)(26)(

913 60 0
                                    

Cayden

Die nacht was ik heel onrustig. Ik kon niet slapen. Ik had Floor nodig. Zij maakte me rustig. Ik had gisteren een woede uitbarsting gehad en had een man bijna gedood. Lucas had me gestopt en ik had hem goed verwond. Hij wist dat ik boos was en maakte er geen punt van. Ik wel. Ik bood iedereen mijn excuses aan. Dat verbaasde Lucas. hij zei dat sinds Floor hier was ik was veranderd. Ik zei dat hij vast een grapje maakte. Ik was veranderd?! Ik kon niet veranderen. Niet meer. Niet sinds Jennifer was doodgegaan. Ik kon niet meer veranderen. Ook al zei iemand het wel. Ik kon het gewoon niet.

Ik was nu weer in het roedelhuis. In de kelder om precies te zijn. Ik had het laten verbouwen tot gymzaal. Ik bokste er. Ook nu was ik weer aan het boksen. Ik sloeg op de boksbal. Ik bleef even stilstaan om op adem te komen. 'Cayden' hoor ik achter me.

Ik draai me om. Mickey staat achter me. 'Wat wil je' vraag ik geërgerd.

'Al uitgevogeld wat ik bedoelde.'

'Niet echt' zeg ik 'en ik heb er geen tijd voor nu.'

Ik draai me om en verkoop de boksbal nog een klap. 'Dus jij vindt je woede afreageren belangrijker dan je mate vinden' vraagt Mickey.

Ik draai me om en wil hem een klap verkopen maar hij stapt weg. Ik kijk hem aan, 'luister jij eens. Ik ben jouw Alpha! Hoe durf je dan zo'n toon tegen me aan te slaan?!'

'Omdat ik niet bang ben voor je. Ik ben dan niet sterker of sneller dan e maar ik weet dat Floor leeft.'

'Hoe weet je dat zo zeker?'

'Floor loopt niet in zeven sloten tegelijk. Ze houd haar mond en doet beleefd. Dat is geen reden om haar te vermoorden. En ze zal niet zeggen dat jij haar mate bent. Want dan doden ze haar wel.'

'Maar bij Alpha Logan zei ze het wel.'

'Omdat hij een vriend was. En dat wist ze. Floor ruikt of je mensen kunt vertrouwen.'

'Vertrouwde ze mij?'

'Hoe gedroeg ze zich?'

'Stil, ze stribbelde niet tegen en was beleefd.'

'Dan vertrouwde ze je.'

'En dat weet je hoe?'

'Ze stribbelde niet tegen. Dat betekent dat ze weet wat je wil doen. En dat je kan veranderen.'

Ik gniffelde kort, 'ik kan niet veranderen Mickey.'

'Daar twijfel ik ook aan. Maar Floor niet. En als Floor zegt dat iets kan kan het ook. Hebben Fay en ik vaak genoeg ondervonden.'

'Wat deed ze dan?'

'Floor zei dat ik niet kon winnen van Fay. Ze had gelijk.'

'Dat is wijsheid.'

'Nee, Fay en ik hadden nog nooit gevochten. Floor had ons beide nog niet horen vechten.'

'Dan nog. Ze had het kunnen gokken?'

'Nee' zegt Mickey 'je begrijpt het echt niet hé? Floor kan dingen horen en ruiken die anderen niet kunnen. Zoals jij bijvoorbeeld. Jij kan niet ruiken of wolven te vertrouwen zijn! Niemand kan dat! Alleen Floor.'

Ik wil iets zeggen maar Lucas komt binnen. 'Cayden' zegt hij 'we worden aangevallen!'


Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu