De volgende ochtend is Cayden met een plukje van mijn haar aan het spelen. 'Moet dat' vraag ik.
Hij grinnikt, 'nee. Maar volgens mij vind je het niet erg.'
'Dat weet je niet' zeg ik gapend.
Hij heeft gelijk. Ik zoek altijd de warmte op en het is lekker warm in bed. 'Dus' zegt hij 'wat ga je doen met Fay?'
'Ze gaat me helpen om het huis te verkennen.'
'want anders verdwaal je?'
'Ja, ik kan dan wel de keuken en je kamer terug vinden maar verder niet.'
'Waarom die wel?'
'Ik weet de geuren nu. Dus die kan ik onderscheiden.'
'Mmh.'
'En wat ga jij regelen?'
'Dat die leden van jou roedel bij de onze komen. Vanavond.'
Ik knik. 'Wat dacht je eerst over mij eigenlijk' vraagt hij.
'Weinig.'
'Weinig?'
'Ja, ik dacht dat je een moordenaar was.'
'Verder?'
'Niks. Ik oordeel niet over mensen.'
'Dat deed je wel.'
'Je hebt veel mensen gedood.'
'Dat maakt me nog geen moordenaar.'
'Wat was je eerste gedachte over mij dan?'
'Mate.'
'en de gedachte daarna?'
'Waarom kijkt ze me niet aan?'
'De reden weet je nu.'
Hij gaat rechtop zitten voel ik. Hij tilt me uit bed en tilt me naar beneden. Waarschijnlijk naar de woonkamer. Hij gaat naast me zitten en trekt me tegen zich aan. 'Dan wachten we nu tot Lucas hier is' zegt hij. Even later ruik ik dat Fay en Lucas naar het huis komen lopen. De voordeur gaat open en Cayden staat op. 'Lucas' roept hij.
De geuren van Lucas en Fay komen dichterbij. 'Flo' zegt Fay.
'Ben oké' zeg ik.
'Fijn dat jij wel oké bent' mompelt Fay.
'Zo veel heb ik niet bij je gedaan' zegt Lucas grinnikend.
'Zeg jij' mompelt Fay.
'Au' zegt ze daarna.
Ik grom, 'wat je ook doet stop ermee.'
'Thanks Flo' zegt Fay.
'Lucas' zegt Cayden 'roedelhuis, nu.'
Ik ruik dat Lucas wegloopt. 'Goed' zegt Cayden 'jullie zijn geoorloofd om het huis te verkennen. Ik zal het huis laten bewaken zodat jullie niet weg kunnen. Dus... tot later.'
Hij gaat weg. Fay rent naar me toe, 'heeft hij je wat aangedaan?'
Ik schud mijn hoofd. 'Maar wat heeft hij bij jou gedaan?'
'Laten we zeggen dat mijn eerste keer niet met mijn mate was.'
Ik knik. 'Leeft Mickey nog' vraagt ze bezorgd.
'Ja, hij vroeg naar ons. Cayden nam me mee naar hem.'
'Fijn.'
'Kun je me helpen?'
'Je wil het huis verkennen zeker?'
'Jup.'
Ze helpt me omhoog. De ochtend verkennen we het huis. Rond half twaalf zijn we weer in de woonkamer. Ik ruik dat Cayden, Lucas en Nick naar het huis komen. 'Drie... twee... één' zeg ik zacht.
Ik steek mijn vinger op. De voordeur gaat op en de geuren van Cayden, Lucas en Nick mengen zich met de andere geuren van het huis. 'Ik dacht' zegt Cayden.
'Al gedaan' zeg ik.
'Dus nu kun je alleen thuis blijven' zegt Lucas.
'Dat zei ik niet' zeg ik.
'Ze is nog steeds jouw bezit Lucas' zegt Cayden 'maar overmorgen blijven ze samen hier.'
'Wat ga je doen' vraagt Fay boos.
'Moonshine' zegt Cayden 'is straks met de grond gelijk gemaakt.'
'Nee' zeg ik.
'Nee' zegt Cayden 'spreek je me tegen Floor?'
'Ja' zeg ik terwijl ik opsta, 'dat doe ik inderdaad. En als mijn mate zou je naar me moeten luisteren!'
Ik hoor voetstappen en ik voel zijn adem in mijn gezicht. 'En als jij gisteren hebt geluisterd naar me' zegt hij 'weet je dat je geen ruzie met me moet zoeken.'
'Je zult je mate niet slaan' zeg ik. Hij grinnikt, 'we zullen zien. Lucas neem haar maar weer mee.'
'Nee' roept Fay.
Cayden pakt mij beet en ik ruik dat Lucas eerst dichterbij komt en dan worden de geuren van Fay en Lucas zwakker. Ik trek me los en zeg: 'waarom?'
'Daarom' zegt Cayden 'Nick. Vanavond hé?'
'Ja Alpha' zegt Nick 'vanavond zullen de roedelleden zich bij de roedel voegen.'
'Ik dus ook' vraag ik.
'Ja' zegt Cayden, 'jij ook.'
'Nick je kunt gaan.'
Ik ruik dat Nick weggaat. Cayden trekt me mee naar boven. Hij duwt me op bed. 'Wat wil je doen' vraag ik.
'Mateproces' fluistert hij in mijn oor.
'Vanavond' zeg ik 'niet nu.'
'Waarom niet nu' vraagt hij.
'Je hebt me net weer compleet blind gemaakt.'
'Als je dat blijft doen' zegt hij geërgerd 'kan ik helemaal het mateproces niet voltooien.'
Mooi denk ik bij mezelf. Hij staat op en zegt: 'en wat wil je nu dan doen?'
'Naar buiten' zeg ik terwijl ik rechtop ga zitten.
'Waarom' vraagt hij.
'Ik wil mijn wolf weer even de vrije loop laten.'
'Goed.' Hij trekt me mee naar beneden. Door de keuken naar de achterdeur.
JE LEEST
Blind wolf
WerewolfEen blinde wolf?! De volgende Luna?! Hoe kan dat?! De roedel zal ten onder gaan! Dat werd allemaal gezegd bij mijn geboorte. Hoi, ik ben Floor en ben een achttien jaar oude wolf. Mijn vader is de Alpha van de silvermoonroedel. Mijn moeder stierf...