)(27)(

954 66 0
                                    

Ik ren naar boven. Lucas en Mickey komen achter me aan. Boven zijn wat wolven op de binnenplaats. Marcos staat bij ze. Ik grom, 'wie zijn jullie?'

Drie wolven gaan terug. ze trekken een broek aan. Één heeft zwart haar en heeft grijze ogen. Een ander heeft grijs haar en grijze ogen. De laatste heeft bruin haar en blauwe ogen. 'Alpha Cayden' zegt de grijsharige 'of u gaat mee zonder verzet of we moeten u wel boeien.'

'Boeien' vraag ik geërgerd 'luister eens even ik kan jullie drie makkelijk aan.'

'Alpha Cayden' zegt de bruinharige 'ik denk dat u het niet helemaal snapt wie wij zijn. Wij zijn de andere drie generaals van de koning. Hij heeft uw mate.'

Ik grom, 'waar is ze?!'

'Hier' hoor ik Floor zeggen.

Ik kijk naar de rand. Floor staat naast een wat oudere man. Hij heeft grijs haar en groene ogen. Hij heeft zijn hand op de schouder van Floor. 'Cayden' zegt Floor 'ga mee alsjeblieft.'

'Waarom zou ik' vraag ik geërgerd 'ik laat me niet gevangen nemen.'

'Laat je je dan wel doden' vraagt de man 'Cayden maak een juiste beslissing.'

'Waarom zou ik?! Laat Floor gaan dan laat ik jullie niet allemaal om zeep helpen!'

'Cayden' zegt Floor 'ga mee.'

'Waarom? Wat denk je dat ze met me gaan doen Floor? Floor, ze doden me.'

Ze schud haar hoofd, 'nee Cayden. Cayden, ik heb een vraag voor je. Kun jij veranderen?'

'Waar slaat die vraag op?! Floor!'

'Cayden' zegt ze 'kun je veranderen denk je?'

'Dat... dat... nee! Nee ik kan niet veranderen! Niemand kan mij veranderen!'

'Jawel' zegt ze 'ik kan je veranderen. Dat weet ik heel zeker.'

Ik schud mijn hoofd, 'nee Floor. Ze zullen me doden.'

'Nee Cayden, ik weet dat ze dat niet zullen doen. Ook al zouden ze het willen.'

'Sire' zegt Marcos 'dit heeft geen zin. Laten we hem meenemen.'

Ik grom en verander snel. 'O hemel' zegt Floor.

Floor veranderd ook en loopt naar me toe. 'Cayden' zegt ze 'ze doen niks. Ze hebben mij ook niets gedaan.'

'Floor' zeg ik 'ze zullen mij wel iets doen.'

'Er zijn hier nu vijftig roedelleden. Waaronder vijftien mannen, veertien vrouwen en de rest is kind of tiener. Je hebt getraind. De generaals, de koning en Mickey maken zich zorgen dat jij me aan zal vallen.'

'Floor' zeg ik 'dit....'

'Ik wil hiermee iets zeggen Cayden' kapt ze me af 'ik ruik de emoties van mensen. En ik weet dat ik jou kan veranderen. Vertrouw me Cayden. Vertrouw me voor één keer.'

'Goed' zeg ik 'ik ga mee.'

Mickey komt naast Floor staan. 'Floortje' zegt hij 'goede overtuiging.'

'Dank je Mickey' zegt ze 'jij hebt hem ook geprobeerde te overtuigen zeker?'

'Ja' zegt Mickey 'is niet echt gelukt.'

'Mmh. Dat verwachte ik al.'

Iedereen transformeerd. 'Kom mee' zegt de man bij de rand.

We rennen achter hem aan naar een paleis. Een groot paleis. Binnen veranderen we weer terug. Ik zie nu pas dat er een jongen bij is. Hij lijkt iets jonger dan mij. Ongeveer negentien. Ik kijk Floor aan en loop naar haar toe. Ik pak haar hand en trek haar naar me toe. Marcos gromt zacht. 'Laat dat' zegt Floor 'wil je oom Marcos.'

'Het spijt me Floortje' zegt mijn oom.

'Goed' zegt de man 'Cayden. Laat ik mezelf even voorstellen. Koning Bernard Eduard VII.'

'Majesteit' zeg ik terwijl ik mijn hoofd buig.

Ik heb nooit respect gehad voor het koningshuis maar misschien lijkt het me handig.

'Cayden' zegt de koning 'ik laat jullie opsluiten. Floor, ik verwacht dat jij hem kan veranderen. Tot die tijd blijven jullie hier.'




Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu