)(7)(

1.2K 75 4
                                    

Hierboven is de eerste etage.
---------------------------------------------------
'Hoe ren je trouwens' vraagt Cayden.

'Ik volg geuren.'

'Dus ik moet voor je gaan rennen?'

'Ja.'

'Goed' zegt hij met een zucht. 'Shift?'

'Shift.'

We gaan naar onze wolvenvorm. Meteen schreeuwt mijn wolf. 'Mate!'

'Rustig' zeg ik tegen haar, 'vanavond. Niet nu.'

'Wel nu!'

'Niet nu!'

'Wel!'

'Niet!'

'Wel!'

'Niet! Houd je kop!'

Ik ruik dat Cayden dichtbij is. Hij bijt zacht in mijn oor. Ik schud mijn hoofd waardoor hij loslaat. Hij gromt zacht. 'Begin nou maar met rennen' zeg ik boos.

Ik hoor hem grommen en hoor hem weglopen. Ik ren achter hem aan. We rennen een tijdje voordat ik de roedel weer ruik. Opeens blijft Cayden stilstaan. Ik bots tegen hem aan en we rollen over de grond. Ik kom op mijn rug terecht. Cayden leunt over me heen voel ik. Ik zet mijn poten op zijn borst en probeer hem weg te duwen. Maar hij laat zich niet wegduwen. 'Cayden' zeg ik.

Ik voel hoe hij zacht in mijn nek bijt. 'Cayden' grom ik 'kappen.'

Ik ruik weer heel veel hormonen. Waarschijnlijk heeft zijn wolf het overgenomen. 'Cayden' grom ik.

Dan ruik ik een heel vervelende geur. De geur van vuur. 'Cayden' zeg ik 'ik ruik vuur.'

Hij laat me los en vraagt: 'vuur?'

Ik knik, sta op en haal diep adem door mijn neus. 'Vijf minuten hier vandaan' zeg ik 'in het oosten.'

'Bloody hell, de voorraadschuur. Kom mee.'

Ik ruik dat hij wegloopt. Ik ren achter hem aan. Ik ruik dat er steeds meer wolven bij ons komen rennen. Opeens stopt Cayden. Ik bots tegen hem aan. Hij gromt. Ik sta op en zeg: 'je moet ook wel zeggen wanneer je stopt met rennen, ei!'

Hij snuift en zegt: 'dat ruik je toch?!'

'Niet door die rook!'

Hij gromt en schreeuwt: 'schiet op. Ga dat vuur blussen.'

Ik hoor de Bèta roepen: 'jullie hebben De Alpha gehoord! Schiet op!'

Ik ruik dat de wolven weglopen. 'Jij blijft hier' zegt Cayden opeens.

Ik ga zitten. 'Goed genoeg' vraag ik.

Hij zucht en loopt weg. Ik luister en probeer geuren te onderscheiden maar het enigste wat ik ruik is rook, rook en nog meer rook. Ik nies on de zoveel tijd. Na een tijdje wordt de rook minder. Ik kan weer dingen ruiken zonder alleen maar rook. Het eerste wat ik ruik, natuurlijk, Cayden. Daarna ruik ik ongeveer twintig andere wolven. En nog vier wolven die niet uit de redmoonroedel komen. Ik frons en sta op. Opeens wordt ik bij mijn nekvel gepakt en wordt er een doek op mijn neus geduwd. Er zit een hele sterke geur op. Chloroform! Ik probeer los te komen maar ben niet zo sterk. Ik val flauw.

Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu