'Heeft Cayden Alpha Zuko en Alpha Logan gedood?'
Ik schud mijn hoofd, 'nee. Hij heeft ze gevangen gezet.'
'Serieus?'
'Ja, dankzij mij.'
'Luistert Cayden naar je?'
'Ja, nadat ik dreigde om hem af te wijzen deed hij opeens heel aardig.'
'Alpha Cayden aardig?'
'Ik dacht ook dat hij het niet kon. En toch gebeurde dat wel.'
'En hoe is Cayden aardig?'
'Hij bedreigde me niet meer.'
'Hij bedreigt zelfs zijn eigen mate' hoor ik één van de mannen fluisteren.
'Dat hoorde ik' zeg ik 'en dat klopt.'
'Wanneer bedreigde hij je' vraagt de koning
'Wanneer ik zei dat ik geen Luna zou worden van zijn roedel. Of wanneer ik volgens hem brutaal was.'
'Mmh' zegt de koning 'jongens zoek de rest van mijn generaals. Ik wil een vergadering.'
'Ja sire' zeggen de twee mannen. Ze gaan weg.
'Gaat u Redmoon aanvallen' vraag ik.
'Als Cayden niet stopt met het doden van Alpha's dan wel.'
'Gaat u hem dan doden?'
'Ik denkt het wel helaas. Hij kan niet veranderen.'
'Sorry Sire' zeg ik 'daar moet ik u ongelijk in geven. Hij is veranderd.'
'Weet je dat zeker Floor?'
'Ja Sire, ik dacht dat hij niet rustig deed bij... wel... een deel van het mateproces en dat deed hij wel. Hij wilde me geen pijn doen zei hij.'
'Deed hij je pijn?'
'Een beetje.'
Ik hoor hoe hij opstaat. 'Floor' zegt hij 'ik neem je mee naar de vergadering.'
'Mag ik vragen waarom Sire?'
'Jij weet hoe het dorp in elkaar zit, toch?'
'Ongeveer. Ik heb de stappen geteld.'
'Dat is mooi' zegt hij.
Ik voel hij mijn pols pakt en me omhoog trekt. Hij neemt me mee. Langs heel veel mensen ruik ik en nog meer kamers. Mijn wolf wordt gek net als mijn neus. Er zijn heel veel geuren hier. Na een tijdje duwt de koning me op een stoel. Ik haal diep adem en ruik dat er een raam openstaat. Ik nies. 'Gezondheid' zegt hij.
'Dank u majesteit.'
'Geen dank' zegt hij.
'Hoe lang ben je al bij Cayden?''Een week ongeveer. Ben even de tel kwijt.'
De koning zucht. 'En nu ben ik hier' zeg ik.
Hij grinnikt, 'inderdaad. En je blijft hier totdat Cayden is gestopt met het aanvallen van roedels en is veranderd. Als dat dan kan. Maar volgens jou wel.'
Ik hoor de deur opengaan en hoor drie mannen zeggen: 'Sire.'
'Heren' zegt de koning 'ga zitten.
Ik hoor drie stoelen. 'Goed' zegt de koning 'de twee redenen waarom ik jullie hier liet komen omdat: ik weet waar generaal Marcos is. Bij de redmoonroedel. en de tweede reden... daarvoor moeten jullie even iemand ontmoeten. Dit is Floor' zegt hij terwijl hij een hand op mijn schouder legt, 'zij is ten eerste het nichtje van Marcos, ten tweede blind en ten derde de mate van Cayden.'
'Blind' vragen ze alle drie tegelijk.
'Ja' zegt de koning.
'Sire' zegt één van de drie 'hoe weten we dat ze niet liegt?'
'Dat generaal Marcos mijn oom is' vraag ik, 'Marcos was de broer van de Alpha van de Silvermoonroedel. Ik zou de volgende Luna worden trouwens. Hij komt uit deze roedel. Hij is al zes jaar generaal van uwe majesteit de koning. Hij is 1 meter 75 even uit mijn hoofd. Hij heeft met zijn mate een zoon. Zijn mate, mijn tante dus, heet Pamela. Hun zoon, mijn neef, heet Ethan. Gelooft u het nu wel?'
'Ja' zegt de man 'het spijt me. Zelfs wij wisten dit niet.'
De koning gniffelt, 'goed. Zoals ik al zei Floor hier is de mate van Cayden. Ze kan ons vertellen hoe het dorp eruit ziet.'
'Hoe kan ze dat doen Sire' vraagt een andere generaal 'ze kan niets zien.'
'Dat betekent niet dat ik geen beeld in mijn hoofd kan schetsen' zeg ik.
'En hoe doe je dat' vraagt een ander.
'Tellen' zeg ik 'ik heb alle stappen geteld.'
'Oké' zegt de koning 'hoevel stappen van Cayden's huis naar het roedelhuis.
'Van trappetje tot trappetje drieëndertig en een halve stap.'
Ik hoor iemand iets opschrijven. De koning stelt vragen en iemand anders schrijft het op. 'Hele dorp in beeld' vraagt de koning na een tijdje.
'Ja majesteit' zegt één van de mannen.
'Dan kunnen jullie gaan' zegt de koning.
Drie mensen staan op en dan hoor ik: 'majesteit.'
Daarna verlaten ze de kamer. 'Dank je Floor' zegt de koning.
'Geen probleem Sire' zeg ik 'mag ik vragen wat u nu met me gaat doen?'
'Ik denk dat ik je bij me houd' zegt hij.
Ik knik. Hij pakt mijn pols en trekt me omhoog. 'Dan neem ik je mee naar de sportzaal' zegt hij.
'Mag ik vragen waarom Sire' vraag ik.
'Ik kan natuurlijk niet om de haverklap weg om te gaan rennen of trainen in het bos.'
'Dus een soort van conditie behouden' vraag ik.
'Eigenlijk wel' zegt hij.
We komen in een kamer met een hoog plafond hoor ik. De koning duwt me zachtjes op een mat voel ik. 'Hoe traint u' vraag ik.
'Tegen zeven wolven. Meestal legde je oom me hele rare oefeningen op.'
'Zoals?'
'Vier keer opdrukken en dan iedere keer de grond...'
'Kussen' maak ik zijn zin af.
'Ja' zegt hij 'hoe weet je dat?'
'Mijn oom heeft het me een keer laten doen. Het lukte me één keer. Ik kan niet opdrukken.'
Hij grinnikt, 'ik kon het eerst ook niet. Nu gelukkig wel.'
Ik knik. De koning neemt me de rest van de dag overal heen. Zelfs bij het avondeten. Daar ontmoet ik koningin Amorina, kroonprins Adam en de twee prinsessen Phoebe en Abigail. Ook zij vinden het heel bijzonder dat ik blind ben en de meisjes ondervragen me de hele tijd dingen. De koning zegt dat ze moeten stoppen maar ik zeg dat ik het niet erg vindt. Ik heb dit vaker. 's Avonds brachten de prinsessen me naar een kamer. Ik sliep al vrij snel.
JE LEEST
Blind wolf
WerewolfEen blinde wolf?! De volgende Luna?! Hoe kan dat?! De roedel zal ten onder gaan! Dat werd allemaal gezegd bij mijn geboorte. Hoi, ik ben Floor en ben een achttien jaar oude wolf. Mijn vader is de Alpha van de silvermoonroedel. Mijn moeder stierf...