34

1.3K 37 8
                                    

TREVLIG LÄSNING🎀

Tredje personens perspektiv:

Aaron ler för sig själv när han stoppar ner pistolen i byxlinningen. Han drar ner t-shirten över den och betraktar sig själv i spegeln. Han har alltid varit snygg och aldrig någonsin tvekat på att använda det till sin fördel. Folk har kollat på honom och trott på en gång att man kan lita på honom. Eller det han tycker är ännu roligare, de som tittat på honom och trott att de kan honom. På riktig, inte som ett engångsligg utan mer. Han drar sina fingrarna genom den blond bruna frisyren och känner hans leende dö ut. Visst han har utnyttjat så många personer men sen finns det ett enda undantag, ett undantag han inte räknat med. Hans plan var hela tiden att kidnappa Michaels dotter. Lura henne att älska henne, han ville förstöra hennes känslor, hela henne och sen kunde han ge tillbaka henne till Michael och dödat honom på plats. Men sen när hon väckte så många känslor i honom, saker han aldrig känt och hur han såg på henne, på ett sätt han aldrig tittat på någon förut. Det var då det blev komplicerat. Det var då det jobbiga började, då han för första gången i sitt liv älskade.

Aaron rycker sig ur tankar och rättar till pistolen som flyttat på sig. Han går ut ur rummet och letar med blicken efter Nora. Hennes dörr är stängd och inte ett ljud hörs och oro pirrar lite i honom men han slår bort det. Han har inte tid att oroa sig för Nora nu. Han måste se till att planen utförs perfekt och att allt är redo. Inte hade han slagit bort tankarna på Nora om han vetat att hon sitter i sitt rum och gråter. Att hon gråter av irritation, hjälplöshet, han hade gått in ditt och tröstat henne.

Aaron går ner till undervåning och ser Luke beordra runt några personer. Han nickar åt Aaron när han går förbi och Aaron nickar tillbaka. Han går in i köket där James sitter och knappar hårt på sin dator. Hans fingrar glider snabbt över tangenterna och han ser både trött och orolig ut. Aaron vill inte äta middag så därför tar han ett äpple istället. Han slår sig ner bredvid James och studerar honom. James hår ligger huller om buller och hand fingrar ser bleka ut. James käkar är spända och det rycker i hans muskler.

"Är det något som gått fel?" Frågar Aaron och James blick blir hårdare.

"Nej absolut inte, du skulle bara döda din enda kärleks familj och förstöra hennes psyke mer än det är, men nej inget kommer eller kan bli fel"

"James du har in..."

"Jag fattar Aaron. Jag fattar vem du är, vad du gör och varför. Men jag fattar inte hur du kan göra så mot henne. Om du verkligen visste hur skadad hon är skulle du inte genomfört det här. Jag är utbildat i detta och tro mig när jag säger att hon mår dåligt. Hennes hälsa är verkligen inte bra"

Aaron spänner hela kroppen  och känner ilskan i kroppen. Han är arg på James, Nora och han själv. Klart han vet att Nora inte mår bra men han avskyr att James påminner honom om det. Ändå vet Aaron att han bara har sig själv att skylla.

"Du har rätt och det vet du också att du har. Men håll dig borta från det James, men du ska veta att du kan lita på mig. Jag har faktiskt tänkte igenom allt"

James ser upp från dator och tittar istället på Aaron. Han suckar och gnuggar sina ögon.

"Jag litar på dig kompis, men jag håller inte med dig i allt du gör"

Aaron suckar tyst och försöker kontrollera sina tankar och känslor. James har en jäkligt bra poäng. Plötsligt ringer Noras röst i hans huvud

'Du har två val, antingen genomför du inte det här och det kan vara du och jag, eller så gör du det men då ska du även veta Aaron, då förlorar du mig med'

Menar hon på riktig att han förlorar henne om han gör detta. Han hade trott att hon bara sa så för att stoppa honom men nu är han inte längre säker. Kan hon faktiskt mena det, på allvar? Är allt verkligen helt förstört om detta händer? Tanken att mista henne helt, får hans hjärta att krossas. Kanske har han faktiskt en gräns, kanske orkar hon inte med mer. Aaron spänner ihop sina käkar och tänker så det knackar. Han vet vad han ska höra och det kommer lösa allt. Kommer Nora må bättre, och det är allt som räknad för honom.

"Are you ready to go?" Frågar Aaron James, som fortfarande ser irriterad ut.

James svarar inte utan nickar bara och reser sig, noga med att försiktigt stänga locket på sin laptop. Ilskan James känner är stor och han vill bara skaka lite vett i Aaron. James håller inne en suck och reser sig och följer med Aaron ut ur rummet.

Aaron beordrar dem andra att gå ut till bilarna som väntar medan han ska hämta Nora. Han går med tunga steg uppför trappan och känner skuld som trycker mot bröstkorgen. Han hatar att hon är så sårad. Han knackar på hennes dörr och väntar, men får inget svar. Han suckar och öppnar dörren. Men det han möts av är värre än en gråtande Nora. Nämligen ingen Nora...

---------------

Jag kan verkligen inte fatta att det snart är sommarlov...Hursomhelst vad tyckte ni nu? Lämna en kommentar och rösta så blir jag JÄTTEGLAD💞

Tack för att du läste bästa du, så syns vi i nästa kapitel!! :D

Dangerous (Svenska)Where stories live. Discover now