De volgende ochtend voel ik dat het gedeelte naast me koud is. Cayden is dus niet komen slapen. Ik rol uit bed en ga op mijn knieën bij de vensterbank zitten. Ik vouw mijn handen en fluister: 'maangodin zou u alstublieft mijn vader, de Bèta en Fay bij elkaar kunnen brengen. Niemand van hen drie verdiende het. Wilt u alstublieft ze bij elkaar brengen en ze vertellen dat ik oké ben. Amen.'
Ik hoor gekraak achter me. 'Hoe lang sta je daar al' vraag ik.
'Lang genoeg om te horen dat jij aan het bidden was.'
'Dat vind je zeker raar?'
'Helemaal niet. Ik bid dan niet vaak maar deed het vroeger wel iedere avond.'
'dat verbaast me.'
Ik verwacht dat hij me nu omhoog trekt en me weer bedreigt maar hij doet niks. 'Ga je mee naar beneden' vraagt hij terwijl hij een hand op mijn schouder legt.
'Om wat te doen' vraag ik.
'Ontbijten' zegt hij 'en ik wil nog even praten met je.'
'En dan zeker het mateproces erdoorheen rammen?'
'Nee, dat zal ik niet doen. Kom.'
Hij pakt mijn hand en trekt me omhoog. Hij neemt me aan mijn hand mee naar de keuken. Bij de trap tilt hij me op en pas beneden zet hij me weer neer. Hij tilt me in de keuken weer op en zet me op het aanrecht. 'zal ik flensjes maken' vraagt hij.
Ik haal mijn schouders op, 'is goed.'
Hij begint met koken. Het begint steeds lekkerder te ruiken. Na een tijdje zet hij een bord op mijn schoot. Ik rol flensje voor flensje op en eet die dan. Nadat ik het opheb pakt Cayden me beet en tilt me naar zijn werkkamer. Hij tilt me op het bureau. Ik hoor een stoel. Cayden zit waarschijnlijk op de bureau stoel. 'Waarom wil je praten' vraag ik.
'Gewoon' zegt hij 'ik weet niks van je eigenlijk. Alleen je naam, leeftijd, dat je blind bent en dat je de dochter van Alpha James was.'
'Wat wil je nog meer weten dan?'
'Gewoon, wat vind je leuk om te doen?'
'Lezen, rennen, piano spelen en testjes.'
'Testjes?'
'Ja, Mickey en Fay legden iets op een lepel en ik moest dat inslikken. Ik moest kijken wat er in zat.'
'En dat raadde je altijd?'
'Altijd.'
'En lezen dat is met braille toch?'
'Ja, in mijn huis staan heel veel boeken. Tenzij jullie dat hebben plat gebrand.'
'Nee, het dorp staat nog steeds Ik kan nog steeds wel wat met die gebouwen hoor. Wat is je lievelingseten?'
'Lasagne.'
'Heb je vragen voor mij?'
'Ja, wat zijn jouw hobby's?'
'Boksen, rennen en tja... verder niet echt veel.'
'Je bent meer bezig met de roedel is het niet?'
'Ja, dat klopt.'
'Is Lucas trouwens al weer terug?'
'Ja, al een tijdje.'
'Weet hij het van Fay?'
'Ja.'
'Mmh.'
'Waar is je moeder eigenlijk?'
'Overleden bij mijn geboorte.'
'Mmh, wil je dat we de rest ook begraven bij het dorp.'
'Welke roedelleden?'
'Die dood zijn gegaan bij de aanval.'
'Graag.'
Hij staat op, 'ik moet iets gaan regelen dus... wat wil je doen?'
'Kun je Mickey hierheen sturen, alsjeblieft.'
'Zal ik laten doen.'
Hij staat op en leunt naar me toe. Hij kust me. 'Ik zie je vanmiddag dan. En alsjeblieft loop niet weg.'Ik knik en hij tilt me op. Hij brengt me naar de woonkamer. 'tot zo dan' zegt hij.
Hij gaat weg. Ik blijf stil zitten totdat Mickey komt. Hij vraagt me of Cayden iets gedaan heeft? 'Nee' zeg ik 'hij is veranderd sinds ik zei dat ik hem misschien zou afwijzen.'
'Waarom?'
'Weet ik niet. Maar Alpha Logan had Bèta Lucas en nog wat mannen gevangen gezet. Lucas zei dat Cayden me niet zal doden omdat ik zijn mate ben en hij de vorige al heeft verloren. Maar daar zegt hij niks over.'
'Wil je het weten?'
'Ik laat het hem zelf vertellen. Als hij ervoor kiest om het niet te doen dan vindt ik dat niet erg. Ik kom er ooit wel een keer achter.'
Hij knikt en gaat naast me zitten. Ik leun tegen hem aan. Hij slaat een arm om me heen. 'We blijven vechten' zegt hij 'voor Fay. We gaan ervoor zorgen dat deze roedel stopt met het verwoesten van andere roedels en levens.'
Ik knik, 'daar gaan we voor zorgen.'
JE LEEST
Blind wolf
WerewolfEen blinde wolf?! De volgende Luna?! Hoe kan dat?! De roedel zal ten onder gaan! Dat werd allemaal gezegd bij mijn geboorte. Hoi, ik ben Floor en ben een achttien jaar oude wolf. Mijn vader is de Alpha van de silvermoonroedel. Mijn moeder stierf...