Ik wordt wakker. Ik haal keer diep adem en ruik dat ik niet meer bij redmoon ben.Maar waar ik ben weet ik niet. 'Je bent wakker' hoor ik iemand zeggen.
Het is een meisje. 'Ja' zeg ik 'wie ben je? Waar ben ik?'
'Je bent in de blackmoonroedel. Ik ben Louise. Je bent in een cel trouwens.'
'Lekker dan.'
Ik haal diep adem door mijn neus. 'Je komt uit de redmoon' zeg ik 'is het niet?'
'Hoe weet je dat?'
'Ik ben blind en ruik dat.'
'Je bent blind?! Een blinde wolf?!'
'Ja en ja.'
'Dat is de eerste keer.'
'Zeggen veel mensen' zeg ik 'kun je me helpen.'
'Hoe kan ik jou helpen?'
'Pak mijn hand en leid me rond deze cel.'
'Ik wil wel maar er zitten zilveren ketenen om onze voeten.'
Ik ga met mijn hand naar mijn voet en knik wanneer ik het voel. 'Ik voel het' zeg ik.
'Kun je tegen zilver?'
'Blijkbaar.'
Ik ruik dat er iemand aan komt lopen. 'Er komt iemand aan' zeg ik.
De deur gaat open en ik ruik een geur van rook, benzine, chloroform en bos. 'Dus je bent eindelijk wakker' hoor ik iemand zeggen.
'Ja' zeg ik, 'en jij nam me mee.'
'Hoe weet je dat? Je zag me niet?'
'Ik ben blind. Zo moeilijk is het toch niet om dat te zien mensen.'
Ik hoor dat hij dichterbij komt. Ik voel hoe iemand mijn kin optilt. 'Hoe durf je zo'n toon tegen me aan te slaan' vraagt hij kwaad 'meisje.'
'Ik weet niet eens wie je bent' vraag ik 'maar als je kwaad wordt ben je of de Alpha of de Bèta.'
'Bèta' zegt hij 'is heel goed geraden.'
'Dan gaat u me nu waarschijnlijk naar de Alpha brengen.'
'Waarom zou ik' vraagt hij 'ik kidnapte je dus ben jij nu mijn bezit.'
'Ik ben niet jouw bezit. Ik ben het bezit van een Alpha.'
'Van Alpha Cayden zeker?'
'Ja.'
'Hij heeft je vast al geneukt ofzo.'
'Nee, hij heeft nog niks gedaan aan het mateproces.'
'Mateproces?!'
'Ja, mateproces ja. Wilt u niet zo schreeuwen dan gaat mijn gehoor achteruit en die heb ik hard nodig.'
Hij pakt mijn haar beet. 'Ben jij de mate van Cayden?!'
'Ja. au! Laat me los!'
Hij laat me los en ik val op de grond. Ik voel hoe de boei wordt afgedaan en hij me omhoog trekt. Hij gooit me over zijn schouder. Hij loopt weg en sluit het andere meisje weer op. Ik ruik veel mannen en weinig vrouwen. De Bèta loopt naar boven en hij moet een trap op. Ugh! Trappen! We komen buiten. 'Bèta' roept iemand.
de Bèta blijft stilstaan. 'De Alpha is naar u opzoek' hoor ik een jongen zeggen.
Hij ruikt naar bos en chips. Veel chips. Vooral paprika. Een gamer waarschijnlijk. 'Mooi' zegt de Bèta 'ik was juist naar hem opzoek.'
'Wat gaat u met haar doen Bèta. Zal ik even op haar letten?'
'Nee, ik was van plan om haar naar de Alpha te brengen.'
'Jammer genoeg' fluister ik.
'Dat hoorde ik' sist de Bèta.
'Was de bedoeling ook, Bèta...'
'Louis. En jouw naam mate van Cayden?'
'Mate van Cayden' roept de jongen 'Alpha Cayden?!'
'Ja' zeg ik 'Alpha Cayden ja. Mijn naam is Floor.'
'Waar heb je de Alpha gezien?'
'Uw huis. Maar hij ging zelf weer naar huis.'
'Dan ga ik naar zijn huis. Dank je Max.'
Hij loopt weer door. Ik zucht diep. We lopen naar een huis waar ik de geur van ken. 'Mmh' fluister ik 'ie geur ken ik.'
'Waarvan' vraagt de Bèta.
'Even nadenken. Vier jaar terug, thuis, afspraak met mijn vader.'
Ik hoor een deur en we zijn in de geur. 'Alpha' roept Louis.
'Werkkamer' hoor ik een vaag bekende stem roepen.
De Bèta draagt me naar een kamer. Hij zet me op de grond. 'Hey' hoor ik de stem zeggen 'een bekend gezicht. Floor was het niet?'
JE LEEST
Blind wolf
WerewolfEen blinde wolf?! De volgende Luna?! Hoe kan dat?! De roedel zal ten onder gaan! Dat werd allemaal gezegd bij mijn geboorte. Hoi, ik ben Floor en ben een achttien jaar oude wolf. Mijn vader is de Alpha van de silvermoonroedel. Mijn moeder stierf...