het niet zo vinden met cayote wolven.' 'Ja dat klopt.' Ik zucht en kijk voor me uit tot ik iets zie glimmen. 'Allison, kijk daar.' Allison kijkt op en snel rennen we erheen. Een dolk. 'Hier waren niet alleen bovennatuurlijke mensen. Er waren ook hunters zo te zien.'

Ik kijk naar de grond en denk na. 'Oke dit is echt niet goed. Ik herhaal: niet goed. Wat nu? Er zijn jagers in het gebied. Belle weet je wat dat betekend? Dit word onze dood! Ik ben pas zeventien ik mag nog niet dood. Ik ben nog niet eens klaar met school. Ik heb nog nooit de man van mijn leven ontmoet. Ik mag niet dood. Ik mag echt niet dood!' Roept Allison die inmiddels al een halfuur aan het ijsberen is. 'Allison, haal adem! Er gaat niks gebeuren. Je gaat niet dood. Er stond geen symbool op de dolk. Het kan van iedereen zijn!'

Of ze hebben expres er geen symbool opgezet. 'Maar je weet dat jagers geen genade hebben. Ze doden iedere bovennatuurlijk wezen!' Roept Allison die nog steeds aan het ijsberen is. Ik begin me lichtjes te irriteren aan het ijsberen van haar.

Beast.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu