)(22)(

1K 70 0
                                    

Ik wordt wakker en ruik heel veel verschillende geuren tegelijk. Ik nies drie keer en schud mijn hoofd. Ik ga rechtop zitten. Waar ben ik in godsnaam? Wie heeft me aangevallen? Ik trap een keer met mijn voeten en voel dat er geen boei om mijn voeten zit. Ik hoor iets op de gang. 'En als ze nog slaapt' vraagt een man.

'Dan maken we haar wakker' zegt een andere man 'ze kwam hardt met haar hoofd tegen een boomstronk aan.'

De deur gaat open. 'We hoeven haar dus niet wakker te maken' zegt de eerste man.

Er zijn nog veel meer geuren. Ik nies nog een keer. 'Gezondheid' zeggen ze tegelijk.

'Dank jullie' zeg ik, 'mag ik weten waar ik ben?'

'Royalmoon' zegt de tweede man 'in het paleis van de koning.'

'Vandaar die geuren' mompel ik.

'Geuren' zeggen ze tegelijk.

'Volgens mij hebben jullie niet door dat ik blind ben' zeg ik.

'Blind' zeggen ze tegelijk 'van die klap tegen de boom?'

'Nee al daarvoor. Al sinds mijn geboorte ben ik blind.'

'Wat is je naam' vraagt de eerste.

'Waar kom je vandaan' vraagt de tweede.

'De redmoon' zegt de eerste 'wat deed ze daar anders?'

'Nee' zeg ik 'fout. Ik kom uit de silvermoon. Ik was de dochter van Alpha James. En aangezien Alpha Cayden hem doodde was ik bij hen.'

'Dat hij je heeft laten leven' zegt de tweede man.

'Verbaasde mij ook' zeg ik.

'Brengen we haar naar de koning' vraagt de tweede man.

'Ik denk dat hij het wel wil weten ja' zegt de eerste man 'maar... hij is nu in een vergadering.'

'Hoe laat is die afgelopen?'

'Over kwartiertje.'

'Dan blijven we bij haar en mindlinken hem en vragen of hij hierheen wil komen.'

'Alsof ik daar niet op was gekomen' mompelt de ander.

'Dan heb ik een ander vraagje voor je' zegt de tweede man 'hoe kun je....'

'Overleven' vraag ik.

'Ehm... ja... hoe wist je dat?'

'Iedere keer dat iemand erachter komt dat ik blind ben vragen ze dat. En mijn reuk, tast en gehoor zijn heel veel malen beter dan die van jullie. De reden waarom ik nieste. Zoveel geuren kan ik niet verdragen.'

'Silvermoon was toch niet heel groot' zegt de eerste man.

Ik schud mijn hoofd. Er komt iemand aan. 'Nicolaas, Vince' hoor ik een machtige stem roepen.

'Sire' zeggen de twee mannen tegelijk.

'Waarom moest ik komen' vraagt de stem.

Hij is nu in de kamer ruik ik.
'Sire' zegt de eerste man 'dit meisje brachten we hier nadat we op redmoongrond waren. Weet u nog?'

'Jaja' zegt de derde man geërgerd.

'Nou' zegt de tweede man 'Sire. Dit meisje is blind.'

'Blind' vraagt de derde man verbaasd.

Ik nies nog een keer. 'Gezondheid' zeggen ze alle drie tegelijk.

'Dank jullie' zeg ik.

'Dus je bent blind' zegt de derde man.

Ik knik, 'dat klopt. Een blinde, lichte wolf die de volgende Luna zou worden van de silvermoon.'

'De volgende Luna' zegt de derde man verbaasd.

'Ja' zeg ik.

'Dus dan ben jij het nichtje van generaal Marcos.'

'Dat klopt' zeg ik.

'Het nichtje van de generaal' vragen de twee mannen verbaasd.

'Ja' zeg ik 'moet ik dit vaak gaan herhalen?'

Ik hoor dat één van de mannen aan komt lopen. De man legt een hand op mijn schouder. 'Ik wil even praten' zegt hij 'ga je mee?'

'Als u me leid' zeg ik 'zal ik meegaan.'

Hij pakt mijn hand en trekt me omhoog. Hij trekt me mee. De andere twee mannen komen achter ons aan. 'Sire' zeggen ze 'wat moeten wij doen?'

'Zoek mijn generaal' zegt de derde man.

'Die is bij de redmoon' zeg ik.

Hij stopt met lopen. 'Redmoon' zegt hij 'heeft mijn generaal ontvoerd.'

'Nee, mijn oom liep rond op redmoongrond. Ik rook hem en ontsnapte aan Cayden en rende naar hem toe.'

'Je ontsnapte aan Cayden' vragen de twee mannen.

Ik knik. 'Wat deed je bij hem' vraagt de derde man.

Ik zucht diep, 'u dood me nu waarschijnlijk maar... ik ben de mate van Cayden.'

'Jij?! Jij bent de mate van Cayden?! Het nichtje van mijn generaal!'

'Ja' zeg ik 'ik ben de mate van de bloeddorstigste Alpha van deze tijd. En hij heeft al heel veel aan het mateproces gedaan. Het enigste is dat ik hem nog moet marken.'

'Bloody hell' zegt één van de mannen achter me.

'Mee' zegt de derde man 'alle twee mee.'

Hij trekt me mee naar een andere kamer. Hij duwt me op een stoel. 'Sorry' zegt hij.

'Maakt niet uit' zeg ik 'Sire.'

'Hoe weet je...' zegt hij verbaasd.

'Ik let op Sire.'

'Goed' zegt hij.

Ik hoor een stoel en hij zegt: 'hoe heet je?'

'Floor' zeg ik.

'Oké Floor, jij bent dus de mate van Alpha Cayden van de Redmoonroedel en het nichtje van generaal Marcos.'

Ik knik, 'klopt en klopt majesteit.'

'Goed' zegt hij 'en jij hoeft hem alleen nog te marken en dan is dat mateproces voltooid?'

'Ja.'

'En verder... je bent blind. Je zou de volgende Luna zijn van de silvermoon. Dan heb ik een vraag voor je.'

'Als de vraag is hoe ik kan overleven. Mijn reuk, tast en gehoor zijn veel beter dan van welke wolf dan ook.'

Ik nies, 'daarom nies ik ook de hele tijd. Er zijn teveel mensen hier.'

'Oké' zegt hij 'en Cayden doodde je vader?'

'Ja, net als de Bèta. en nog twintig andere wolven zijn gedood bij de aanval op mijn roedel.'

Ik zucht diep. 'Waarom zucht je' vraagt hij verbaasd.

'Cayden liet wat mannen zich uitleven op mijn beste vriendin. Ze bloedde dood.'

'Sire' zeggen de twee mannen 'we moeten redmoon aanvallen.'

'Kan niet' zegt de koning 'als haar oom heeft verteld dat hij generaal is dan...'

'dat heeft hij niet verteld' stop ik hem 'majesteit. Ik wist het. Cayden weet alleen dat hij uit deze roedel komt. Meer niet. En mijn oom is niet zo gek dat hij dat verteld.'

Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu