)(29)(

1K 67 6
                                    

'blijven hier' zegt Cayden.

'Goed' zegt de koning 'mag ik weten wat je heeft overgehaald?'

'Marcos is haar oom die zou ze dan niet meer zien. Mickey hoort niet van oorsprong bij de redmoon dus zou hij ook niet mee mogen.'

'En dat in zo'n korte tijd bedenken' mompelt Marcos.

'Nou' zegt de koning 'dat kunnen we gebruiken Marcos.'

'Dat klopt wel een beetje Sire' zegt hij.

Ik grinnik. 'Goed' zegt de koning 'dan wil ik je nog iets vragen Cayden.'

'Dat is Sire' zegt Cayden beleefd.

'Wil je tegen me sparren' vraagt de koning.

'Als u dat graag wil Sire' zegt Cayden.

'Kom op dan' zegt de koning.

'Ik wil mee' zeg ik.

Mickey pakt mijn pols en trekt me van het bed. 'Dan ga ik ook mee' zegt hij, 'ik wil wel weten of de koning Cayden aankan. En andersom.'

'Floortje' zegt Cayden 'wie wint volgens jou?'

'Hoe zeer ik het ook haat om te gokken zeg ik toch uwe majesteit de koning.'

Cayden grinnikt, 'we zullen zien.'

Mickey trekt me mee achter Cayden, mijn oom en de koning aan. Mickey trekt me neer op een mat. 'Goed' zegt de koning 'Marcos. Zou jij scheidsrechter willen zijn?'

'Natuurlijk majesteit.'

'Op uw plaatsen' zegt mijn oom 'klaar... start.'

Ik hoor een paar keer dreunen en ik ruik dat Cayden al snel moe wordt. Na een tijdje zegt mijn oom. 'Goed' zegt hij 'de winnaar is, zoals Floor voorspelde, uwe majesteit de koning.'

'Ik zei het' zeg ik.

'Goed' zegt Cayden 'ik geloof je Mickey.'

een jaar later...

Ik zit op bed. Cayden heeft een bespreking met de koning. Onze kleine baby, Bella, ligt in mijn armen. Ze slaapt voel ik. Ze snurkt namelijk heel zachtjes. Een maand geleden kreeg ik haar. Mijn oom was eerst woest toen hij hoorde dat ik zwanger was. Hij vond het veel te vroeg. Sinds Cayden en ik Bella hebben is hij meer veranderd. Hij gaat niet mee op velttochten. Dat komt omdat hij ons niet in de steek wil laten. De vorige koning en de huidige koning begrijpen het allebei. De oudste prinses bleek de mate van Mickey te zijn. Ze kwamen elkaar per ongeluk tegen in de gang. Meteen sloeg de vonk over. Toen ik het hoorde lag ik helemaal dubbel. Mickey en een vonk overslaan. Hij vond meisjes vroeger maar niks en nu ontkende hij in alle hevigheid. Maar goed. Bella ligt dus in mijn armen nu. Ik ruik dat Cayden eraan komt. Hij opent zachtjes de deur. 'Hey' fluistert hij 'honey.'

'Hey' fluister ik terug, 'alles goed Cay?'

'Alles goed' zegt hij.

Hij loopt naar me toe en gaat naast me zitten. Hij slaat een arm om me heen en zijn andere arm legt hij onder die van mij. Ik leun met mijn hoofd tegen zijn schouder aan. 'Mijn twee kleine meisjes' zegt hij.

'Onze lieve Cayden' zeg ik glimlachend.

Hij geeft een kus op mijn hoofd. 'I will always protect you' fluistert hij.



Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu