'Serieus' vraagt Mickey.
'Ja' zegt mijn oom 'ik ben de broer van haar vader.'
'Floor' zegt Mickey 'iedereen was toch vermoord?'
'Dat dacht ik' zeg ik 'oom Jason. Waarom kwam u niet naar ons toe? Naar mij en mijn vader dan bedoel ik.'
'Ik dacht dat jullie waren vermoord. Maar Floortje, hoe kan het dat de Redmoon je heeft laten leven?'
'Omdat Cayden mijn mate is' zeg ik.
'Je mate?!'
"Och meisje toch" zei hij via de link.
'En je vader?'
'Vermoord.'
'Jullie Bèta.'
'vermoord.'
'Je vrienden?'
'Mickey' zegt Mickey 'present.'
'En Fay?'
'Gisteren begraven.'
'Gisteren?'
'Ja, iemand gaf opdracht dat wat jongens zich mochten uitleven op haar. Ze verloor veel bloed en bloedde dood.'
'Ze hebben... hebben ze jou iets aangedaan?'
'Grootse gedeelte van het mateproces is voltooid' zegt Mickey.
'Daar stemde je mee in Floortje' vraagt mijn oom.
'Ze kwam er zelf mee' zegt Cayden 'en nu gaan we naar huis. Gaat u mee... ehm... uw naam?'
'Marcos' zegt mijn oom.
'Gaat u mee, Marcos?'
'Ja' zegt mijn oom.
'Goed' zegt Cayden, 'laten we dan maar weer terug gaan.'
We rennen achter Cayden aan terug. Cayden mindlinkt me: "dat doe je nooit meer Floor, alsjeblieft. Straks raak je gewond!"
"Ik zal het niet meer doen maar ik dacht dat als ik niet eerst bij hem was jij hem liet doden."
"Als je had gezegd dat het familie was dan..."
"Ik wist het niet zeker. Het is al zo lang geleden dat ik hem rook."
"Mmh."
We kwamen bij het dorp. Cayden nam mij mee naar binnen. Daarna gingen we naar het roedelhuis. Cayden nam me mee naar een kamer waar alleen Lucas, Mickey en mijn oom waren. Cayden trekt me neer op een stoel. 'Oké' zegt hij 'dus u bent de oom van Floor?'
'Ja' zegt mijn oom 'ik ben de oudere broer van haar vader.'
'Maar u woonde niet in de silvermoon?'
'Nee, dat klopt.'
'Mag ik weten waarom?'
'Omdat mijn moeder uit de silvermoon komt' zeg ik 'en mijn vader niet.'
'Inderdaad' zegt mijn oom 'mijn broer en ik komen uit de royalmoonroedel.'
'De roedel van de koning' vraagt Lucas geschrokken.
'Ja' zegt mijn oom.
'Cayden' zegt Lucas 'we...'
'We houden hem hier' zegt Cayden 'als we hem laten gaan gaat hij naar de koning. Daar heb ik geen zin in.'
'Cayden' zeg ik 'mag ik even met mijn oom praten? alleen.'
'Als je niets afspreekt om te ontsnappen, goed.'
Ik hoor en ruik hoe Cayden, Lucas en Mickey de kamer verlaten. Ik sta op. 'Oom' zeg ik 'bent u nog steeds generaal?'
'Ja, waarom?'
'Is de koning van plan om deze roedel aan te vallen?'
'Ja, ze zijn al bezig.'
Ik zucht, 'dan zal ik wel snel dood gaan.'
'Ik zal je beschermen. Het eerste wat ze doen is Cayden's huis omsingelen. Daarna bevrijden ze alle gevangenen. En daarna zullen we naar Cayden gaan. Hij zal hem waarschijnlijk niet doden maar wel gevangen nemen.'
Ik knik, 'en ik?'
'Jij... het liefste wil ik dat je Cayden afwijst. Maar hij heeft je al gemarkt zo te zien.'
'Misschien kan ik hem veranderen.'
'Het kan... maar als het niet gebeurd zal de koning, Cayden toch doden.'
Ik knik. Hij pakt mijn handen, 'hebben ze je pijn gedaan?'
'Cayden, heeft me een beetje pijn gedaan bij het mateproces.'
'Tja... maar verder niemand niet hé?'
'Nee, ze hebben alleen Fay heel veel pijn gedaan.'
'Zo is deze roedel liefje.'
'Sinds ik zei dat ik hem zou afwijzen doet hij anders tegen me.'
'Weet je waarom?'
'Ik ben zijn tweede mate.'
Opeens komen Cayden, Mickey en Lucas binnen. 'Done talking' vraagt Lucas.
'For now' zeg ik.
'Mmh' zegt Cayden 'ehm... Floor er is zo een vergadering en aangezien jij mijn Luna bent wil ik dat je daarbij bent.'
Ik knik langzaam. 'En... ehm... Mickey en Marcos liever heb ik dat jullie niet bij die vergadering zijn' zegt Cayden.
'We gaan al' zegt Mickey 'tot later Floor.'
Mijn oom laat mijn handen uit de zijne glijden en ze lopen weg ruik ik. 'Floor' zegt Cayden 'weet Mickey van mijn vorige mate.'
'Ik heb hem verteld dat ik je tweede mate ben. Meer niet. Dat mag je hem zelf gaan vertellen.'
'Liever niet' zegt Cayden 'weinig mensen weten het. Jij, Lucas, mijn roedelleden en de raadsleden zijn de enigste.'
'Hoeveel raadsleden zijn er?'
'Zes. Inclusief Lucas en ik. En nu jij erbij bent zijn het er zeven.'
Ik knik, 'duidelijk.'
Ik ruik dat er twee mannen aankomen. 'twee mensen in aantocht' zeg ik.
Ik hoor Lucas gniffelen. 'Dat hoor ik' zeg ik.
'Sorry' zegt hij 'ik vond het alleen grappig hoe je het zegt.'
'Mmh.'
'Alpha, Bèta' hoor ik twee mannen zeggen.
'Marcel, Karl.'
Ik hoor Cayden begint met lopen en zijn geur komt dichterbij. Hij gaat achter me staan ruik en hij legt zijn handen op mijn schouders. 'Dit is Floor' zegt hij 'jullie nieuwe Luna.'
'Luna' zeggen de twee.
'Mag ik iets vragen Luna' vraagt één van hen.
'Vertel' zeg ik.
'Hoe komen uw ogen zo licht?'
'Ik ben blind' zeg ik 'jullie nieuwe Luna is blind.'
'Serieus' vraagt de andere man.
'Serieus' zeg ik 'maar dat weerhoud me nergens van trouwens.'
JE LEEST
Blind wolf
WerewolfEen blinde wolf?! De volgende Luna?! Hoe kan dat?! De roedel zal ten onder gaan! Dat werd allemaal gezegd bij mijn geboorte. Hoi, ik ben Floor en ben een achttien jaar oude wolf. Mijn vader is de Alpha van de silvermoonroedel. Mijn moeder stierf...