'Dus je hebt geen mate nodig' vraag ik terwijl ik opsta.
'Dat heb ik wel' zegt hij 'jij gaat zorgen voor de volgende Alpha.'
'Of Luna' zeg ik.
'Alpha.'
'Of Luna.'
'Alpha!'
'Luna!'
'Alpha!'
Ik hoor hem grommen en hij zegt: 'luister even Floor, ik kan nogal boos worden en mijn wolf is sterker dan ikzelf. Dus als je niet gewond wil raken zou ik geen ruzie zoeken met me.'
'Dus je zou je eigen, blinde mate slaan.'
'Je maakt misbruik van je handicap.'
'Het is geen handicap' roep ik 'ik ben blij dat ik blind ben. Ik ruik namelijk nu precies wie of wat eraan komt. Je Bèta komt hierheen.'
De voordeur gaat open. 'Cayden' hoor ik de Bèta roepen.
'Lucas' roept Cayden 'keuken.'
Ik hoor voetstappen en ruik dat Lucas dichterbij komt. Ik ruik heel veel hormonen. Ik trek met mijn voet de stoel weer achter me en ga zitten. 'Cayden' zegt Lucas 'wat moet ik met dat meisje doen?'
'Breng haar hier' hoor ik Cayden zeggen. 'Zij daar gaat anders gaat niet naar me luisteren.'
'Ik zei alleen dat zij me moet komen helpen. Zonder haar kan ik zelfs verdwaald raken in de woonkamer.'
Cayden gromt. 'Moet ik haar gaan halen' vraagt Lucas.
'Morgen' zegt Cayden 'eet je mee?'
'Nee, ik ga nog even naar de gevangenen.'
'Goed, kom zo naar roedelhuis.'
'Zal er zijn.'
Lucas loopt weg. Cayden maakt soep klaar. Dat eten we. Daarna gooit hij me over zijn schouder en tilt me naar boven. Hij legt me neer op bed. 'Ik ga naar het roedelhuis' zegt hij 'en jij blijft in de kamer.'
Ik zucht, 'goed.'
'Goed' zegt Cayden.
Daarna is hij weg. Ik hoor nog wel hoe hij me opsluit. Ik zucht en val neer. 'Fijn' mompel ik.
Ik sta op en laat mijn hand langs de muur gaan. Ik tel hoeveel stappen en schets weer een beeld in mijn hoofd. De kamer is vijf meter breed en zes meter lang. De deur naar de gang zit twee meter naast de linkermuur. In de linkermuur naast de deur zit nog een deur. Erachter is een badkamer voel ik aan de warmte. Badkamers zijn altijd koud. In de linkerhoek staat een grote kast. Een meter naast de kast is een raam. Meteen naast het raam staat het bed. Die is ongeveer twee meter. Dus dan blijft er tussen het bed en de rechtermuur nog een meter. Ik loop daarna de badkamer in. Die is drie meter breed en zes meter lang. Tegen de achterwant staat een douche. Tegen de voorwand staat een wastafel. en een grote spiegel. Naast de wastafel is een wc. Nadat ik alles heb verkent loop ik weer naar de slaapkamer en ga op bed zitten. 'Nu de rest van het huis nog' zeg ik zuchtend.
Ik zucht nog een keer diep en dan hoor ik het kraken van de trap. Ik hoor de sleutel in het slot en Cayden komt binnen. 'Hoi' zeg ik.
'Wat ik me afvraag' zegt hij 'als je slaapt zijn je ogen dan gesloten?'
'Ja.'
'Mmh.'
Ik hoor hoe hij de deur weer sluit en de sleutel weer omdraait. 'Wat heb je gedaan' vraagt hij.
'Kamer' zeg ik 'vijf bij zes. Badkamer twee bij zes. Bed, twee meter, meteen naast raam. Deur op drie meter van rechtermuur. Badkamerdeur drie meter naast deur naar gang. Kast in de hoek.'
'Je hebt hier alles verkent' zegt hij.
Hij staat naast me. Ik knik, 'jup.'
Hij tilt me op en legt me goed op bed. Hij trekt mijn schoenen uit en zegt: 'dan gaan we nu slapen.'
'Hoe laat is het nu?'
'Acht uur. Ben een uur weggeweest.'
'En wat ga je morgen doen?'
'Wat dingen regelen.'
Ik knik en voel hoe hij achter me komt liggen. Hij trekt me tegen zich aan en zegt: 'welterusten.'
'Trusten' zeg ik.
Ik ben moe en val al snel in slaap.
JE LEEST
Blind wolf
WerewolfEen blinde wolf?! De volgende Luna?! Hoe kan dat?! De roedel zal ten onder gaan! Dat werd allemaal gezegd bij mijn geboorte. Hoi, ik ben Floor en ben een achttien jaar oude wolf. Mijn vader is de Alpha van de silvermoonroedel. Mijn moeder stierf...