)(24)(

1K 63 10
                                    

Cayden

Niemand weet waar Floor is. Lucas kwam mij helpen. Ik vroeg hem waar Floor was maar die had hij niet gezien had hij gezegd. Ik ben nu in het roedelhuis. Ik ijsbeer heen en weer. Lucas volgt iedere beweging die ik maak. De wachters komen binnen. 'Alpha' zeggen ze tegelijk 'Bèta.'

Ik blijf stilstaan en kijk ze aan. 'Waarom waren er andere wolven op onze grond?! Waar kwamen ze vandaan?!'

Lucas staat op, 'Alpha Cayden. Rustig.'

Ik kijk hem aan, 'Lucas ik kan dit.'

'Nee' zegt hij 'dat kun je niet. Je wil haar te snel vinden.'

'Zij is je weet wie. Mijn laatste kans Lucas. Zij mag niet ook sterven.'

Ik kijk de mannen aan, 'hoe kwamen ze hier?'

'Weten we niet Alpha' zegt Bas.

Hij is een soort van hoofdwachter. Ik heb hem aangesteld als hoofdwachter. Hij is de enigste die moedig genoeg is om te spreken als er iets is gebeurd en ik mensen wil doden. 'Ga dat uitzoeken' sis ik 'ze moet terug komen! Nu!'

Ze gaan weg. Alleen Bas blijft. 'Alpha' zegt hij 'mag ik weten wat er zo belangrijk is aan haar?'

Ik zucht diep en ga achter mijn bureau zitten. 'Dat meisje, Bas, is mijn tweede mate' zegt hij 'ze heet Floor en ik wil niet dat ook zij wordt gedood.'

'Met alle respect Alpha' zegt Bas terwijl hij zijn hoofd buigt, 'we kunnen niet achterhalen van welke roedel ze waren.'

Ik zucht en zeg: 'Bas alsjeblieft. Ga aan het werk.'

'Ik zal mijn best doen Alpha' zegt hij.

Daarna vertrekt hij. Ik kijk Lucas aan. 'Haal Marcos en Mickey' zegt hij.

Lucas staat op en loopt weg. Ik leg mijn hoofd in mijn handen. Floor mag niet doodgaan! Ik wil niet nog een mate verliezen! Niet nog eens! En als ze in een andere roedel is hoop ik dat die roedel haar niets aan doet. Want als ze haar ook maar één haar krenken dood ik iedere man in de roedel. 'Cayden' hoor ik zeggen.

Ik kijk op. Lucas, Mickey en Marcos staan in de deuropening. 'Waar is Floor' vraagt Mickey meteen.

'Weet ik niet' zeg ik terwijl ik achteruit leun.

'Hoe bedoel je dat' roept Marcos.

'Hoezo weet je dat niet' roept Mickey.

'Luister eens even' zeg ik 'na de vergadering nam ik haar mee naar mijn huis. We gingen een stukje rennen. Zij rook wat wolven die niet van onze roedel waren. Ze roken naar bloed zei ze. Ik rende naar de geur toe en liet haar naar huis rennen. Lucas liet ik haar tegemoet komen. Lucas kwam haar niet tegen en niemand heeft haar gezien. Ik heb overal gezocht en heb haar niet gevonden. Ze is niet meer in de roedel. Nergens niet. Ik laat mijn wachters al naar haar zoeken.'

'Je bent haar kwijt geraakt' roepen ze beide.

De grijze ogen van Marcos schieten vuur. Net als de blauwe ogen van Mickey. 'Luister eens' roep ik 'ik vind dit net zo erg als jullie!'

Ik sta op, 'ik wil dat jullie helpen!'

'We zullen helpen' zegt Marcos 'maar we doen dit omdat we niet willen dat Floor wordt vermoord.'

Hij draait zich om en rent weg. Ik kijk Mickey aan, 'willen jullie alsjeblieft begrijpen dat ik dit ook erg vindt.'

'Dat zou ik wel willen' zegt Mickey 'maar mijn gevoel zegt dat dat niet kan.'

Daarna loopt hij ook weg. Ik mindlink hem: "wat bedoel je daarmee?!"

"Denk zelf even na wat ik bedoel, ik denk dat je er wel uitkomt zelf. Maar wat moeten we doen voor je?"

"Help de mannen bij de grenzen."

"Zullen we doen."

Daarna sluit hij me buiten. 'Wat bedoelde hij' mompel ik.

'Weet ik niet' zegt Lucas 'gaan wij ook naar de grenzen?'

'Nee' zeg ik 'ik blijf hier. Ik moet nadenken.'

Lucas knikt en loopt weg. Ik zucht en leg mijn hoofd op het bureaublad. Wat bedoelde Mickey in vredesnaam?!





Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu