)(2)(

1.2K 81 1
                                    

'Ik geef jullie de keuze' zegt hij 'of jullie veranderen in jullie mensenvrom en komen mee zonder tegen stribbelen of we doen het met geweld.'

'Fay' zeg ik via de link 'eerste.'

Ze snuift en zegt: 'draai jullie dan om.'

Ik hoor wat geritsel en ik hoor hoe Fay zegt, 'terug.'

We transformeren terug. Fay geeft me kleding en ik kleed me snel aan. Fay haakt haar arm weer in die van mij. Mickey doet dat bij mijn andere arm. 'Goed' zegt Fay 'we gaan mee.'

Ik hoor ze grinniken. Ik ruik dat ze dichter bij komen en ons beetpakken. Onze handen worden onze ruggen vastgebonden. Ze trekken ons mee. Ik ruik steeds beter dat we in een ander deel zijn. Het redmoondeel. Ik probeer mijn vader te mindlinken maar op één of andere manier lukt het niet. Waarom lukt het niet?! Het baart me zorgen. Heel erg! We worden een huis binnengeduwd. 'Zet die twee meisjes' samen hoor ik een man zeggen.

We worden voortgeduwd. Fay en ik worden opgesloten. Ik hoor een ijzeren deur dus zijn we in een cel. 'Flo' zegt Fay 'alles goed?'

'Ja' zeg ik 'jij?'

'Ja, wat ruik je?'

'Weinig mannen' zeg ik 'veel vrouwen en kinderen. We zijn in de redmoonroedel.'

Ze zucht, 'fijn.'

Ik knik langzaam en zeg: 'wat gaan we nu doen?'

'Wachten' zegt ze.

'hoe ziet het er hier uit.'

Ik voel dat ze mijn arm pakt en me meetrekt. Ik tel en schets een beeld in mijn hoofd van de kamers. Ik knik als ik alles weet. We gaan op het bed zitten wat tegen de achterwand staat. Na een tijdje ruik ik mensen van onze roedel. Meisjes, jonge vrouwen en kinderen. Na een tijdje hoor ik stemmen. Van mannen. Er komt een sterke geur op ons af. De geur is van het bos en ook een beetje zweet en bloed. 'Fay' zeg ik 'iemand in aantocht.'

Fay steekt haar arm door de mijne. Ik hoor de ijzeren deur opengaan en een man zegt: 'goedemiddag dames.'

'Flo' zegt Fay, 'vertrouwen?'

Ik knik, 'deze wel.'

'Waarom vraag je dat haar' vraagt de man.

Ik hoor voetstappen. 'Omdat ze dat ruikt' zegt Fay.

'Dat kun je niet ruiken' zegt de man.

Hij is nu heel dichtbij. 'En als je alleen op je neus, gehoor en tast kunt rekenen' vraag ik 'dan wel?'

Ik voel een duim en wijsvinger op mijn kin die mijn kin optilt. 'Een blinde wolf' vraagt de man verbaasd na een tijdje.

'Ja' zeg ik, 'en u bent?'

'Bèta Lucas' zegt hij 'ik ben de Bèta van de...'

'Redmoonroedel' zeg ik 'al geroken.'

'Dan heb je wel een heel goede neus' zegt hij.

'Ja' zeg ik 'ik ruik mensen al op een kwartier afstand.'

'Zou ik ook wel willen' mompelt hij.

'Mmh' zegt hij daarna 'dit wil de Alpha vast wel even weten.'

Hij pakt mijn arm beet en mijn andere arm wordt vastgepakt door Fay: 'dan neemt u mij ook mee.'

'Waarom' vraagt hij.

'Omdat zij mijn ogen is.'

'Goed' zegt hij met een zucht.

Hij pakt mijn arm beet en waarschijnlijk pakt hij met zijn andere arm Fay beet. Hij trekt ons mee. Naar een huis. Ik ruik alleen zijn geur. Geweldig. 'Bèta' hoor ik iemand roepen.

Hij blijft stilstaan en wij dus ook. 'Bèta' zegt de man 'roedels zijn gevallen. Alpha is op weg naar huis.'

'Mooi' zegt de Bèta, 'neem een meisje uit de cellen en leef je uit.'

'Ugh' hoor ik Fay zeggen, 'zoek je eigen mate.'

'Ah' zegt ze daarna.

'Laat haar los' sis ik.

'Wat gaat u doen met hen Bèta' vraagt de man.

'Voor de Alpha' zegt de Bèta, 'ze zijn een beetje bijzonder.'

'Oké Bèta' zegt hij 'tot later.'

'Laters' zegt de Bèta.


Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu