)(4)(

1.2K 77 0
                                    

'Wat ik weet van mezelf' zeg ik 'mijn haar komt tot over mijn schouderbladen. Ik ben één achtenvijftig.'

'Mmh' zegt hij terwijl hij zijn handen op mijn heupen legt, 'hoe oud ben je?'

'Achttien. Maar nu wil ik wat weten over jou.'

'Zoals?'

'Je naam en je leeftijd.'

'Ik ben Cayden en ben twintig.'

'En welke keuze?'

'Keuze?'

'Ja, je zei tegen die man dat je de jongens de keuze moest geven.'

'Ah die keuze. Of ze komen bij deze roedel of ik laat ze doden.'

Ik ruik de man weer die hier eerder was. Er wordt geklopt. Cayden laat me los en doet de deur open. 'Nick' zegt hij 'wat is er?'

'Vijf zeggen nee. En één wil weten of F&F nog leven.'

'Wie zijn dat' vraagt Cayden geërgerd.

'Eén van hen' zeg ik 'ben ik.'

'En de andere F' vraagt Cayden.

'Fay' zeg ik, 'het meisje waarvan je zei dat ze het bezit van de Bèta is.'

'Alpha' zegt de man 'hoe komen haar ogen zo licht?'

'Ze is blind.'

'Een blinde wolf' vraagt de man grinnikend.

Ik hoor een iets tegen de muur en Cayden sist: 'zeg het nog eens over MIJN mate.'

'Mate' vraagt de man moeilijk 'dat wist ik niet Alpha.'

Ik hoor een dreun en Cayden die mijn arm pakt. 'waar zijn ze' sist hij, waarschijnlijk tegen Nick.

'De open plek' zegt hij nogal moeilijk.

Cayden trekt me mee. Naar buiten. 'Waar gaan we heen' vraag ik.

'Die jongens' zegt Cayden geërgerd.

Ik ruik dat we dichter bij komen bij roedelleden. Ik hoor wat stemmen die wegsterven zodra Cayden en ik stilstaan. 'Alpha' hoor ik ongeveer zeven mannen zeggen.

'F' hoor ik Mickey fluisteren.

'Oké' zegt Cayden 'wie vroeg naar F&F.'

'Ik' zegt Mickey 'en ik mis de andere F.'

'Ah' hoor ik hem zeggen.

Ik grom. 'F' zegt Mickey 'weet jij waar Fay is?'

'Ja, bij de Bèta.'

'Wat doet ze daar?'

'Je weet wat ze doen met meisjes.'

'Ik heb genoeg van dit' zegt Cayden geërgerd 'sluit hen op.'

Hij trekt me weer mee. Mickey hoor ik grommen en ik hoor nog meer mannen aan komen rennen. Cayden trekt me weer naar het huis daar trekt hij me mee een trap op. Ik struikel bijna iedere keer maar dat kan hem blijkbaar niks schelen. Hij trekt me mee een kamer in en meteen krijg ik het benauwd. Ik ruik alleen zijn geur. Mijn wolf vecht ervoor om alles over te nemen. Maar dat wil ik niet! Ik trekt mijn mauw over mijn pols en duw die voor mijn neus. Ik adem in en uit. 'Wat doe je' vraagt Cayden geërgerd.

'Zorgen dat mijn wolf niet gek wordt' mompel ik.

Ik wordt op een bed geduwd en Cayden sluit de deur. Hij doet hem op slot. 'Waarom doe je dat' vraag ik.

'Hoe bedoel je' vraagt hij.

'De deur op slot doen. Ik kan nergens heen ik zie toch niks.'

'Mmh.'

Ik hoor dat hij heel dichtbij is. 'Wat wil je doen' vraag ik.

Ik voel iets naast me. 'Je bent mijn mate' fluistert hij in mijn oor, 'wat denk je dat ik wil doen?'

'En als ik niet wil.'

Hij grinnikt, 'jij gehoorzaamt maar gewoon. Je bent van mij. Is dat duidelijk?'

'Ik weet dat ik aan je zou moeten gehoorzamen maar ik ben anders dan iedere andere wolf. Ik zal luisteren naar je maar ik wil er iets voor terug.'

'Wat wil je dan' vraagt hij geërgerd.

'Ik wil dat Fay en Mickey me mogen helpen.'

'Die jongen, nee. Die Fay.'

Hij zucht, 'goed. Vanaf morgen.'

'Hoe laat is het?'

'Zes uur.'

Ik zucht diep, 'dus je wil nu meteen het hele mateproces voltooien? Op de dag dat jij mijn vader doodde.'

Hij gromt en zegt: 'dan niet. Maar ik zal je snel van mij maken.'

Hij staat op en pakt mijn pols. 'Ben je allergisch' vraagt hij.

'Voor' vraag ik.

'Qua eten.'

'Niets.'

Hij pakt me beet en trekt me mee naar beneden. Hij duwt me naar een kamer en duwt me neer op een stoel. Ik haal diep adem door mijn neus en ruik eten. 'Keuken' fluister ik.

'Goed geroken' zegt hij.

'Wat doet je Bèta met Fay?'

'Hij heeft wat plezier' zegt hij grinnikend.

Ik sla mijn armen over mekaar. 'Ik weet niet of ik wel de Luna wil worden van deze roedel' fluister ik.

'Dat hoorde ik' sist Cayden, 'en waarom?'

'Wat jullie met meisjes doen, met andere roedels en nog veel meer.'

Hij lacht, 'luister eens liefje. Ik ben de Alpha. Niemand vertelt mij wat te doen dus jij ook niet.'






Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu