Noras outfit på bilden....♥
Noras perspektiv
Jag virrar handduken runt min kropp och går tillbaka till rummet. Jag trycker ner handtaget till rummet och kliver in. Jag stänger dörren bakom och vänder mig tillbaka mot sängen när mitt hjärta nästan stannar av skräck. På sängen sitter Aaron och kollar sådär sexigt på mig. Jag kommer då på att jag står i bara handduk och mina kinder börjar brännas. Han reser sig sexigt som han är upp från sängen och går närmare mig. Jag känner hur hela kroppen fryser till och jag bara kollar uttryckslöst på honom. Han stirrar nervöst tillbaka mot mig och biter sig i läppen. Fan! Varför var han tvungen att vara så snygg. Min puls dunkar hårt mot revbenen. Varje gång han kollar ner på min kropp och sedan på mig igen skjuter pulsen i höjden rejält och jag kan känna hur jag rodnar varje gång. Jag skäms och skamsen är inget jag är bra på att dölja. Jag hoppar han inte märker något, för om han gjorde skulle han fråga mig hur det är och jag skulle behöva kasta ut mitt hjärta ur kroppen för att kunna ljuga honom rätt upp i ansiktet. När han är lika nära mig som senaste gången lutar han sig fram mot mitt öra och viskar:
"Gör dig redo, ditt första uppdrag blir ikväll"
Jag flämtar till av förvåning och ser ogillande på honom. Mitt första uppdrag, är han seriös? Som om att locka någon till döden är ett uppdrag och jag tänker fortfarande inte hjälpa honom.
"Jag tänker inte hjälpa dig" Säger jag och sätter armarna i kors för att handduken inte ska glida av.Han suckar lätt och flinar igen, även om man fortfarande kan se hans ilska i hans lysande blå ögon.
"Du har fortfarande inget val. Antingen gör du som jag säger eller så tvingar jag dig..."
"Jag gör det inte" Svarar jag igen.
"Okay" Säger Aaron lätt och ser rakt på mig. Jag tappar nästan hakan. Gav han just upp? Jag vill nästan skrika av glädje, tänk att lilla jag vann?! Jag vann faktiskt. Mitt i det underbara ögonblicket bryter han min lycka och säger:
"Då har jag ingen användning för dig. Och då blir jag väl helt enkelt tvungen att döda dig"
Jag flämtar chockat till. Nej, nej han kan inte mena allvar. Han kan inte bara döda mig! Eller? Jag menar varför allt krångel för att sedan bara döda mig? Nej! Detta kan inte hända, fast jag har ändå svårt att tänka mig honom som en skojare! Jag känner paniken växa i mig och jag känner tårarna brännas bakom ögonlocken. Jag stirrar på honom och jag kan se att han är seriös. Jag känner hur gråten är stor i halsen och jag stirrar chockat på honom. Han flinar bara tillbaks och ser inte alls ledsen eller medlidande ut. Jag kan inte säga något eller göra något. Det ända jag kan göra är att tänka på allt han sagt. Vad ska jag göra, han kan inte döda mig. Nej, nej han kan inte. Jag känner hur några tårar åker nerför mina kinder och jag kollar ner i golvet. Jag kan se hans fötter närma sig och nu är han tillräckligt nära. Han höjer försiktigt handen och drar försiktigt upp mitt huvud så han kan se mina ögon igen.
" Så är du villig att lyda nu?" Frågar han och torkar bort en tår som rinner nerför min kind. Jag fryser till av hans röst och hans baby lena hand. Jag vänder blicken mot Aaron och biter mig hårdare i läppen för att inte skrika av frustration och rädsla.
"Så hur blir det? Tiden går"
Han låter irriterad men jag kan ändå se hur han är road av min beslutsångest.
"Jag...jaag, alltså jag gör det" Mumlar jag och ser nervöst och sorgset på honom. Han nickar nöjt. Han flinar mot mig och jag vänder bort blicken. Jag vill inte göra det här men jag måste. Måste det är ordet jag alltid hata.
"Sätt fart nu, sätt på dig kläderna så syns vi där nere när du är klar" Säger han och jag går ut från rummet. Jag suckar högt och kastar en blick mot sängen Aaron förut suttit på. Där ligger kläder, smink och smycken. Jag går fram till sängen och börjar göra mig i ordning. Aaron har vunnit idag men det kommer och får aldrig mer hända igen.
----------
Jag hoppas att ni tyckte om kapitlet, jag blir jätteglad när ni läser!! Om ni undrar något så är det bara att skriva det till mig♥♥ Tack för att ni läste, mer kommer så snart som möjligt...
YOU ARE READING
Dangerous (Svenska)
Teen FictionNora Nelson är 18 år och lever ett helt vanligt liv. Hennes liv är egentligen tråkigt men det förändras drastiskt en dag när hon är tvungen att hjälpa sin pappa från ett farligt gäng och lyckas. Några år efter döms Noras pappa och sitter nu i fängel...