37

1.2K 38 5
                                    

TREVLIG LÄSNING🎀

Tredje personens perspektiv:

Aaron vrider sig galet ur Lukes grepp och han puttar hårt in honom i dörren som nu är stängd. Harry dunkar hårt i dörren och ser irriterat på Aaron. Vad fan håller han på med, är det enda han kan tänka och kommer mot honom igen.

"Aaron du måste lugna ner dig. Du har inte tid med det här"

Aaron ryter argt till och puttar bort Luke och rycker upp dörren. Han börjar stampa ut genom dörren och Luke kastar sig efter honom. Han puttar bort Aaron så han snubblar till och hamnar i den långa korridoren istället för att följa efter den sovandes Nora. Aaron ser galet på Luke och han tänker så det knackar.

"Aaron lugna ner dig. Du kommer döda henne annars"

Det verkar inte vara orden Aaron vill höra då han sedan rycker tag om Luke och smäller in honom i vägen. Hårt så att tavlan på vägen ramlar ner och flera glas bitar hamnar utsprida på golvet.

"Du vet fan ingenting. Jag borde fan döda henne! Jag borde ha dödat henne. Hon hade varit död vid detta laget om jag inte..."

Luke puttar bort Aaron och puttar in honom i väggen på andra sidan. Han håller tag i Aarons tröja och skakar honom våldsamt.

"Lyssna på mig! Du borde döda henne. Hon förtjänar att dö, hon vill dö. Du borde bara ta en pistol och skjuta henne, få henne ur vägen för en gångs skull. Detta är jobb för sådana som är starka, inte någon svag mes som hon är!!"

Luke pausar och ser Aarons ilska bli ännu större. Han tar tag om Luke och puttar bort honom. De rullar tillsist omkring på golvet bland det utsprida glaset och slår varandra helt galet. Aaron vinner såklart men James röst får honom att pausa.

"Ni ska inte döda någon, ni ska inte döda henne. Jag kommer inte låta någon av er göra det, och det är inte för hennes skull, utan din Aaron! Du kanske inte vill erkänna det, men du är svag för henne. Hon har en speciell plats hos dig och vi vet båda att du aldrig kommer hitta någon annan som henne. Så för din mentala hälsa, för ditt förstånd tänker jag inte låta dig följa dina instinkter"

Detta får Aaron att stanna upp och för första gången på länge för att,  verkligen tänka. James har rätt, han kan inte döda henne. Han vill göra det, men han kan inte, han får inte! Vad skulle hända isåfall? Han skulle bli galen. Det finns inget som kan begränsa honom om inte Nora finns. Om inte hon finns hos honom, och han dessutom vet att han dödat henne, kommer han bli helt galen. Det finns ingen gräns för honom isåfall. Då kan hela USA packa väskorna, beredda att fly.
Men han är ju så arg. Han är så fruktansvärt arg på henne. Hur tänkte hon när hon ville begå självmord?! Han tackar fortfarande James för att han satte den där sändaren i henne. Annars hade det varit försent, då hade hon varit död vid detta laget.

Aaron bankar hårt i väggen och lägger pannan mot en. Han är alldeles varm i kroppen på grund av ilskan. Men nu är han lugn. Nu är han sansad och sitt briljanta jag igen.

"Du har rätt" Säger Aaron bara och vänder sig bort från James och Luke och går in på sitt rum.

Han sjunker ner på sängen och skriker ut sin ilska i en kudde, så dovt han kan. James har så jävla rätt och Aaron hatar det. Noras skrik ekar i hela huset, hon måste ha vaknat. Han hatar att James måste berätta det uppenbara för honom. Hennes skrik är plågat och det skär i honom bara av att höra det. Han får lust att bara gå in i rummet där hon ligger och ta upp henne i hans famn och hjälpa henne igenom smärtan han återigen orsakat henne.

Men att vara blödig är inget Aaron gör. Därför sätter han sig rakryggad i sängen och lyssnar på vartenda skrik, och rör inte en min.

-------------

Jag hoppas verkligen att ni gillade detta kapitlet även fast det var ganska kort... Tack så sjukt mycket för att ni läser, röstar och skriver så fina kommentarer, blir så glad!!💗 och tänk att jag suttit och skrivit detta kapitlet ute i solen, i 20 grader är något jag aldrig hade trott men, sommaren närmar sig och det värmer hela min själ att veta att sommar snart är här och att man ska åka utomlands och träffa nytt folk. Det skulle vara roligt om ni ville dela med er av vad ni ska göra på ert sommarlov!!
Hejdå från mig så syns vi i nästa kapitel.

Dangerous (Svenska)Where stories live. Discover now