)(28)(

948 64 2
                                    

Floor

Een week gaat voorbij. Cayden veranderd langzaam. de koning heeft vertrouwen in zijn gedrag nu. Ik was dan meestal wel de dupe van de verandering maar dat was niet erg. Voor hem was het meer en beloning. En eigenlijk hoe meer hij het deed hoe minder pijn het deed en hoe fijner ik het vond. Ik lag nu in bed. Cayden lag achter me. Hij had zijn armen beschermend om me heen geslagen. Ik wist dat hij niet meer sliep. Dat hoorde ik aan zijn ademhaling en hart die ik zachtjes hoorde kloppen. Ik zucht diep. 'Dus je bent wel wakker' fluistert Cayden in mijn oor.

Ik knik langzaam. 'Maar ik heb geen zin om dit heerlijke warme bed te verlaten.'

Hij grinnikt en buigt over me heen. 'Dan doen we het niet' zegt hij grinnikend.

Ik gniffel, 'we moeten wel' zeg ik 'de koning komt eraan.'

'De koning' vraagt Cayden verbaasd.

Ik knik terwijl ik rechtop ga zitten. 'Drie... twee... één' zeg ik.

Dan wordt er geklopt. 'Binnen' zegt Cayden.

Ik hoor hoe de deur opengaat en de geur van de koning komt dichterbij. 'Goedemorgen Cayden en Floor' zegt hij.

'Goedemorgen majesteit' zegt Cayden.

'Cayden' zegt de koning 'ik zou graag even met je praten.'

'Natuurlijk Sire' zegt Cayden.

Hij heeft heel veel meer respect gekregen voor de koning. Cayden geeft een kus op mijn hoofd en ze gaan weg. Ik val weer neer op het bed en rek me uit. Er wordt geklopt. 'Kom binnen' zeg ik.

Ik hoor de deur opengaan en Mickey komt binnen. 'goedemorgen Floor' zegt hij 'waar is Cayden?'

'Mee met de koning.'

'Aha' zegt hij.

Ik ruik dat hij naar me toeloopt en ik voel hoe hij op de rand van het bed gaat zitten. 'goed geslapen' vraagt hij.

Ik knik, 'jij?'

'Ook. Weet je wat de koning van Cayden wil?'

'Geen idee. Maar daar komen we nu achter.'

Ik ruik dat Cayden, mijn oom en de koning voor de deur staan. 'binnen' zeg ik voordat één van hen aan kan kloppen. Ze komen alle drie binnen. 'Floortje' zegt Cayden 'uwe majesteit de koning gaf me de keuze. Of we blijven hier en hij maakt me tot generaal of we gaan terug naar het dorp met de roedelleden die echt bij de redmoon horen.'

'Het grootste gedeelte is jouw leven' zeg ik.

'Dat weet ik' zegt Cayden 'en toch voelt het verkeerd om zonder jou iets te beslissen.'

Ik glimlach, 'zoals ik dus zei Cayden. Je bent veranderd.'

'dat ben ik niet.'

'Dat ben je wel' zeg ik 'anders had je me nooit om advies gevraagd.'

Ik hoor hem zachtjes grommen. 'Dat hoorde ik' zeg ik 'maar het is toch echt jouw leven en niet het mijne.'

'Nee Floor' zegt Cayden 'het is ons leven.'

'Oké' zegt Mickey 'wie ben je en wat heb je met Cayden gedaan?'

'Ik ben Cayden' sist Cayden.

'Cay' zeg ik, 'het is jouw beslissing.'

Cayden zucht, 'dat weet ik.'

'Ik snap Cayden' zegt de koning 'dat dit een moeilijke keuze is dus als je er even over wil nadenken dan...'

'Nee' zegt Cayden 'Sire. Ik maak mijn beslissing nu. Zoals ik altijd al gedaan heb.'

Waarschijnlijk kijkt hij Mickey nu aan. Mickey grinnikt. 'Goed dan' zegt Cayden 'ik... wij...'

------------------------------------------------------------------------------------------

omdat ik gemeen ben krijgen jullie de keuze pas in het volgende hoofdstuk te lezen. XD

xxx Mairin.

Blind wolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu