Vic
Ik rijd richting het ziekenhuis. "Hoe is het met Zed?" vraag ik aan Milan.
"Het gaat goed met hem. Wat blauwe plekken maar niets ernstigs verder." Zegt Milan en hij kijkt me aan.
"Waar zijn Zed en Sky?" Ik kijk hem even kort aan.
"Ken je die loods naast de autogarage die laatst is afgebrand? Daar zijn ze."
Trace?
Victor? Wat is er?
Sky en Zed zijn in de loods naast de afgebrande garage. Ga ze halen!
Hoe weet je dat Victor?
Doet er niet toe. Als je ze hebt gevonden ga dan naar Sally en Simons huis.
Ik verbreek de verbinding en neem de laatste afslag naar het ziekenhuis.
"Is Maria echt zwanger?" vraagt Milan en ik kijk hem aan.
"Dus je had ons wel gehoord?" Hij knikt. "Heb je het tegen iemand verteld?"
Milan schud zijn hoofd. "Nee nog niet. We mogen niet praten zonder dat het ons gevraagd wordt."
Ik zucht opgelucht en parkeer de auto.
We stappen uit en lopen het ziekenhuis in. Ik volg Milan en ik kijk verbaast op als hij de kamer van mijn vader in loop. Mam en Uriel zitten aan zijn bed en kijken geschrokken op.
Uriel staat meteen op en kijkt verbaast als ik achter Milan aanloop.
"rustig maar. Hij staat aan onze kant. We komen zijn soulmate halen. Ze is in gevaar."
Het meisje dat net de infuuszak verwisseld kijkt om.
"Milan?" vraagt ze. "Wat is er aan de hand?"
Ik kijk naar Milan. "Mijn oom en Fabiano hebben me voorgelogen. Maria is Victors soulmate. Niet die van Fabiano. Je moet meekomen anders gaan ze achter jou aan."
Hij pakt haar hand en ze kijkt me aan en dan naar me vader die knikt dat het goed is.
"Trace is Zed en Sky halen." Zeg ik. "Kom zo snel mogelijk naar huis pap."
Ik loop met Milan en zijn vriendin naar de auto en stap snel in.
Ik rij terug naar het huis van Sky's ouders.
"Hoe heet je?" vraag ik.
"Harper Brown."
Ik kijk op. "ben jij de dochter van Jacob Brown?"
Ze knikt. "ken je mijn vader?"
Ik pak uit me dashboardkastje mijn badge van de FBI en laat die zien. Jacob Brown is mijn baas.
"Ben jij 'de' Victor Benedict? Mijn vader heeft het altijd over je." Zegt Harper.
"Hopelijk alleen goede dingen?" vraag ik en ze knikt.
"Weet je vader over Milan?"
Milan kijkt naar Harper en ze schud haar hoofd. "ik kan het niet vertellen aan hem."
"Mijn oom heeft gezegd dat ze het niet tegen haar vader mag vertellen. Hij was bang dat haar vader hem zou vinden."
Ik parkeer bij het huis. "Harper. Ik kan je helpen maar je moet me beloven om het je vader te vertellen. Hij zal het begrijpen."
Ze knikt en we stappen uit. Het begint al licht te worden en de voordeur vliegt open.
Xav en Simon staan in de deuropening.
"Waar ben jij geweest Victor Benedict!?" roept Simon kwaad.
"Ik ben opzoek gegaan naar Sky en Zed."
Milan en Harper kijken elkaar aan en dan komt Maria naar buiten gelopen.Maria
Ik kijk Vic aan en zie dan dat Milan achter hem staat.
"Wat is hier aan de hand?" vraag ik en Victor loopt naar me toe en knuffelt me. "Milan staat nu aan onze kant. Hij heeft Fabiano aangevallen."
Ik kijk naar Milan en dan naar Victor. Milan loopt naar me toe en slaat zijn armen om me heen. Mijn jongste neefje die minstens een kop groter is geeft me een knuffel. "Het spijt me Marley."
Ik knuffel hem terug. "Ik begrijp het Mils." Er gaat een pijnscheut door me heen doordat Milan op de wond drukt. Hij laat me los. "Gaat het wel?"
Ik knik en glimlach. Victor slaat zijn arm om me heen.
"Dit is Harper. Mijn soulmate." Stelt Milan voor en ik schud de hand van het meisje.
"Harper, dit is mijn nicht Maria. Of Marley zoals ik haar altijd noem."
"Hebben jullie Zed en Sky gevonden?" vraagt Simon snel en Victor schud zijn hoofd.
"Het was een valstrik. Als ik Milan niet had kunnen overtuigen had ik hier nu niet gestaan. Trace is naar Zed en Sky."
We lopen naar binnen en Sally zet koffie en thee.
Victor, Xav, Milan en Simon bespreken wat er is gebeurd en ik sta boos op.
"Victor Benedict?!" Ik sla mijn armen over elkaar heen.
De mannen kijken me aan. "Hoe haal jij het in godsnaam in je hoofd om alleen naar Fabiano te gaan?..."
Victor kijkt me aan. "Ik wou..."
"Hou je mond ik was nog niet klaar!" roep ik naar hem toe en iedereen kijkt me nu geschrokken aan. Victor is weer stil en kijkt me geschrokken aan. Het is duidelijk dat hij dit niet verwacht had.
"Ik ben woedend! Je gedraagt je onverantwoordelijk, dom en naïef! Wat als er iets gebeurd was? Als je dood was gegaan? Ik kan niet zonder jou.. en onze baby kan ook niet zonder jou. Je kan Fabiano niet alleen aan." Ik kook echt van woede en niemand durft iets tegen me in te brengen. Zelfs Vic niet. "Je moet eens leren dat je niet alles kan en je bent ook niet onoverwinnelijk. Hou op met de held uit te hangen en vraag een keer hulp! Of aanvaard onze hulp."
"Maria.. ik..." probeert hij.
"Nee! Je luistert maar een keer naar mij. Ik ben het zat dat je zulke fratsen uithaalt! Je brengt jezelf onnodig in gevaar!"
Door mijn geschreeuw wordt ik benauwd. Victor trekt me tegen zich aan.
"Het spijt me Maria.." zegt hij zachtjes en ik begin te snikken.
"Waarom ging je alleen?" fluister ik.
"Omdat ik onverantwoordelijk, dom en naïef ben.."
Ik kijk hem aan. "Ik was zo bang.."
Hij kust me en ik kus hem terug. "Ik zal het niet meer doen Maria."
Ik glimlach en knik.
Sally heeft voor koffie gezegd en als ik een slok wil nemen zie ik dat Harper iets wil zeggen maar het niet durft.
"Harper?"
Ze kijkt me aan maar zegt nog steeds niets.
"Wat is er?"
Ze kijkt even snel naar Vic en dan naar de tafel. "Victor had verteld dat hij me kon helpen het bevel te breken."
Ik kijk Vic aan en hij knikt. "Dat kunnen we nu doen."
Ze glimacht en knikt.
Zo gezegd zo gedaan. Ik pak Harpers hand en Victor haar andere.
Samen dringen we haar geest tegen en Victor vind het bevel al snel omdat Harper zich erop concentreert. Ik twijfel om de connectie te verstoren. Bang dat hetzelfde gebeurd als toen bij mij. Victor dringt aan de storing te maken en ik doe wat hij zegt. Victor breekt de verbinding tussen het bevel en Harpers geest.
Ik laat los en kijk naar Harper en Victor. Ze zien er allebei goed uit en ik zucht opgelucht.
"Ik ga zo je vader bellen. Hij zal wel ongerust zijn over je en ik moet hem ook nog wat dingen vragen." Zegt Victor en Harper knikt.
Ineens hoor ik Trace tegen Victor praten via Telepathie.
Victor? We zijn naar de locatie gegaan en Sky en Zed zijn er niet. Er was niemand. Zegt Trace en ik kijk Vic geschrokken aan.
Kom naar het huis van Sky's ouders. We moeten wat nieuws bedenken. Stuurt hij.
Victor verteld wat er is en Milan kijkt op. "Dat kan niet ze moeten er zijn!"
Ik kijk hem aan en trek hem mee naar de gang. Victor wil mee.
"Ik wil even alleen met Milan praten."
Victor kijkt me aan, hij zucht en knikt.
Ik sluit de deur en kijk Milan aan.
"Hoe weet je zo zeker dat ze daar zijn?"
"Omdat je vader overtuigd was dat ze daar niet te vinden zijn."
Ik kijk hem aan en zucht. "Hoe is het met Sean?"
Hij kijkt me aan. "Waarom wil je dat weten?"
"Omdat het mijn broertje is. Ik maak me zorgen om hem."
"Met Sean gaat het goed. Hij heeft een relatie met Elena. Je weet wel dat meisje"
Ik kijk naar de deur. Ik weet dat Victor daar staat mee te luisteren, ik voel het.
"Dat is niet vrijwillig. Elena zou dat nooit doen."
Milan haalt zijn schouders op. "Ik weet het niet Marley. Ik weet wel dat ze in Las Vegas zijn."
"Dan weet ik genoeg. Het Fortune Teller?"
Hij knikt en loopt terug de kamer in en loopt bijna tegen Vic aan. Victor kijkt hem doordringend aan en ik voel de spanning. Ik loop naar Victor en pak zijn hand en glimlach.
MARIA!! Wordt er in mijn geest geroepen door Fabiano. Zo hard dat ik hoofdpijn krijg en ik grijp met me handen naar me hoofd. Iedereen kijkt me geschrokken aan.
Zeg je neefje dat hij hier niet mee weg komt! En die lieve Victor van jou, als ik die tegen kom schiet ik hem dood!
Zijn stem dreunt door mijn hoofd en ik zak door me benen en snik. Victor tilt me op maar ik kan alleen maar mijn handen tegen me hoofd drukken.
"Maria? Wat is er aan de hand?"
"Fabiano Toscane spreekt tegen haar." Zegt Harper.
Jij wordt van mij! En niemand kan me tegen houden.
zijn stem wordt rustiger en me hoofdpijn wordt minder.
Maria, ik wil jou, ik hou van jou. We horen samen. Snap je dat dan niet?
Als ik weer op adem kom kan ik eindelijk iets zeggen.
Ik wil jou niet. Ik hoor bij Victor.
Fabiano wordt weer kwaad. Zijn lieve woorden hebben niet geholpen.
Als je er zo over denk vermoord ik jou ook! Als ik jou niet kan krijgen kan niemand je krijgen. Oja, zeg tegen die Zed dat ik hem niet nog een keer laat ontsnappen!
Ik kijk op. "Zed is ontsnapt!"Vic
Ik kijk geschrokken op. "Xav! Mee jij! Milan jij ook." Ik zet Maria op de gronden pak snel me jas en geef haar een kus. "Ik hou van je."
Maria knikt. "Doe voorzichtig. Fabiano heeft je zojuist met de dood bedreigd."
Milan en Xav pakken ook hun jassen. "Victor, misschien is het weer en val vanFabiano?"
Maria schud haar hoofd. "Dat denk ik niet. Hij was oprecht heel erg kwaad."
Ik geef Maria een laatste kus en gooi dan de sleutels naar Xav. "Jij rijd."Milan loopt naar buiten en Xav volgt hem. "Simon? Doe voor niemand de deuropen. Alleen voor mijn familie."
Daarna loop ik ook naar de auto en stap in.
Zed?
Vic? Hij klinkt verbaast me te horen.
Waar ben je? Fabiano zei dat je ontsnaptben?
Ja. Ik ben met Sky. We lopen net het dorp weer in.
We komen jullie halen. Ga je ergens verstoppen. We spreken af bij de speeltuin.Fabiano is enorm kwaad en ik gok dat er al mensen naar jullie opzoek zijn.
Ik krijg een bevestiging en zeg tegen Xav dat hij naar de speeltuin rijd.
Milan zit stilletjes achterin. Ik kijk naar hem en hij schrikt op als hij zietdat ik naar hem kijk. Xav stopt de auto.
"Blijf zitten oke? Ik ga ze zoeken."
Ik stap uit en loop de speeltuin in. "Zed?"
Zed en Sky komen achter een speeltoestel vandaan en ik loop snel naar ze toe."Is alles goed met jullie?"
Sky heeft een scheur in haar broek en haar trui is ook kapot. Ze heeft Zeds jasom zich heen geslagen. Zed heeft geen jas aan en ziet blauw van de kou. Ik geefhem snel mijn jas.
"Het gaat goed we zijn allebei ongedeerd."
Ik trek Zed tegen me aan. "Het spijt me echt heel erg."
Zed begint te trillen en ik hoor hem snikken. Het is heel lang geleden dan Zedheeft gehuild en ik druk hem verder tegen me aan. Xav komt er ook aan lopen enhij neemt Sky onder zijn hoede.
"Ik was zo enorm bang Vic.." zegt Zed zachtjes zodat Sky en Xav het niet kondenhoren.
"Het spijt me Zed. Dit is mijn schuld. Je wou alleen maar helpen."
Zed trekt zich los en veegt de tranen weg. "Ik begrijp je wel. Je wil niet datons iets overkomt. Maar je moet ook snappen dat je het niet alleen kan."
Ik kijk hem aan. "Geloof me die preek heb ik al gehad van Maria. Daarom is Xavmee. En er is nog iemand mee.."
Zed kijkt me vragend aan en ik vertel het hele verhaal van wat er gisteren isgebeurd. Ook hoe Milan is overgestapt.
"Milan is ook mee. Hij wacht in de auto. Dat had ik ook tegen Xav gezegd maarja.. je kent hem he."
Zed knikt en loopt naar Sky en omhelst haar.
"Laten we naar huis gaan."
Als we aankomen bij het huis van Sky's ouders komt Trace meteen naar buiten.Zed en Sky stappen als eerste uit gevolgd voor Milan.
Xav geeft me autosleutels terug en ook wij stappen uit. Simon is inmiddels alnaar buiten gerend en knuffelt Sky. Ook Sally ziet Sky nu en omhelst haar.
Milan loopt naar me toe. "Victor kan ik je even onder 4 ogen spreken?"
Ik knik en loop een stukje verderop. Milan volgt me.
"het gaat over Marley."
JE LEEST
Changing Maria
RomansaWanneer Victor Benedict op zoek gaat naar zijn soulmate met behulp van Crystal blijkt niets wat het lijkt. Alles in zijn leven zou veranderen als hij verkeerde keuzes maakt. Ondertussen probeert zijn familie de vermissing van de dochter van een goed...