27

1.3K 35 5
                                    

Trevlig läsning💞

Noras perspektiv:

Efter att ha packat upp alla grejer igen och tagit en lång dusch sitter jag nu på sängen och gråter. Tårarna droppar ner på sängen precis som vattnet ur mitt blöta hår. Jag sitter ihopkrupen på sängen i Aarons hus som jag verkligen inte har saknat.
Mitt halvlånga hår droppar mot min öppna rygg och jag ryser inombords. Och jag stirrar konstant på dörren som är olåst. Jag kan fortfarande inte fatta att jag är tillbaka där jag först startade, hos den mest fruktade person jag någonsin träffat i hela mitt liv.
Ändå vill mitt dumma krossade hjärta älska honom. Ändå vill jag känna hans beröring mot min, hans läppar mot mina. Men jag tror jag har blivit galen, galen precis som Aaron. Han är ett MONTER som utnyttjar folk.

*****

Jag har suttit här ett bra tag nu och tanken återvänder hela tiden till mig, var det ett misstag att lämna Aaron? Han var döende, det kanske var för lågt för att vara mig? Och varför från hela första början ville han just ha mig, det finns så sjukt mycket snyggare tjejer än mig ouch Han skulle kunna få vem som helst. Jag går igenom det om och om igen men ingenting tycks falla på sin plats. Ingenting får det att verka klart i huvudet. Jag suckar igen och drar händerna genom mitt hår. Tillslut får jag nog, jag måste sätta på mig något, här kan man aldrig vara tillräckligt försiktig.

Jag torkar håret och sätter på mig en kortärmad vit blus och en beige kjol, på fötterna sätter jag på mig ett par sandaler och studerar mig själv i spegeln innan jag öppnar dörren och går ut. Jag känner hur min mage surrar till och jag inser att jag är hungrig. Jag går tyst ner för den stora trappan, och hör absolut inga röster någonstans i huset, vilket jag känner mig tacksam för. Köket är ganska likt det andra, vit, fräscht och snyggt. Jag öppnar kylskåpet och tar fram yoghurt, granola och frukter.

Jag äter upp under tystnad och ska gå tillbaka till mitt rum igen. Men innan jag hunnit öppna min dörr nyper nyfikenheten tag i mig och jag får lust att gå igenom alla dörrar som finns här för att se om något mer har ändrats.

Jag går igenom den långa korridoren. Jag stannar upp framför en dörr som står på glänt och kickar försiktigt in. Ingen är där och såklart tar jag chansen att smyga in där. Rummet verkar vara Aarons nya kontor. Kontoret är i en riktig röra för att vara ärlig. Det ligger saker överallt, filer, mappar som ligger utsprida över hans bord och papper på golvet.
Plötsligt rycker såklart någon tag i mig och jag slungas snabbt ut ur rummet. Jag blir genast upptryckt på väggen av en arg Aaron.

"Om du tror du kan gå runt och snoka låser jag jag mer än gärna in dig"

"Jag är redan inlåst" muttrar jag kaxigt tillbaka utan att ens tänka mig för.

Mitt mål har varit att irritera och göra livet så hemskt som möjligt för honom, men sen vi kom hit vill jag bara hålla avstånd och inte reta upp honom.
Aaron greppar tag hårdare om mig och pressar mig hårdare mot väggen. Jag känner återigen skräcken väckas upp inom mig och mitt hjärta börjar dunka snabbare.

"Quit that fucking attitude!! Gå och lägg dig istället, imorgon är en stor händelse"

"Vad händer imorgon?"

"Vi ska på besök!"

Aaron trycker sin kropp mot min och skrattar lätt innan han lämnar mig... Jag blänger surt efter honom och försöker att låta bli att skrika något fult. Jag fortsätter genom korridoren tills jag kommer fram till "min" dörr och kliver in. På sängen ligger en ask fylld med choklad och en söt nalle Björn med ett brev runt halsen. Jag går fram och ser mig om i rummet, innan jag river upp lappen och löser det står:

Min kära Nora, välkommen tillbaka<3

Jag fnyser högt och slänger nalle björnen på golvet och öppnar dörrarna till balkongen. Jag lutar mig fram över räcket och kollar ut över utsikten. Solen håller på att gå ner och träden gungar i samma takt. Jag kan inte sluta tänka på det Aaron precis sa, på besök?? Hos vem??Är han seriös??

-----------

Hoppas att ni gillade detta kapitlet!! Jag vet att det kanSke inte hände så mycket och jag är verkligen ledsen för det men det kommer det snart, lovar...Tack så sjukt mycket för att ni läser, rösta och kommenterar... Ha en fortsatt trevlig dag🎀

Dangerous (Svenska)Where stories live. Discover now