Hoofdstuk 18

156 11 0
                                    

Maria

Nadat we gedoucht hebben lopen we naar beneden. Alleen Victors ouders zijn wakker en zitten samen te ontbijten. "Goedemorgen." Zeggen we tegelijk en Saul en Karla kijken om en groeten ons terug. "Lekker geslapen?" Vraagt Karla dan en ik knik. "Als een roosje." Victor glimlacht en zegt dat ik vast kan gaan zitten. "Heeft u al wat gehoord over Trace?" vraag ik en Saul legt zijn hand op mijn hand. "Noem ons geen u alsjeblieft. We zijn gewoon Saul en Karla." Zegt hij rustig. "Trace komt vanmiddag naar huis."
Ik glimlach. "dat is geweldig nieuws. Misschien kunnen we vanmiddag of vanavond even gaan zitten met z'n alle voor.. naja.." Saul onderbreekt me. "we begrijpen je Maria, en dat lijkt me een uitstekend plan."
"Kan ik u, uhm, je zo even spreken? Onder 4 ogen ik heb een vraag." Vic kijkt op alsof hij wil zeggen dat we geen geheimen hebben voor elkaar maar ik negeer hem.
"Het kan nu als je wilt?"
Ik knik. "Graag."
We lopen naar de gang en Saul sluit de deur van de keuken. Ik kijk hem aan. "Ik wil graag wat doen voor Victors verjaardag maar ik weet niets. Vanmorgen heb ik het gevraagd wat hij wilde maar ik kreeg niet echt een antwoord waar ik iets mee kan."
"Ik begrijp dat het lastig is, wij hebben elk jaar hetzelfde probleem. Karla en ik hebben nieuwe ski's gekocht voor hem en zijn broers nemen hem elk jaar mee naar een wedstrijd van de Colorado Rocky's."
Ik denk even na. "Victor houd van motor rijden toch?"
Saul knikt. "Hij heeft de laatste tijd wat problemen met zijn motor."
Een grote glimlach verschijnt op mijn gezicht. "Wat voor motors vind ie mooi?"
Saul kijkt me verbaast aan. "ga je een motor voor hem kopen?"
"Waarom niet. Hij verdient het."
Hij schud zijn hoofd. "Weet je het zeker? Die dingen zijn hartstikke duur."
"Saul, ik weet het zeker. Van wat voor motors houd hij?" zeg ik overtuigd.
"Vanalles. Als ze maar snel zijn. Levens gevaarlijk als je het mij vraagt."
Ik geef hem een knuffel zonder erbij na te denken. "dank je voor de tips!" Snel loop ik terug naar de keuken en vlak voor ik naar binnen wil lopen komt Yves naar beneden. "Oh goedemorgen Yves, zou ik zo misschien even je laptop mogen lenen?"
Yves kijkt me verbaast aan. "wat moet je doen dan?"
Een motor bestellen voor Vics verjaardag.
Zijn ogen worden groot en hij kijkt me aan. Ben je gek?
Ja, op Vic mag ik hem lenen of niet?
Yves knikt en ik loop verder de keuken in en ga aan tafel zitten.
"Maria waar heb je me vader gelaten?"
Ik kijk om me heen. "Oh in de gang nog denk ik. Die moet denk ik nog even van een hartaanval bekomen."
Vic kijkt me boos aan. "dat is niet grappig."
"Sorry. Ik heb hem wat lastige vragen gesteld. Hij komt zo denk ik. Yves kwam ook al naar beneden gelopen. Waarschijnlijk staan ze nog even te praten."
Victor neemt gelukkig genoegen met dat antwoordt en drinkt zijn koffie.
"Ik moet zo even naar kantoor. Praten met me baas over alles wat is gebeurd." Zegt hij dan en ik kijk hem aan.
"Ga je hem vertellen over ons?"
Vic knikt en zegt dat hij weinig keus heeft. Zijn baas bij de FBI is ook een hoge piet in het savant netwerk en dat bevalt me helemaal niets.
"Wat als je ontslagen wordt?" vraag ik zachtjes en hij glimlacht. "Dat gebeurd niet. Waarschijnlijk wil hij binnenkort ook met jou praten."
Ik kijk naar mijn koffie en het enige wat ik kan uitbrengen is oh. Karla kijkt me aan. "We vroegen ons af of je misschien interesse hebt om mee te gaan werken in het savant netwerk."
Ik lach. "Ik denk niet dat iemand daarop zit te wachten."
Karla kijkt bloedserieus. "persoonlijk denk ik dat je een aanwinst zult zijn."
Ik kijk naar Vic en dan weer naar Karla. "Ik zal er over nadenken."
Snel drink ik mijn koffie op en we hebben het over de baas van Victor. Saul en Yves zijn er inmiddels bij komen zitten. Het is best wel gezellig. Victor staat op en geeft me een kus en verteld dat hij in 2 uurtjes wel weer terug is. Ik knik en Yves loopt naar boven om zijn laptop te halen.
Karla maakt commentaar op het feit dat ik een motor wil kopen voor Victors verjaardag maar ik ben heel zeker van mijn zaak. Na alles wat hij voor me heeft gedaan is een motor kopen wel het minst wat ik kan doen.
Samen met Yves zoek ik naar motors en mijn oog valt op een zwarte BMW S1000RR. Als ik de opties bekijk komt Zed binnen.
"Zed kan je even hierna kijken?" vraagt Yves. "Jij bent een expert op dit gebied." Yves draait het scherm en Zed kijkt naar de motor.
Zijn mond valt open en ik glimlacht. "Ik weet genoeg dit wordt hem!"
Zed kijkt me verbaast aan. "Kan je motor rijden?"
Ik schud mijn hoofd. "Ben je gek? Absoluut niet dat ik ooit op z'n ding stap. Dit is het verjaardagscadeautje voor Victor."
Zeds mond valt verder open en Sky loopt de keuken in en lacht. "Zed je vangt vliegen."
"Sky waarom krijg ik geen motor voor me verjaardag?"
Sky kijkt Zed aan. "Omdat Sky geen geld heeft voor een motor voor Zed." Zegt ze en kust hem.
Ik glimlach. "Zed, het gaat niet om de prijs van een cadeau maar of het uit een goed hart komt."
Karla knikt. "Goed gezegd Maria."
We schieten allemaal in de lach en ik bel de garage om een motor te bestellen. Gelukkig kan ik hem versnelt laten komen en komt hij precies op tijd aan.
Na 3 uur is Victor nog niet terug en ik heb ook niets meer van hem gehoord. Ondanks dat Saul en Karla zeggen dat er niets is en dat Victor wel vaker laat is maak ik me toch wel zorgen. Wat als hij ruzie heeft met zijn baas, of ontslagen is of erger. Wat als mijn vader hem te grazen wil nemen.
Vic? Is alles oke?
Het duurt even voor ik antwoordt krijg.
Ja alles is goed. Ik kom zo naar huis moest even nog wat regelen.
Ik zucht opgelucht . Gelukkig ik maakte me al zorgen.
Sorry liefje dat was niet mijn bedoeling. Ik ben er over een half uurtje.



Vic

Ik parkeer de auto op mijn vaste plekje en loop het gebouw in. Bij de receptioniste meld ik me en ik kan meteen doorlopen naar het kantoor.
Ik heb wel gezegd dat ik me niet z'n zorgen maak om mijn baas maar dat is niet helemaal de waarheid. Maria is niet erg geliefd bij de FBI. Lang hebben we achter haar aan gezeten. Als ik op de deur wil kloppen gaat de deur op open.
"ah Victor. Fijn dat je er bent kom erin."
Ik loop naar binnen en ga zitten tegenover mijn baas. "Dank u dat we zo snel konden praten."
Hij glimlacht en knikt. "Vertel waar wou je over praten?"
Snel raap ik al mijn moed bij elkaar. "Ik heb mijn soulmate gevonden."
Mijn baas steekt zijn hand uit en glimlacht breed. "Gefeliciteerd jongen! Wat ontzettend fijn. Zie je dat het allemaal wel goed komt."
Ik knik. "Ik wou het graag over mijn soulmate willen hebben." Zeg ik redelijk ernstig.
Zijn gezichtsuitdrukking veranderd en hij kijkt me aan.
"Mijn soulmate is Maria Kelly."
Hij zucht en kijkt me aan. "Je treft het wel Victor."
Ik knik. "Gelooft u mij als ze veranderd is?"
Mijn baas schud zijn hoofd. "Nee dat geloof ik niet. Haat zit zo diep in haar."
"Ze heeft ons geholpen met Elena."
Hij kijkt me aan. "Victor. Ik denk niet dat je haar moet betrekken in je werk."
"Dat heb ik niet gedaan. Ze nam contact met mij op toen ze in Afganistan zat. Ze vertelde dat ze meer wist. Ik ben naar haar toe gegaan en ze gaf alle informatie die ze wist. Daarna heeft ze haar eigen leven in gevaar gebracht om Elena te helpen."
Mijn baas heeft dezelfde gave als Sky en ziet dus dat ik echt de waarheid spreek.
"Vertrouw je haar Victor?"
"Ja" Zeg ik meteen zonder te twijfelen. "Ik vertrouw haar helemaal. Geen een twijfel."
Hij staat op en loopt naar het raam achter het bureau en kijkt naar buiten. "je bent een van mijn beste mannen. Als jij haar vertrouw doe ik dat ook. Ik wil wel met haar praten. Volgende week donderdag om 11 uur. Je mag mee maar ik wil niet dat je je bemoeid met het gesprek."
Ik knik begrijpend. "Dat is prima. Ze is bij mijn familie. Voorlopig gaat ze niet meer weg." Dat laatste zeg ik zachtjes.
Abrupt draait mijn baas zich om. "Wat is er gebeurd?"
Ik kijk hem aan en vertel wat er is gebeurd in het casino. Hij kijkt me verbaast aan en hij ziet mijn woede als ik vertel dat haar vader haar zo gemanipuleerd had en vervolgens in elkaar geslagen heeft.
"Zou het kunnen zijn dat Maria al die tijd gemanipuleerd is geweest door haar vader en dat die connectie in Afganistan verbroken is doordat ze niet bij elkaar zaten?"
"Daar probeer ik nu dus achter te komen. Gisteren hebben we een bevel gebroken. Dat had te maken met de moord op Maria's moeder. Vanavond zou ze alles vertellen wat er is gebeurd dus ik heb morgen hopelijk meer informatie."
Mijn baas glimlacht tevreden. "Je bent niet een van de beste Victor. Je bent de beste." 

Changing MariaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu