)(25)(

956 66 1
                                    

Floor

De volgende ochtend ben ik al een tijdje wakker wanneer er wordt geklopt. 'Binnen' zeg ik.

Ik hoor hoe de deur opengaat en de twee mannen van gisteren binnenkomen. 'Hey' zeg ik 'jullie zijn er dus ook nog.'

'Zoals je....' zegt één van hen.

'Ziet' vraag ik.

'Ik wou het wel zeggen ja' zegt hij.

'Nou' zeg ik 'ik zie niks maar ruik alles.'

'Oké' zegt de ander 'dus eigenlijk zouden we moeten zeggen. Zoals je ruikt.'

Ik knik, 'eigenlijk wel ja.'

De ander grinnikt, 'ga je mee. De koning wil even praten.'

'Als jullie me leiden zal ik meegaan.'

Eén van hen pakt mijn pols en trekt me mee. 'Vraagje' zegt hij, 'hoe oud ben je eigenlijk?'

'Achttien, mag ik dan ook iets aan jou vragen.'

'Vertel' zegt hij.

'Mag ik uw naam weten?'

'O ja... natuurlijk... ik heet Vince' zegt hij 'die ander heet Nicolaas.'

Ik knik, 'en mijn naam weten jullie al.'

'Ja' zegt Nicolaas 'Floor toch?'

Ik knik. We komen bij de werkkamer ruik ik. Niet alleen de koning is binnen ook de drie generaals. Vince of Nicolaas klopt aan. 'Binnen' zegt de koning.

Ze openen de deur en trekken me mee naar binnen. 'Goedemorgen Floor' zegt de koning.

'Goedemorgen majesteit' zeg ik 'en generaals.'

'Hoe' zegt één van de generaals.

'Geur' zeg ik 'weet u nog. Ik ruik en hoor alles.'

Ik nies. 'Jammer genoeg' mompel ik.

De koning grinnikt, 'Floor. Vanavond vallen we redmoon aan.'

Ik knik, 'en dan dood u Cayden?'

'Nee' zegt hij 'ik neem hem gevangen. Ik laat aan jou de taak over om hem te veranderen. Of een poging daartoe te doen.'

Ik knik, 'ik zal mijn best doen Sire.'

'Fijn' zegt hij 'is er nog iets wat wij moeten weten over het dorp?'

'Cayden zal waarschijnlijk de grenzen beter laten bewaken dan eerst. Aangezien er twee keer wolven op redmoongrond waren die niet bij de roedel hoorden.'

'Hoe weet je dat zo zeker' vraagt één van de generaals.

'Ik ben de mate van Cayden. Hij liet me niet alleen en ik was bij een vergadering tussen hem, zijn bèta en vier andere raadsleden.'

'Cayden vertrouwd dus niet snel mensen' zegt de koning.

'Klopt' zeg ik 'heel weinig mensen weten dat ik zijn tweede mate ben.'

'tweede mate' vragen ze allemaal tegelijk.

'Ja' zeg ik 'en meer weet ik niet erover. Alleen dat ze gedood is een jaar geleden samen met zijn zus. Daarom ging hij roedels aanvallen. Hij wilde wraak.'

'En sinds jij er bent heeft hij twee Alpha's aagevallen nog' zegt een generaal.

Ik knik, 'maar niet vermoord. Dus het is al iets minder geworden.'

'Nu de rest van zijn gedrag nog' zegt de koning.

'Daar zorg ik voor Sire' zeg ik.

De rest van de dag neemt de koning het plan door met de generaals. 's Avonds neemt de koning me mee naar het redmoondorp. We rennen later dan de rest naa het redmoondorp. De kroonprins gaat ook mee.

Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu