Nadat ik gedag had gezegd tegen Nathan, waarvan ik verrast was dat zijn gezelschap me echt goed had gedaan, liep ik terug naar het woongedeelte. Ik wou toch nog even bij Liv zijn voordat ze weer naar de les moest.
Toen ik binnen liep keek ik verrast op naar twee vampiers die aan tafel zaten. Nicolas keek van de vrouw op en gaf aan dat ik er bij moest komen zitten. Ik sloot de deur en liep stilletjes naar de tafel toe. 'Is er iets aan de hand? Is er iets met Liv?' vroeg ik ongerust. De vrouw keek op en glimlachte naar me, ze stond recht zodat ze voor me stond.
'Dus jij bent die beroemde Susan waar ik al zoveel van gehoord heb?' vroeg ze me en stak haar hand naar me uit. Ik keek onbegrijpelijk naar Nicolas, wie was zij? En waarom blijkt ze dingen over mij te weten? Ik schudde een beetje verbouwereerd haar hand en bleef Nicolas vragend aan kijken. Hij zuchtte en stond ook op.
'Susan dit is mijn nicht Catheleine. Catheleine de Bronze om precies te zijn,' zei hij. Alsof dat een belletje zou moeten doen rinkelen bij mij. Nicolas zag mijn blik en moest er even om glimlachen 'duidelijk niet op gelet bij geschiedenis dus,' grinnikte hij.
Ik keek de vrouw opnieuw aan, ze was een mooie vrouw. Ze zag er niet oud uit, net als de meeste van onze soort. Haar stijl blonde haren waren in een heel aparte maar elegante staart gebonden en de kleren die ze droeg waren eerder elegant retro dan dat ik ze in het kadertje avondkleding zou steken.
'Het is waar wat je broer ons vertelde Nicolas, ze is werkelijk een schoonheid voor het oog. Alleen... ik hoop niet dat de andere woorden kloppen wat hij over dit meisje vertelde, je weet wat dat zou betekenen,' zei de vrouw tegen Nicolas. Nicolas snoof spottend 'Cathy, ik kan je beloven dat wat voor achterlijke woorden Francus over Susan heeft verteld het niet klopt. Ik heb in geen eeuwen zo'n sterk en geweldig meisje onder mijn ogen gehad. Ik wil daarom ook echt niet dat je haar meeneemt.'
Ik keek de vrouw die Catheleine heette verschrikt aan 'wa..wat? Nee, ik kan niet weg! Ik moet op mijn zusje letten, ik moet voor haar zorgen,' zei ik snel. Catheleine keek me observerend aan 'ik vrees dat je geen keus hebt Susan, trouwens jou zusje zal ook moeten meekomen, net zoals Nicolas. Er is immers een wet overtreden en jou oom heeft hier nooit aangifte voor aangedaan terwijl hij wel een getuige was.'
Ik keek haar vol ongeloof aan. 'Nee, u kunt ons toch niet meenemen? Nicolas is directeur, en Liv moet naar school toe gaan,' probeerde ik er wanhopig uit te ratelen. 'Susan, doordat er ook naar Nicolas een aangifte is gedaan zal hij voor een onbepaalde tijd geschorst worden totdat de zaak verder is onderzocht. Iemand anders zal zijn plek vervangen,' vertelde Catheleine rustig.
Ik keek Nicolas vol wanhoop aan en hij glimlachte geruststellend 'Susan, het komt wel goed. Met je zusje en jou zal het allemaal goed komen, jullie staan immers onder bescherming van de wet,' zei hij rustig. 'Mits geen van de tweeën een gevaar voor ons bestaan is Nicolas, dat moet je niet vergeten,' vulde Catheleine aan.
Nicolas keek haar rustig aan 'ik kan je nu al beloven dat deze twee meisjes de onschuld zelve zijn Cathy. Maar we nu toch over deze zaak bezig zijn, zodra ik in hechtenis word genomen wil ik dat jij de voogdij van Liv overneemt en dat Susan met je mee moet. Ze mogen in geen geval in de handen van Francus worden toe vertrouwd,' zei hij koeltjes.
Catheleine ging er even bij zitten weer 'Nico, daar zal het hof over moeten beslissen. Uiteindelijk heeft Francus de kinderen opgeëist, maar aangezien hij zelf nu ook in hechtenis zit zal ik de kinderen onder mijn dak brengen als ze allebei door de screening komen. Vergeet niet dat Susan nu een volgroeide vampier is, je weet dat er voor haar strengere regels zijn om als vrij vampier te mogen bewegen,' zei ze stellig.
'Cathy ik kan je nu al zeggen dat Susan zo door die screening heen komt. Ze heeft haar eigen karakter behouden en je kunt haar nu testen, ze heeft haar lichaam onder controle. Als het een groep van 25 tot bijna 35 man is kan ze zo haar controle behouden,' vertelde Nicolas.
JE LEEST
Susan's Revenge
Vampire'Jij vuile klootzak! Wat heb je gedaan! Je weet heel goed dat kinderen niet mogen genomen worden! Een heel gezin! Hier komen we nooit ongeschonden uit! De mensen zullen er achter komen, dankzij jou zullen ze ons weer ontdekken! En die kinderen! Je h...