)(11)(

1.1K 74 9
                                    

'Braille ja.'

'Wat is braille' vraagt Nikki.

'Dat zijn allemaal soorten puntjes. En de puntjes hebben een bepaalde vorm en dat is een dan een letter. Bijvoorbeeld de A is één puntje linksboven. De B is twee puntjes, linksboven onder elkaar. Dat is ook zo bij de één en twee. De één is net als de A. De twee is net als de B.'

'En ieder letter heeft dus een andere vorm?'

'Ja.'

'En wat is een spatie' vraagt Nikki.

'Gewoon een stukje tussen de puntjes.'

'Dus eigenlijk kun je boeken lezen' zegt Victoria 'maar dan in braille.'

Ik knik, 'die boeken heb je trouwens. We hadden er thuis veel. Zelfs mijn vader kon een beetje braille. Hij probeerde het. En als het niet lukte moest ik het doen.'

'Dus je las je vader voor' zegt Fabio grinnikend.

'Eigenlijk wel ja.'

Hij lacht, 'dat is best wel geniaal. Als ik zeg dat ik mijn vader voor ga lezen denken ze dat ik gek ben geworden.'

Ik hoor hoe Logan opstaat. 'Kinders' zegt hij 'we blijven hier. Maar morgen gaan we naar het huis van Alpha Zuko. Met hem heb ik ook een deal.'

'Welke roedel is dat ook alweer' vraagt Nikki.

'Moonshine.'

'Kan ik ze meteen waarschuwen. Cayden wil ze aanvallen.'

'Wanneer zei hij dat?'

'Eergisteren.'

'En jij zei nee?'

'Dat klopt en dat amuseert hem blijkbaar.'

Opeens wordt er twee keer op het luik geklopt. Logan loopt weg en opent het luik. Ik ruik een bekende geur. Met nog vijf andere geuren die ik niet eerder rook. Er klimmen ongeveer negen mensen naar beneden. 'Hey' hoor ik Lucas zeggen 'Floor.'

'Hoe kom jij hier' vraag ik.

'Cayden zoekt je' zegt hij geamuseerd 'en hij rust niet tot hij je weer in zijn huis heeft en het mateproces heeft voltooid.'

Er loopt een rilling over mijn rug. 'Waar is Cayden?'

'Weet ik niet' zegt hij.

'Je liegt' zegt Nikki 'je grijnst.'

'Nee' zeg ik 'hij liegt niet. Als wolven liegen laten ze een bepaalde geur af. Die ruik ik niet.'

'Cayden heeft ons buitengesloten uit de link' zegt Lucas 'ik weet niet waar hij zich schuilhoudt. Wat ik wel weet is dat hij in het dorp was. Of dichtbij het dorp.'

'Dichtbij' zeg ik 'hij verschool zich tussen geurende dingen.'

'Eigenlijk is dat best wel slap' zegt Fabio.

Nikki en Victoria grinniken. Ik glimlach. 'Wat zei je' gromt Lucas.

'Eigenlijk heeft hij gelijk' zegt Logan 'het is laag en laf.'

Lucas gromt en zegt: 'het is dat ik in vijandig gebied ben en weinig mannen heb maar anders waren jullie er nu niet meer geweest.'

Ik sta op en draai me om naar Lucas, 'je doet ze niks.'

'en wie gaat me stoppen' vraagt hij.

'Ik. Ik weet nog niet hoe maar ik ga je stoppen. Waar is Fay trouwens?'

'Roedelhuis. Wat jongens leven zich uit op haar.'

Nu is het mijn beurt om te grommen. 'Zeg ze dat ze moeten stoppen. Direct!'

'Nee' zegt hij 'dat kan ik niet. Cayden gaf het bevel.'

Ik haal diep adem en laat het langzaam los. 'Mijn besluit staat vanaf nu vast. Ik wordt nooit de Luna van de redmoon. Ook al zal Cayden me opsluiten, slaan me zowat doden. Maakt niet uit ik wordt nooit de Luna van een stelletje moordenaars en verkrachters!'

Er grommen nu zes wolven. 'Cayden heeft wel wat andere plannen' zegt Lucas 'dat weet je.'

'Dat weet ik. En ik doe niet mee aan die plannen.'

Ik ga weer terug zitten. 'Cayden zal jou niet doden trouwens' zegt hij 'je vrienden wel. Fay en die Mickey. En misschien nog wat andere roedelleden van je. als wij Moonshine morgen hebben aangevallen hebben we toch genoeg leden.'

'Waarom gaat Cayden dan niet daarheen en laat hij mij met rust?'

'Omdat jij zijn mate bent en hij zijn vorige al heeft verloren.'

'Vorige?'

'Genoeg' zegt Logan, 'sluit ze op. en zorg dat Cayden gevonden wordt.'

'Ja Alpha' zeggen drie mannen.

De geuren worden zwakker en het luik gaat weer dicht.

Die nacht kan ik niet slapen. Ik wil dat Fay en Mickey daar weg komen. Als Lucas gelijk heeft zal Cayden ze inderdaad doden. Maar ik wil niet nog meer mensen kwijt. Logan wil me wakker maken maar ik zeg: 'ben al wakker.'

'Heb je geslapen' vraagt hij.

Ik schud mijn hoofd langzaam en zucht. 'Maar het maakt niet uit' zeg ik.

'waar zit je mee?'

'Gewoon. Ik wil niet dat Cayden mijn vrienden dood.'

'Floor, de andere Alphas, ik en de koning wilden hem al uit de weg ruimen. We zullen snel aanvallen. Hij moet gestopt worden!'

Ik knik, 'en als ik toen nog bij hem was. Wat hadden jullie dan met mij gedaan?'

'Ik had je herkent. Jij was bij ons gekomen. Zoals ik had afgesproken met je vader.'

Ik knik. Hij pakt mijn hand. 'Kom' zegt hij 'we gaan snel voordat Cayden achter het plan komt.'

Ik knik en hij trekt me mee. Buiten het hutje ruik ik Cayden weer. Maar weer heeft hij zich verstopt bij een sterkere geur. 'Shift' zegt Logan.

We transformeren allemaal tegelijk. Ik volg Logan. Victoria en Nikki rennen aan ieder een kant van me. Fabio rent achter me. Zo ben ik beschermd.Na een tijdje hoor ik voetstappen en Cayden's geur. Net als ik ze wil waarschuwen springt er iemand op me. Ik rol over de grond en mijn aanvaller komt bovenop me terecht. Hij zet zijn poten op mijn schouders en gromt. 'C-c-cayden' stamel ik.

Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu