16. Presentation

199 13 11
                                    



'Wat? Ben je serieus?' Ik knik en loop verder. 'Is dit de enige reden dat je naar dat stomme feest gaat?' 'Ja, een beetje wel ja. Ik hoorde vandaag een meisje praten in de gang en ze zei dat er ook mensen van andere scholen komen. Toevallig noemde ze de school waar het stikt van de Skliros leden.' 'Waar houdt Bryan dit feest? Er zitten al genoeg mensen op ónze school die gaan.' 'Heb je Bryan zijn huis ooit gezien? Geloof me, daar passen wel 4 scholen in.'

'Hoe gaan we die Skliros leden herkennen trouwens?' vraagt Owen huiverend. Ik hou even mijn mond terwijl we een groep meisjes passeren, die ons allemaal nieuwsgierig aankijken.

'Skliros leden hebben een tatoeage in hun nek. Het is de letter 's' van Skliros.' Zeg ik zachtjes om er zeker van te zijn dat de meisjes ons niet hebben gehoord.

' Zeg ik zachtjes om er zeker van te zijn dat de meisjes ons niet hebben gehoord

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Heel subtiel.' Zegt Owen met zijn ogen rollend. 'We moeten wel goed opletten want ze zijn heel goed in het verbergen van hun tatoeage.' De bel gaat. 'Gaan we Allison hierbij betrekken?' 'Als ze wil wel, aan haar de keus, maar ik moet nu wel naar de les. Leg de situatie aan Allison uit, ik hoor later wel of ze mee doet of niet. Probeer ook even te kijken wat Allison van die Ben vind trouwens.' ik draai me om en loop de drukke gang in.

Eenmaal in het lokaal ga ik aan een lege tafel zitten en sla ik mijn boeken open. Ik zie Megan bij de deur staan. Als ze mij ziet kijkt ze me minachtend aan en steekt ze haar neus in de lucht.

'Zo te zien heeft er iemand hier ruzie met bijna iedereen.' ik kijk Jason geïrriteerd aan. Hij staat bij m'n tafel met een irritante grijns rondom zijn lippen. 'Hou gewoon je mond Jason.' Ik draai me om duidelijk te maken dat ik hem ga negeren, maar dat helpt niet. Hij schuift de stoel naast me naar achteren en gaat achter me zitten.

'Waarom heb je ruzie met Megan?' Vraagt Jason lachend. Hij geniet hier duidelijk van. 'Het verbaasd me dat je dat nog niet hebt gehoord. Het nam plaats op de parkeerplaats van de school, dus ik verwachtte dat mensen in China er al bijna van wisten.' Jason lacht om mijn droge grap en ik kijk hem raar aan. Zijn gezicht is best vermakelijk om naar te kijken terwijl hij lacht.

Hoe kan iemand als hij zo een mooie heldere lach hebben? Zijn lach doet me alles even vergeten. Ik krijg bijna de neiging om mee te lachen, maar ik hou me in. 'Wat valt er te lachen?' vraag ik soft, terwijl ik echt me best probeer te doen om niet in lachen uit te barsten. Hij stopt met lachen en kijkt ineens heel serieus voor zich uit. Wat was dat nou? 'Niks.' zegt hij kortaf terwijl hij even zijn keel schraapt. En ik maar denken dat meisjes moodswings hebben.

Ik draai me naar het bord en kijk naar de lerares die even de aandacht wilt. De klas is eindelijk stil dus glimlacht ze en houdt een stapel papieren op. Dat is waar ook! We krijgen onze geschiedenis cijfer vandaag.

'Isabelle?' ze kijkt me vragend aan. Ik knik en sta op en loop naar haar toe. Ze overhandigd me de stapel met een glimlach en draait zich om naar het bord. Ik begin met het uitdelen van de toetsen. Bryan 5,9 kan niet anders, die jongen leert bijna nooit, Alice 7,0 niet slecht, Sofia 8,5.

Beast.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu