'Ja, en uw naam?'
'Dat weet je niet meer?'
'Het schiet me niet te binnen.'
'Alpha Logan.'
'O ja, u had een verbond met mijn vader als ik het me goed herinner.'
'Dat klopt, maar Louis, wat deed jij bij de silvermoon?'
'Was ik niet Alpha. Ik was bij de Redmoon en daar was zij. Ik nam haar mee hierheen omdat ik weer een pleziertje wilde.'
'Wat deed je bij de redmoon' vraagt de Alpha.
'Lang verhaal kort. Cayden is mijn mate.'
'Wat?! Wat vind je vader daarvan?'
'Als hij nog zou leven ik denk niet goed.'
'Je vader is dood?!'
'Denkt u dat ik vrijwillig mee ben gegaan naar de redmoon. Ik zou nooit, maar dan ook nooit, vrijwillig naar die roedel gaan. We werden aangevallen. Cayden doodde mijn vader en de Bèta. Zijn Bèta bracht ons naar hem aangezien hij het bijzonder vond dat ik blind ben. En toen bleek dat Cayden mijn mate is.'
'Alpha' zegt de Bèta 'dan gaan we haar doden toch?'
'Nee' roept de Alpha 'ik heb haar vader beloofd dat als er ook maar iets gebeurt met hem ik haar zou beschermen. Hij zou mijn dochter en vrouw beschermen als er iets met mij zou gebeuren.'
'Het spijt me Alpha' zegt Bèta Louis.
'Jaja, ga nou maar.'
'Ja Alpha. Wat moet ik met haar doen?'
'Zij blijft hier bij mijn in de buurt. Cayden mag haar niet meer in handen krijgen. Zorg dat de grenzen beter bewaakt worden. En zorg dat Cayden denkt dat ze dood is.'
'Ja Alpha.'
De Bèta loopt weg. 'Dank u' zeg ik 'Alpha Logan.'
'Geen dank meisje.'
Ik hoor hoe hij opstaat en begint met lopen. Hij legt voorzichtig een hand op mijn schouder. 'Ik breng je naar mijn dochter, vind je dat goed?'
'Dat is goed.'
Hij trekt me langzaam mee. 'Vic' roept hij 'waar zit je?!'
'Woonkamer' hoor ik een meisjesstem roepen.
Hij blijft stilstaan dus ik ook. 'Vader' zegt een meisjesstem 'wie is dat meisje?'
'Dit is de dochter van Alpha James van de silvermoonroedel. Redmoon viel haar roedel aan en nam haar mee. Wil je bij haar blijven alsjeblieft.'
'Waarom?'
'Ik ben blind' zeg ik.
'Blind?'
'Ja, een blinde, witte wolf.'
'Ik zal bij haar blijven vader.'
'Dank je' zegt Logan, 'Floor. Als je iets niet wil vertellen hoeft het niet. Kay?'
'Kay.'
Hij laat zijn hand langs mijn arm gaan en loopt weg. 'Dus' hoor ik het meisje zeggen 'je bent blind.'
Ik knik. 'Zou je willen zitten' vraagt ze.
'Graag. Kun je me helpen.'
'Natuurlijk.'
Ik voel hoe iemand mijn hand pakt en me zachtjes meetrekt. Ze trekt me mee op de bank. 'En wat is je naam' vraagt ze.
'Floor' zeg ik 'en de jouwe?'
'Victoria. Meeste mensen noemen me Vic.'
Ik knik. 'Heeft de redmoonroedel iets gedaan bij je?'
'Nee, de kans kregen ze niet want Cayden is mijn mate.'
'Jij bent de mate van Cayden?!'
Ik knik, 'ja. Helaas wel ja.'
'Ik heb medelijden met je. Wat heeft hij gedaan?'
'Niets. Ik bedacht telkens smoesjes zodat hij het mateproces niet binnen een half uur voltooide.'
'hoe kom je dan bij onze roedel?'
'Ik wilde rennen en Cayden stemde in. Ik rook vuur en de voorraadschuur stond in brand bleek. Cayden liet het blussen en ik wachtte op hem bij een boom. Toen ik weer alles kon ruiken rook ik vier wolven die niet uit redmoon kwamen. Ik stond op en werd bedwelmd. En ik werd hier in de cel weer wakker.'
'Een heel verhaal. Gelukkig ben je nu hier.'
Ik knik, 'mag ik wat vragen.'
'Natuurlijk.'
'Hoe oud ben je?'
'Zeventien. Een jaar jonger dan jij, toch?'
'Wat weet je over mij?'
'Weinig. Ik weet dat je achttien bent en de dochter van Alpha James. Als er iets met mijn ouders zou gebeuren zou ik jouw nieuwe zusje worden. en als er iets met jouw vader zou gebeuren zou jij mijn nieuwe zusje worden. Ik weet nu hoe je eruit ziet en wie je mate is. Maar meer weet ik ook niet echt.'
'Hoe zie jij eruit?'
'Ehm, je weet niet wat kleuren zijn toch?'
'Nee.'
'Oke, ik heb donker haar. en lichte ogen. Minder licht dan die van jou. Ik lijk op mijn moeder. en mijn haar komt ongeveer... mag ik het je laten voelen?'
Ik knik. Ze duwt net tot de helft van mijn schouderbladen. 'Mijn haar komt tot hier.'
'Hoe groot ben je?'
'Even groot als jij.'
Ik knik, 'wil je nog iets van mij weten?'
'Nee, al hoewel hoe kun je overleven zonder zicht?'
'Mijn hoor, geur en tast zijn vele malen beter dan van welke wolf dan ook. Zelfs die van mijn bloeddorstige mate.'
'Tot hoe ver kun je ruiken?'
'Ik ruik dat de Bèta hierheen komt.'
Op dat moment gaat de deur open. 'Alpha' roept Louis.
'Werkkamer' roepen Victoria en Logan tegelijk.
Ik giechel. Ze gniffelt. 'Soms wordt ik echt gek van Louis' zegt ze 'mijn vader is altijd te vinden in de werkkamer en toch roept hij iedere keer "Alpha".'
JE LEEST
Blind wolf
WerewolfEen blinde wolf?! De volgende Luna?! Hoe kan dat?! De roedel zal ten onder gaan! Dat werd allemaal gezegd bij mijn geboorte. Hoi, ik ben Floor en ben een achttien jaar oude wolf. Mijn vader is de Alpha van de silvermoonroedel. Mijn moeder stierf...