35

1.3K 34 8
                                    

TREVLIG LÄSNING!🎀

Tredje personens perspektiv:

Rummet är tomt. Inte tomt som är utan möbler utan tomt som utan Nora.
Aaron är helt i chock. Att hon inte är i sitt rum, ja okej visst, men inte heller i badrummet. Inte heller finner han den öppna balkong dörren så hjälpande heller. Men han vet också att han inte kan dra slutsatser. Hon kanske bara öppnat balkongen för att få lite luft. Och hon kanske befinner sig någon annanstans i huset. Detta tyder absolut inte på att hon är borta.

Det som kan vara ett problem är då blodet i rummet. Det är blod på golvet, vid balkongs dörren och lite här och var. Det ligger ett krossat glas på golvet och det märks att det inte gick lätt till. Frågan är då hur fan dom inte märkt något. Hur kunde Aaron inte märka att hans Nora blev kidnappad helt brutalt. Men nej det kanske inte är sant. Hon kanske skärt sig på att hon tappade glaset i golvet och sedan blev alldeles yr och snubblade runt och välte ner lite grejer för att sedan öppna balkongen och försvinna.

Aaron ryter ut av ilskan och frustation och börjar välta ner allt i hans väg. Lyckligtvis märker James och Harry detta och kommer springandes. När dem ser Aaron blir dem genast alldeles chockade. Han har varit så lugn och sansad eftersom hans plan var så bra men nu verkar han vansinnig.

"What's going on?" Frågar Harry och ser konstigt på Aaron.

"She's gone!" Ryter Aaron så högt att hela huset hoppar.

Aaron ryter igen och fortsätter riva rummet. Det vill säga innan James och Harry kommer till undsättning. Dom tar tag om honom och håller fast hårt.

"Calm down mate. Tell us what the fuck is going on?"

Aaron drar några djupa andetag och försöker få sin galna ilska att lugna sig men det är svårt. Efter en stund är han lite lugnare iallafall och han bryter sig lös från deras grepp.

"Hon är borta. Nora är borta!" Säger han och höjer rösten ilsket.

"Va? Vaddå borta?"

"BORTA. Borta som i inte här, borta som i försvunnen!"

Harrys ögon går vida och han ser chockat på Aaron.

"Jag fattar inte..." Säger Harry och kliar sig i bakhuvudet.

"Det är för att du är du Harry" Säger James och himlar med ögonen.

Harry smäller till James surt och försöker koncentrera sig på vad Aaron säger.

"Hon är fucking borta. Det är blod i typ hela jävla rummet och en öppen balkongs dörr!"

James ser fundersamt på Aaron och tänker så det knakar. Sen kommer han på det underbara och brister ut i skratt. Han skrattar högt och vet knappt själv om det är älta eller inte. Aaron finner dock ingenting kul utan rusar mot James av ilska men Harry stoppar honom. Harry försöker lugna ner Aaron men det går nästan inte.

"Don't you dare laugh James!"

"Mate, it's not that, I know how..."

"Shut up, or I'll kill you!"

"No Aaron listen..."

"Shut up!"

Aaron Rycker och sliter och rusar ut ur rummet. Han stampar och smäller i dörren och rusar ner till sitt kontor. Han river i lådor och kastar runt allting. Han måste hitta något relaterat till Nora. Någon information om vem som kan ha tagit henne. Han måste ringa alla vakter och fråga vad fan dem haft för sig. Han måste skicka ut alla efter henne. Hur fan kunde det här hända?! Ilska är kvar i honom och han kastar ner allt från sitt skrivbord. Han drar händerna genom håret och stönar av irritation. Allt var ju för fan perfekt. Hur fan blev det såhär? Han hade allt uträknat, allt planerat och så blir det såhär. Aaron ryter högt och bankar på skrivbordet. James och Harry kommer pusta ses efter honom och försöker få honom att lyssna på dem.

"Aaron we know..."

"Shut up!"

"But please just listen to Harry..."

"Shut up the both of you!"

"Okej lyssna här..."

Aaron tappar det. Han tar tag om närmaste grej och kastar den mot Harry. Det är mappen med massa filer inuti och den träffar Harry rätt i ansiktet. Harry ser dock inte det minsta sur ut utan vill nästan börja skratta åt hur roligt det egentligen var. Men han lyckas hålla sig då Aaron kokar över.

"When I tell you to shut up, you both shut up!"

Ingen säger något, eller förutom Harry som försöker öppna sin mun några gånger men får Aarons hårda blick på sig hela tiden. Ändå försöker dem få honom att minnas och visa honom vad dem menar, men Aaron ser rött. Han måste hitta Nora och har väll inte tid med deras löjligheter. Sen poppar glödlampan ovanför hans huvud och han stannar upp i sin galenhet. Ett flin läggs över hans läppar och han pustar lätt ut, en hel drös av rädsla släppandes av honom. Han lägger ner telefonen han håller i och går över till James som precis ska öppna munnen. Ännu en gång hindrar Aaron honom och flinar segerrikt.

"I know how to find her"

"Håll tyst och lyssna på mig istället" hissar Aaron, nu väldigt trött på deras idiotiska idéer.

"Hon har ju en gps sändare i armen. Den placerade James. Om du bara hämtar din dator måste du kunna ge mig hennes exakta position!"

James och Harry munnar faller öppna och dem slår sig själva i pannan. Båda ser trött på Aaron, som om han är helt efterbliven.

Men i hopp om att hålla Aaron på bättre humör, nickar dom bara och James springer iväg efter sin käraste ägodel.

Aaron ler stort när James aktiverar sändaren och ser till hennes plats kommer visas. Det han däremot inte ler åt är när han ser att hon befinner sig omväg till Michaels hus.

Ilskan skenar i Aarons kropp och han smäller knytnäven i bordet vilket får allt att skaka. Hans värsta fiender har kidnappat hans Nora.

Nu är det krig.

-------------

Jag hoppas att ni gillade kapitlet, tack så sjukt mycket för att ni läser, röstar och kommenterar, blir så galet glad...
Hejdå från mig så syns vi i nästa kapitel💞

Dangerous (Svenska)Where stories live. Discover now