Floor
De volgende ochtend worden we beide wakker door Lucas die keihard roept: 'Cayden!'
We schieten beide rechtop. 'Wat wil je' roept Cayden.
'Waar zit je?!'
'Kom eraan!'
Hij staat op. 'Kleed je aan alsjeblieft' zegt hij.
Ik knik. Hij loopt naar beneden. Ik kleed me aan en loop daarna ook naar beneden.
Cayden
Lucas staat onderaan de trap. 'Wat wil je' vraag ik geërgerd.
'Dus je bent het vergeten?'
'Wat?'
'We zouden gisteravond twee mensen opnemen.'
'O ja. Nou... ik heb iets anders belangrijks gedaan.'
'Wat?'
'Mateproces is voltooid' hoor ik Floor zeggen.
Ik kijk naar haar. Ze staat op de trap. Haar haar zit wild door elkaar. Ik kijk naar haar makr. Ze behoort aan ons zegt mijn wolf grinnikend. 'Nou' zegt ze 'niet helemaal waar. Ik moet Cayden nog marken.'
Floor
'Dus je bent nu Luna van de Redmoonroedel' zegt Lucas.
'Nog niet' zeg ik 'jullie moeten me nog in de roedel opnemen.'
Ik voel hoe Cayden me optilt en over zijn schouder gooit. 'Haal Mickey naar het roedelhuis' zegt Cayden 'dan doen we het nu.'
Lucas loopt weg ruik ik. Cayden draagt me naar buiten en naar een ander huis. Hier zijn de cellen ruik ik. Hij zet me neer. 'Zo' zegt hij 'straks ben jij mijn Luna.'
Ik knik. Lucas en Mickey komen binnen ruik ik. 'Flo' zegt Mickey.
Hij loopt naar me toe en trekt me in een omhelzing. Cayden hoor ik zachtjes grommen. Mickey laat me los en zegt: 'Flo... is dat een....'
'Mark, ja.'
'Juist' zegt Mickey 'en waarom moest ik komen Alpha Cayden?'
'Ik neem jullie op in de roedel nu om precies te zijn. Lucas. Mes.'
'Mes' vraagt Mickey.
'Ja' zeg ik 'we worden in onze hand gesneden. De druppels bloed gaan in een schaal met water waarin bloed van de rest van de roedelleden zitten.'
'Inderdaad' zegt Cayden 'dus mag ik je hand Mickey.'
Mickey steekt waarschijnlijk zijn hand uit want even later ruik ik bloed en hoor ik een druppel in iets van water vallen. 'Floor' zegt Cayden 'hand alsjeblieft.'
Ik steek mijn hand uit en ik voel iets scherps langs mijn hand. Daarna hoor ik ook weer druppels. Ik ruik opeens een geur die ik al heel lang niet meer geroken heb. 'Floor' zegt Mickey 'ruik jij het ook?'
Ik knik, 'ja. Maar dit is geen rogue.'
'Rogue' vraagt Cayden 'waar Floor?'
'Nee' zeg ik 'je neemt hem niet gevangen.'
Ik transformeer razendsnel en begin met rennen. Ik bots gelukkig nergens tegen aan doordat het muisstil is in het bos en ik de echo hoor. Ik wordt opeens door iemand tegen de grond geduwd. Iemand hangt boven me en gromt dreigend. Ik grom niet terug. 'Wie ben je' sist de wolf.
'Dat zou u moeten weten' zeg ik rustig.
Hij haalt zijn poten weg en laat me opstaan. 'Floor' zegt hij.
'Hallo' zeg ik.
Maar opeens hoor ik de grom van Cayden. Er zijn nog vier andere wolven waaronder Mickey en Lucas. 'Cayden' roep ik.
De andere wolf wordt weggeduwd voel ik. Hij begint te grommen net als twee andere wolven. 'Cayden' roep ik 'laat hem gaan.'
'Waarom zou ik?!'
'Omdat het mijn oom is!'
JE LEEST
Blind wolf
WerewolfEen blinde wolf?! De volgende Luna?! Hoe kan dat?! De roedel zal ten onder gaan! Dat werd allemaal gezegd bij mijn geboorte. Hoi, ik ben Floor en ben een achttien jaar oude wolf. Mijn vader is de Alpha van de silvermoonroedel. Mijn moeder stierf...