Ik zit op een bed met Fay. De Bèta heeft ons opgesloten. Ik zucht, 'zullen onze ouders nog leven?'
'Ik weet het niet' zegt Fay zuchtend.
Ik hoor iets buiten en ruik dat er iemand aankomt. Het is een sterke, heerlijke geur. Mijn wolf wordt er onrustig van. O nee! Ik hoor de voordeur opengaan en twee paar voetstappen even later. De geuren worden sterker en ik kan nog maar net mijn wolf onderdrukken om niet gek te worden. Ik hoor dat de deur wordt opengegooid. Fay voel ik iets opveren. 'Ja Lucas' zegt een luidde, duidelijk geërgerde, mannelijke stem, 'twee meisjes.'
'Cayden' zegt de Bèta 'tweede meisje.'
Ik hoor hoe iemand begint te lopen en de geur die mijn wolf zo heerlijk vindt komt dichterbij. Ik voel hoe Fay opstaat. De Alpha gromt, 'moven. Laat me bij mijn mate.'
'Flo' zegt Fay.
'Weet' zeg ik 'ik rook het al.'
'Waarom zei je dan niks?'
'Omdat je je dan zorgen ging maken' zeg ik terwijl ik opsta.
Ik ruik bloed veel bloed. Ook ruik ik mijn vaders bloed. 'Hebt u Alpha James vermoord' vraag ik.
'Hoe weet je dat' vraagt de Alpha.
'Ik weet niet of u het al heeft gemerkt maar ik ben blind.'
'Blind' vraagt de Alpha verbaasd.
'Ja' zeg ik 'een blinde, witte wolf die de volgende Luna zou worden.'
'Ben je de dochter van Alpha James' vraagt de Bèta.
'Ja' zegt Fay boos.
'Lucas' zegt de Alpha 'zij is jouw bezit. Haar neem ik mee.'
'Nee' roept Fay.
Ik voel twee sterke handen die me vastpakken en over een schouder gooien. Ik voel hoe diegene, waarschijnlijk de Alpha, gaat lopen.
Ik hoor Fay roepen en schreeuwen en dan een deur. Ik ruik dat we buiten zijn. Ik ruik veel bloed, zweet en hormonen. Ik bijt op mijn lip. Ik hoor nog een deur en mijn wolf wordt zowat wild. Ik kan haar nog net onderdrukken. Ik wordt neergezet op een stoel. Ik hoor nog een deur en daarna een stoel. 'Waar ben ik' vraag ik.'Mijn werkkamer' zegt de Alpha 'kun je dat niet ruiken?'
'Je hebt me net echt blind gemaakt' zeg ik 'ik weet niet hoe alles hier eruit ziet en Fay was mijn ogen. En Mickey ook.'
'Mickey?'
'Ja, onze vriend.'
'Wat is je naam?'
'Floor.'
'En jij bent de dochter van Alpha James?'
'Ja, en jij bent de Alpha van de redmoonroedel.'
'Dat klopt. Ben je echt blind?'
'Anders had ik niet gevraagd waar we zijn.'
'Hoe kan je dan overleven?'
'Mijn reuk, gehoor en tast zijn tien keer beter dan dat van jullie.'
'Dat geloof ik niet.'
'Ik ruik dat je dertien verschillende wolven hebt vermoord. Uit de silvermoonroedel. Waaronder mijn vader en de Bèta. Ik weet dat er nu iemand naar het huis toeloopt.'
Ik hoor de voordeur opengaan en iemand roept: 'Alpha!'
'Werkkamer' roept de Alpha op zijn Alphatoontje.
Ik ruik dat iemand aan komt lopen. Bij deze ruik ik geen bloed. De deur gaat open. 'Alpha' zegt hij 'wat moeten we met de jongens doen?'
'Geef ze de keuze' zegt de Alpha op het Alphatoontje.
'ja Alpha' zegt de man.
Hij loopt weg. Ik zucht, 'en wat wil je nu van me?'
'Je bent mijn mate en wordt snel de volgende Luna.'
Ik hoor hoe hij opstaat en begint met lopen. Hij pakt mijn hand en trekt me omhoog. 'Hoe zie je eruit' vraag ik.
Hij pakt mijn handen en legt die op zijn borst. Hij is gespierd voel ik en ik weet dat hij groot is. Want als ik mijn handen naast mijn hoofd hou en dan naar voren uitsteek raak ik zijn borst. Hij is dus ongeveer anderhalve kop groter dan mij. 'Ik verwacht één meter tachtig.'
'Goed gegokt.'
Ik haal mijn handen weg: 'en verder?'
'Zwart, kort haar en blauwe ogen' zegt hij.
'Ik ken geen kleuren.'
'Weet je wel hoe jij eruit ziet?'
JE LEEST
Blind wolf
WerewolfEen blinde wolf?! De volgende Luna?! Hoe kan dat?! De roedel zal ten onder gaan! Dat werd allemaal gezegd bij mijn geboorte. Hoi, ik ben Floor en ben een achttien jaar oude wolf. Mijn vader is de Alpha van de silvermoonroedel. Mijn moeder stierf...