Belangrijk!

434 13 5
                                    

Voor de mensen die de Soulmates boeken niet hebben gelezen is dit een korte intro over de personages die in mijn boek voorkomen.
Als je de boeken nog wilt lezen moet je die eerst lezen.
In het stukje hieronder staat wat er in de boeken zoal gebeurd en hoe ze aflopen.
Spoiler Alert dus.
Ik raad je echt aan om de Soulmates reeks te lezen want die boeken zijn echt heel leuk!

Het verhaal gaat over Savants. Savants zijn mensen die meer kunnen als normale mensen.
Ze beschikken over een eigen gave en kunnen Telepathisch met elkaar communiceren. Daarbij kunnen ze ook nog eens Telekinese  gebruiken om dingen te verplaatsen zonder ze aan te raken. Iedere savant heeft een Soulmate. Het is heel bijzonder als je je soulmate vind. Samen ben je 1 en je gaves worden sterker als je samen bent. Savants die geen soulmate hebben om een reden hebben eerder kans om op het slechte pad te raken.

De familie Benedict is een Savant familie die in Amerika woont. Het gezin bestaat uit een vader en moeder en 7 zoons. De ouders, Saul en Karla, hebben hun zoons namen gegeven op alfabetische volgorde. De oudste zoon heet Trace, dan komen Uriel, Victor, Will, Xavier, Yves en als laatste Zed.
De gave van Saul en zijn zoon Will is dat zij gevaar voelen. Zodra er gevaar op de loer licht voelen ze dat aan. Karla en Zed hebben de gave om in de toekomst te kijken. Ze zien dit als korte visioenen. Uriel kan van voorwerpen voelen wat er mee gebeurd is. Victor kan mensen manipuleren. Hij zegt wat ze moeten doen en ze doen het. Xavier is een heler. Yves gave is vuur. Hij kan dingen laten ontploffen of in brand laten vliegen.

Zed vind zijn soulmate Sky op school. Sky is een meisje dat met haar pleegouders naar Amerika verhuisd. Haar biologische ouders zijn overleden en ze weet niet dat ze een savant is. Zed probeert haar te helpen maar het is voor Sky lastig om hem te vertrouwen. Als Sky ontvoerd word door de Kellys, een savant familie waar de Benedicts al een tijdje achteraan zitten, doed Zed en zijn familie er alles aan om haar te helpen. Daniel, Maria en Sean Kelly worden opgepakt en Sky beseft dat wat zij en Zed hebben heel bijzonder is. Haar gave is dat ze emoties kan zien van andere doormiddel van een aura.

Yves vind zijn soulmate Phoenix in Londen. Phoenix is opgegroeit in een gemeenschap van savants. De leider, de ziener, is een man die nergens voor terug deinst. Hij laat Phoenix stelen van andere mensen. Als Phoenix Yves moet bestelen gaat het fout. Haar gave om mensen te laten "bevriezen"werkt niet bij hem en ze slaat op de vlucht. Als ze nog een poging doed om hem te bestelen komt ze erachter dat hij haar soulmate is. Yves wil dat Phoenix bij hem blijft en met hem meegaat naar Amerika maar ze ziet dat niet zo zitten. Uiteindelijk stapt Yves over naar de slechte kant om Phoenix weg te halen. Zijn plan werkt maar Phoenix' "broers" ontvoeren haar. Yves zet het gebouw in brand waar Phoenix wordt vastgehouden maar omdat ze in haar been geschoten is kan ze niet wegkomen. Ze moet op Yves en zijn familie vertrouwen. Als ze wakker wordt in het ziekenhuis vraagt Yves haar ten huwlijk. Ze trouwen in Amerika.

Trace vind zijn soulmate Diamond in Denver waar hij als politieagent werkt. Haar gave is dat ze ruzies kan oplossen. Een soort vredestichter. Haar zusje Crystal voelt zich een mislukte savant. Ze kan niet Telepatisch communiceren en haar gave stellen niets voor. Ze kan spullen vinden waar je aan gehecht bent. Terwijl haar zus druk bezig is met de bruiloft van haar en Trace te regelen zit Crystal vaak "opgescheept" met Xavier. Ze heeft zachtjes gezegd een hekel aan hem. Als Diamond, Karla, Phoenix en Sky worden ontvoert in Venetie moet ze samen werken met Xavier om ze te bevrijden. Ze komt erachter dat Xavier haar soulmate is en hij helpt haar met telepatisch communiceren. Iedereen merkt dat Telepathie met Crystal anders is. Saul komt er achter dat Crystal een hele zeldzame gave heeft. Ze is namelijk een Zielenzoeker. Een zielenzoeker of Soulseeker is iemand die de zielsverwanten van andere kan opsporen. De contessa, de ontvoerdster, heeft Diamond, Karla, Phoenix en Sky de band met hun soulmates afgenomen. Zij blijkt ook een Zielenzoeker te zijn. Crystal is de enige die de soulmates band terug kan geven.

Dit is even kort het verhaal. In mijn verhaal gaat Victor op zoek naar zijn Soulmate.


Changing MariaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu