)(10)(

1.1K 71 3
                                    

Die nacht slaap ik bij Victoria op de kamer. We slapen niet echt maar lachen veel meer. Na een tijdje komt Alpha Logan naar ons toe en waarschuwt ons. we moeten gaan slapen. Victoria en ik zeggen dat we zullen gaan slapen. Maar in feite fluisteren we gewoon verder. De volgende dag gaan we een stukje rennen. Victoria neemt twee vrienden mee, Nikki en Fabio. Ze vinden mijn blindheid bijzonder. En helemaal omdat ik alles ruik. Na een tijdje ruik ik leden van de redmoon. Ik blijf stilstaan. De andere drie blijven ook stilstaan en vragen: 'wat is er?'

'redmoon' zeg ik 'ik ruik redmoonleden.'

'Waar' vraagt Fabio.

Ik haal een keer diep adem door mijn neus en zeg: 'noordwest twintig minuten. Maar ze zijn op hun grond.'

'Mooi' zegt Nikki.

'Ik meld het wel' zegt Victoria 'mijn vader zal er dan wel naartoe gaan. De redmoon komt niet op ons grondgebied. Ze krijgen jou niet weer te pakken.'

Ik knik. 'Maak je geen zorgen' zegt Nikki 'we zullen je beschermen. En als je terug naar het dorp wil zullen we mee gaan.'

'Nee' zeg ik 'ik laat me niet afschrikken door een stelletje plunderaars. We gaan terug als één van ons moe is.'

'We moeten terug' zegt Victoria 'mijn vader wil het. Het spijt me Floor.'

'Maakt niet uit.'

We rennen terug naar huis. We transformeren buiten terug ik later dan hun. victoria helpt me om de kleding aan te krijgen. Daarna gaan we naar binnen. 'Pap' roept Victoria 'zijn er weer.'

Ik hoor voetstappen en de geur van Logan komt dichterbij. 'Fijn' zegt hij 'Floor. Waar rook je ze?'

'Noordwest twintig minute...'

Ik haal een keer diep adem door mijn neus. Ik ruik Cayden. Hij is dichterbij dan de rest en de rest is ook opeens heel dichtbij. 'Correctie' zeg ik 'tien minuten.'

'Wacht! Tien?! Dat betekent dat ze op het land zijn.'

'Ja maar... Cayden ruik ik ergens anders.'

'Cayden?!'

'Ja, hij is heel dichtbij maar waar hij is... dat ruik ik niet precies.' Er lopen teveel mensen buiten om alle geuren te kunnen onderscheiden.

'Ik laat hem zoeken. Hij mag jou niet in handen krijgen. Nooit!'

Ik knik. Hij pakt mijn handen. 'Blijf alsjeblieft hier.'

Ik knik, 'dat zal ik doen.'

Hij laat mijn handen uit de zijne glijden en ik ruik hoe hij wegloopt. Ik zucht. 'Waarom kun je Cayden niet plaatsen' vraagt Nikki.

'Weet ik niet' zeg ik 'ik denk dat hij zich ergens schuilhoud waar veel geuren zijn. In een moestuin of zo met geurende planten.'

Ik nies. 'Ja' zeg ik 'heel veel planten. En ik weet één van die planten.'

'vertel.'

'Lavendel.'

'Ik weet waar' zegt fabio.

'Waar dan' vraag ik.

'Het moestuintje van mijn moeder. Ik wordt gek van die geur in de zomer. Ik mindlink de Alpha wel.'

'Al gedaan' zegt Victoria 'hij stuurt er negen man heen. Maar hij is iets aan het bespreken met Louis. Dus we mogen hem niet storen het aankomende...'

Ze wil haar zin afmaken maar dan komt Logan binnen. 'Mee' zegt hij 'alle vier.'

'Waarheen Alpha' vraagt Fabio.

'Schuilhuis' zegt Logan, 'kom snel. Voordat Cayden nog dichterbij komt.'

We lopen achter hem aan. We renden in wolven vorm achter hem aan naar een ander gebied. er renden veel wolven mee. Ongeveer twee vrouwen en negen mannen. We kwamen bij een hutje rook ik aan het hout. Ik hoorde dat er onder het hutje een stuk grond hol was. Logan nam mij op zijn rug en klom een ladder af. Victoria, ik, Nikki en Fabio gingen op een bank zitten. Ik probeerde geuren te onderscheiden maar we zaten in de grond en dus rook ik niets. Logan is bezig met papieren hoor ik. Na een tijdje zegt Fabio opeens: 'Floor. Kun je lezen?'









Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu