41

1.2K 32 19
                                    

TREVLIG LÄSNING!!🐝

Noras perspektiv:

Jag sitter i köket och kollar i någon tidning om 'hur man bäst lagar mat',  vilket var den ända läs relaterade tidning jag kunde hitta. Det kanske är så att killarna är mästerkockar, långa vita förkläden med höga hattar och även lite mjöl i ansiktet. Tanken får mig att fnissa men jag avbryts då jag hör en bekant röst som är ingen mindre än Aarons. Han går ner för trappan och närmar sig köket.

"That's perfect, thank you!" Säger Aaron som nu står mittemot mig. Aaron är ny duschad och det doftar precis som Aaron brukar lukta, manligt. Hans blötta hår droppar ner på hans icke knäppta skjorta. Han flinar när han får syn på tidningen.
Jag bläddrar sida efter sida då massor med mat bilder kommer upp. Jag kan inte låta bli att slicka mig runt munnen, klockan är middag och jag har inte ätit frukost än, eftersom det inte funnits något att äta förutom en rutten banan som legat i kylen hur länge som helst.

"Jag ser att du är hungrig, Love. Därför har jag bockat ett bord på en utav min favorit restauranger inte så långt härifrån"

Jag blir förvånad! Jag stirrar länge på honom. Man brukar inte bocka bord om det inte är något speciellt tillfälle. Och jag som har försökt undvika killarna så mycket det bara går men det är som om vart jag än går så är dem efter mig.

"Jag är inte hungrig!" Säger jag och kollar ner i tidningen igen, på dem lockande mat bilderna. Min mage börjar kurra och Aarons läppar formar ett flin. Typiskt!!!

"Är du säker?!" Säger Aaron och närmar sig mig.

Jag suckar, stänger tidningen och ska precis resa mig när Aaron fångar mig. Han lutar sig försiktigt fram och viskar:

"Man brukar inte tacka nej till en dejt med mig, Nora! Sätt fart gör dig iordning, vi har inte hela dagen" Säger han och släpper mig.

En dejt? Ska jag verkligen på dejt med Aaron?! Detta är inte klokt. Det kommer bli den stelaste dejten någonsin. Han vet att jag har känslor för honom och hur mycket jag försöker dölja det så går det inte så bra, som ni kanske redan märkt, så denna dejten kommer bli en katastrof. Även det som hände på motellet var verkligen ett misstag, ett stort misstag. And it will hunt me forever.

Jag går upp till rummet, och stänger dörren bakom mig. Jag tvättar ansiktet och börjar sminka mig. Jag lägger på ett naturligt lager med smink och sätter upp håret i en fin tofs. Jag studerar mig själv i spegeln och ska precis lägga ett lager utav läppglans när jag ser något ligga på sängen. Det är en sjukt glittrig klänning, i färgen gul och runt om ligger smycken och ett par hög klackar. Jag kan inte tro mina ögon?!! Jag kollar på den stängda dörren en stund innan jag flyger fram av glädje, jag tar klänningen och skorna i famnen och kramar dem hårt.
Vänta nu?!! Vill Aaron att jag ska ha på mig detta på dejten? Aldrig, den är alldeles för fin, fast jag har inget annat så det får bli den.

Jag ler för mig själv när jag ser mig i spegeln, allt är perfekt. Klänning är precis i den längden jag gillar, varken för lång eller för kort, och skorna sitter precis som dem ska och smyckena är det som gör det lilla extra. Jag sprutar på lite parfym innan jag kliver ut ur rummet. Jag går med självsäkra steg fram till trappan. Precis nedanför står Aaron kläd i kostym och ler för sig själv. Jag går sakta ner för trappan, för att inte ramla med klackarna på.
När jag väl är nere tar Aaron min hand och kysser den mjukt, precis som killen brukar göra i filmer. Jag känner hur mina kinder börjar brännas, men det bryr jag mig inte om. Jag börjar verkligen få panik på mig själv, jag är alldeles för exalterad vilket jag inte vill vara. Gud jag är precis som någon tonårstjej som gått förbi sin Crush och gråter utav glädje... Skärpning Nora, skärpning.

Dangerous (Svenska)Where stories live. Discover now