hoofdstuk 22

542 26 1
                                    

Andora,

Dat is het dan...

Jona gaat terug naar Australië.

Tranen lopen over mijn wangen heen. Jona heeft me in zijn armen geslagen en fluisterd me troostende woorden toe.

Remco staat een paar meter achter ons om me terug naar huis te brengen omdat ik mijn rijbewijs niet wil maken.

'Vlucht Australië, gate 4 kan nu instappen' wordt er omgeroepen. Ik schrik en klamp me nog meer vast aan Jona zijn shirt. 'Ik moet gaan Andora' fluistert hij en ik laat hem los. Hij drukt zijn lippen voor de laatste keer op mijn lippen en ik laat hem toe. Hij laat me los en zwaait nog een keer naar me voor hij de gang in slaat waar hij moet zijn. Ik voel de armen van Remco om me heen en nu beginnen de tranen echt te stromen. Ik klamp me vast aan zijn vest en zo blijven we staan tot ik bijna ben uitgehuild.

'Laten we maar gaan' zegt Remco en leidt me naar zijn motor.

'Ga anders slapen het is al laat' zegt hij en legt me op bed neer.

'Blijf bij me' fluister ik en pak zijn hand vast. Hij glimlacht en trekt vervolgens zijn kleren uit en gaat naast me liggen.

____half 7 in de ochtend___

'Wakker worden' fluistert een jongens stem en ik open 1 oog en kijk naar Remco met een dienblad opschoot. Ik ga recht zitten en hij legt het dienblad opschoot.

'Waar heb ik dit aan verdient?' Vraag ik ongelovig.

'Dat je bij mij woont in een apartament' zegt hij trots. Ik grinnek en eet het croissantje in kleine hapjes op.

'Ik weet dat het moeilijk voor je is' zegt hij en legt zijn hand op mijn knie. Ik kijk hem vragend aan. 'Ik wil het er niet inwrijven maar je hebt een kind weglaten halen wat je maat alte graag wou houden. Je liefde is vertrokken en je hebt anorexia' zegt hij en kijk me recht in de ogen aan.

'Hoe weet jij dat?' Vraag in verbaasd al heb ik wel een idee van wie hij het heeft.

'Dat je anorexia hebt?' Ik knik.

'Jackson heeft het me verteld' zegt hij

'Wat een klootzak' floept eruit en ik sla snel een hand voor mijn mond.

'Moest het geheim blijven?' Ik knik. 'Van Jackson kun je dat niet verwachten' zegt hij met een overdreven lachje in zijn stem.

Ik eet nog een croissantje op en drink dan het glas met chocomelk op.

'Klaar?' Vraagt hij en ik knik. Hij pakt het dienblad en eet het bolletje op. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht kijkend naar zijn smoeletje terwijl hij het bolletje naar binnen peuzelt.

Ik sta na een tijdje op en rek me charmant uit. 'Ga je aankleden' lacht hij en slaat op mijn kont. Ik spring van schrik naar voren. 'Moest dat?' Hij ginnekt en knikt 'ze vroegen erom' lacht hij. Ik kijk hem met open mond aan en loop heup wiegend de badkamer met schone kleding in. Hij kijkt me glimlachend aan.

Snel douche ik me en föhn vervolgens mijn haar en kleed me aan. Mijn tanden poets ik grondig en doe vervolgens mijn make up met alleen mascara en eyeliner. Remco komt zonder pardon de badkamer in en leunt tegen de wasbak net naast me.

'Niet eens vragen of je naar binnen mag?' Vraag ik verbaasd.

'Ik heb al genoeg naakte lichaamen gezien en gevoelt' grijnst hij. Ik kijk hem vies aan 'dat hoef ik niet te weten' en doe ongemakkelijk mijn andere oog.

'Ben je nog maagd?' Vraagt hij zodra ik klaar ben. Ik sla een hand tegen mijn voorhoofd. 'Hoe moet ik anders zwanger raken?' Hij vormt mijn zijn lippen een o 'sorry, vergeten. Ik vraag dat standaard aan een leuk meisje' ik bijt op mijn onderlip en hij legt zijn handen op mijn heupen. Ik laat mijn handen ongemakkelijk langs mijn lichaam hangen. 'Niet op je lip bijten dat maakt je alleen nog maar sexier' fluistert hij intens. Zijn gezicht komt sterds dichter bij. Nog 10 cm, nog 7 cm nu nog maar 3 cm en zodra hij nog 1 cm dichterbij komt, hou ik hem tegen. 'Sorry ik kan dit niet, Jona is net weg en dan sta ik hier zo ongeveer te zoenen met een ander' stamel ik verdrietig en voel de tranen achter mijn ogen branden. Remco kijkt me met een bezorgde blik aan en trekt me in een omhelzing.

'Laten we maar naar school gaan' doorbreekt hij de stilte ik knik en laat hem los. Ik pak mijn tas en check mijn make up nog even. Alles is perfect.

Remco slaat zijn arm over mijn schouders en we lopen samen naar school toe aangezien het een en het zelfde grote gebouw is.

Ik loop het zijpaadje in wat doodloopt maar alsnog vol staat met kluisjes. En in dit geval staat mijn kluisje er ook tussen. Ik zucht en open mijn kluisje. De boeken die ik voor vandaag nodig heb haal ik eruit. Nederlands, wiskunde, geschiedernis en tekenen. Voor tekenen heb ik niks nodig maar goed alleen mijn etui.

Snel loop richting het Nederlands lokaal maar wordt geroepen door een groepje. Ik draai mijn hoofd 90 graden en zie Blake naar me toe snellen. Ik glimlach en hij omhelst me. Dat had ik niet verwacht. Een beetje verbaasd sla ik mijn armen om zijn middel heen en ruik zijn aftershave. Hij ruikt lekker naar een shampoo die me bekend voor komt. Ik kan er alleen even niet op komen.

Wie had die geur ook altijd na het douchen.

Hij laat me weer los en glimlacht. Ik glimlach verbaasd terug. Hij krabt ongemakkelijk in zijn nek en gaat met zijn hand door zijn haar. 'Wil je... wil je misschien... eh... een keer met me op date?' Vraagt hij verlegen. Ik smelt bijna bij het zien van zijn verlegenheid. 'Tuurlijk, waarom zou ik niet met jou op date willen?' Glimlach ik en omhels hem. Hij slaat zijn armen om mijn middel heen en dan gaat de bel als teken dat we naar de les moeten. Ik zwaai de rest uit en loop met Stella naar de les.

'Stella wilt u naast Jimmy gaan zitten en Andora wilt u plaats nemen naast Jackson?' We lopen allebei zwijgend naar onze plekken en pakken onze boeken.

'Andora... pssstt...' ik kijk geïtiteerd opzij en zie Jackson een briefje naar me toe schuiven. Ik rol met mijn ogen en open hem.

Lieve lieve lieve Andora,

Wil je zaterdag met mij op date?
Daarna bij mij slapen en misschien wat leuks doen?

Xxx-jes je grote vriend

Ik zucht en knik dan toch maar.

2 dates en wat een viezerikje is Jackson toch weer en wat een schatje is Blake.

Vote en comment?

Purple EyesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu