Er kunnen nog steeds vragen gesteld worden voor de Q&A!!
1 jaar later
De trouwdagAndora,
Ik ben er helemaal klaar voor. Maar ook weer niet. Dit is zo stressend. Is mijn jurk goed schoon. Ik moest van de meiden alleen slapen, een of andere traditie. Ik kon dus absoluut niet slapen.
De zenuwenn zijn echt toegeslagen. Ik ben echt bang. Gewoon dat er iets kan gebeuren. Of dat iemand mijn dag compleet gaat verpesten. Blake heeft mij vannacht nog geappt over dat hij mij mist, en erg zenuwachtig is. Maar ook wel zin heeft in morgen. Oftewel vandaag. Ik neem een lekkere ontspannende douche en wacht vervolgens op de stylist die mijn haar en make up gaat doen.
De deur word open gedaan en de stylist komt binnen en als ik achter haar kijk zie ik Blake die probeert mijn kant op te gaan maar wordt tegen gehouden door de meiden. Ik begin te glimlachen en loop gewoon naar hem toe.
'Andora dat brengt ongeluk' schreeuwen de meiden. Ik haal mijn schouders op en knuffel Blake. 'Oke klaar, hup allebei naar jullie kamer' zegt Naomi en ik rol met mijn ogen. Sean en Naomi duwen Blake naar zijn kamer waar de stylist met hem aan de slag gaat en Bo en Anna nemen mij mee maar ik zie nog net hoe als Naomi en Sean zoenen. Ik wurm me uot de armen van de meiden en ren naar hun toe.
'Wat zag ik nou net?' Vraag ik aan ze. Ze kijken me glimlachend aan en ze gaan tegen elkaar aan staan. 'Zijn jullie een stel?' Vraag ik. 'Bijna' zeggen ze tegelijk. Ik maak met mijn hoofd een gebaar van "ja, dat zal wel" ik loop weer terug met hun nog steeds in het oog.
De stylist is mijn jurk zorgvulgig aan het bekijken en de jurkjes van mijn bruidsmeisjes.
'Ga maar zitten ik heb denk ik al wel iets bedacht' meldt ze en ik doe wat ze mij vraagt. Ze begint mijn haar rustig maar echt zorgvuldig door te borstelen.
Na 10 minuten vind ze het wel goed en begint ze met allerlei pinnetjes en mini elastiekjes mijn haar te doen. Echt zo'n fijn gevoel dat als iemand in de haar bezich is. Ze haalt haar handen weg voor een paar secondes en bekijkt me van voren zodat ze kan zijn of het mooi is.
Echt niet leuk als er op een gegeven moment niemand meer bezich is met je haar. Ik vond het altijd al fijn als iemand aan mijn haar frunnikt.
Ze gaat weer verder en spuit er wat glitter haarlak in. Ze is nog een lange tijd bezich het lijkt wel uren te duren. Opzich vind ok het niet erg want het is fijn maar na een paar uur zitten heb ik het wel weer voor gezien.
Het zitten dan he.
Na ongeveer 2 uur is ze klaar met mijn haar en komt de volgende stylist binnen die mijn make-up gaat doen. Ze opent haar koffer en er komen een hele hoop spullen tevoorschijn uit haar koffertje. Ze pakt de fountdation en begint mijn gezicht te contouren.
'Je hebt echt een fijn gevormd gezichtje' zegt ze. Ik glimlach bedankend. 'Het is namelijk erg prettig want je hoeft niet zoveel te contouren' zegt ze blij. Ze verdeeld het zorgvuldig en het lijkt net alsof ik een heel dun gezicht heb. Ze doet witte oogschaduw met licht blauw op mijn ogenleden en zwarte eyeliner. Niet veel maar een mooi redelijk dun lijntje.
Als finishing touche doet ze witte lippenstift met rood gemengd.
'Zo jij kunt je jurk in' meldt ze en helpt me uitkleden en vervolgens zonder kreukels de jurk in.
'Je zoet er prachtig uit' zeggen de meiden inkoor. Nu gaat de stylist bij de meiden'aan de slag en dan over ongeveer 4 uurtjes sta ik voor het altaar het ja woord te zeggen.
'Kan iemand mij nog even uit de jurk helpen, ik wil hem niet per ongeluk vies maken' de stylist knikt en helpt me.
Tijdsprongetje
Bruiloft
________
Samen met mijn oom zit ik in de auto hij gaat me weggeven.Ik heb ze wel een beetje gemist, maar ze hebben me ook naar die kostschool gesstuurd, dus ik was wel een beetje boos op ze. Maar dat kan niet eeuwig duren. Toch?
'We zijn er, ben je er klaar voor lieverd?' Vraagt mijn oom. Ik zucht en knik. 'gewoon diep adem halen en rustig blijven helpt heel erg' probeert hij me gerust te stellen. Ik haal diep adem en voel alle zenuwen even weg vloeien. Hij glimlacht 'je bent echt groot geworden' ik glimlach bedankend en stap uit de auto. Mijn bruidsmeisjes lopen alvast het kleine gangetje in. Mijn arm haak ik in die van mijn oom en we lopen allemaal naar binnen.
Gelijk is het stil, iedereen kijkt ons aan en de muziek begint tewijl de meiden maar voren lopen en rozenblaadjes gooien. Aan het einde van het paadje zie ik Blake staan in zijn lichtblauwe smoking bijpassend bij mijn jurk. Die is namelijk ook lichtblauw.
Hoe dichterbij hoe sneller mijn hart begint te kloppen en hoe meer ik begin te denken dat iedereen het kan horen.
We komen aan bij het altaar en ik geef mijn oom een kus en hij overhandigt me aan Blake. Ik kijk naar Blake en zie dat hij ook wel zenuwachtig is.
Oke nu ga ik al dat gebabbel overslaan want ik heb nog geen bruiloft meegemaakt.
'Andora Wierde volgensmij was dat haar achternaam wil jij Blake Sollens als je wettige echtgenoot aannemen?' vraagt de man 'ja' zeg ik hij knikt en kijkt nu naar Blake. 'Blake Sollens wil jij Andora Wierde als je wettige echtgenoot aannemen?' 'Ja natuurlijk' zegt hij en ik glimlach. 'De ringen graag' zegt hij en Naomi en Sean geven de ringen en doen die bij elkaar om. 'Dan mag u nu de bruid kussen' en ja dat laat Blake zich geen tweede keer zeggen. Hij trekt me naar hem toe en drukt zijn lippen vol op de mijne. Het luide geklap en gegil brast los. We laten elkaar glimlachend los en ik ga met mijn rug naar de mensen staan en gooi mijn boeketje de menigte in. Hij wordt gevangen door...
Jona...
Hij zoent de vrouw die naast hem staat. Ik slik en Blake tilt me op. Samen lopen we naar de andere zaal waar we cadeautjes van iedereen krijgen. Van de meesten krijgen we geld.
Jona komt naar ons toe 'gefeliciteerd kleintje' zegt hij vrolijk en knuffelt me. Ik zet een gemaakte glimlach op en begroet zijn vriendin.
We feesten nog tot lekker laat door. Ook verlaten we als eerste het feest. We pakken onze spullen in en vertrekken voor 3 weken naar Spanje toe.
Nou nu kunnen ze mekaar niet zomaar meer verlaten.
En dit was het laatste hoofdstuk. 😳
Stel nog vragen voor de Q&A!!
Vote en comment!!
JE LEEST
Purple Eyes
RomanceAndora is een beeldschoon meisje ze is opgevoed door haar Tante en Oom. Andora heeft bruin lang haar en een bijzondere oogkleur namelijk paars. Haar ouders zijn verongelukt bij een trein ongeluk. 2 jaar geleden. Ze is 15 jaar en heeft in het gehei...