Chapter 69

754 44 0
                                    

Niall's POV

Rýchlo som dobehol do kuchyne, pričom som sa šmykol na plávajúcej podlahe a posledné dva metre som doletel. Zastavila ma až kuchynská linka. Na sporáku sa v teflónovom hrnci varili špagety. Zobral som zo stola papier, na ktorom bol vytlačený recept na špagety s paradajkovou omáčkou.

Osolená voda, v ktorej plávali cestoviny, vrela a, kým som vypol sporák, vykypela. Chytil som do ruky drevenú varechu a pozrel sa na obsah hrnca. Sklamane som vzdychol. Ešte raz som preštudoval recept a uvedomil si, že som špagety nechal variť o takmer pol hodinu dlhšie. Preto sa rozvarili, nedržali pokope a lámali sa.

Odrazu som pocítil nepríjemný zápach. Odkryl som pokrývku na ďalšom hrnci a smrad zaplnil celú miestnosť. Hneď som bežal otvoriť všetky okná, aby sa v kuchyni vyvetralo. Stisol som si nos a nazrel do hrnca. Varechou som obsah premiešal a všimol si na spodku pripálené miesta.

Uzavrel som to tak, že zo mňa kuchár nikdy nebude. Zase budem musieť večeru objednať u donáškovej služby. Ešteže existujú!

Objednal som si obyčajnú šunkovú pizzu s kukuricou a šampiňónmi. Oznámili mi, že o trištvrte hodinu mám očakávať príchod svojej večere. Čakanie na pizzu som strávil celkom užitočne.

Zobral som obidva hrnce do kúpeľne a ich obsah spláchol do záchodu. V oboch však zostali buď kúsky zaschnutých špagiet, alebo pripálená paradajková omáčka. Zase som sa vrátil do kuchyne a hrnce položil do drezu. V jednej zo skriniek, pripevnených na stene, som našiel drôtenku.

Čistenie hrnca, ktorom sa varili cestoviny, išlo ako po masle. Problém nastal pri tom ďalšom. Pripálené miesta vôbec nešli dole. Takto usilovne som neumýval riad, ani keď mi to prikázala mama u nás doma. No moja usilovnosť mi nepomohla. Nakoniec som sa rozhodol, že hrniec pôjde do odpadkového koša.

Čistenie ma zamestnalo na toľko, že hneď, ako som skončil, mi doniesli pizzu. Zobral som ju do obývačky a položil na obrovský konferenčný stolík. Pohľadal som ovládač, ktorý som našiel zapadnutý medzi vankúšmi. Zapol som MTV, kde práve púšťali rôzne hudobné videoklipy.

Otvoril som škatuľu, v ktorej bola pizza, a zobral si jeden trojuholník. Dojedal som práve posledný kúsok pizze, keď sa do môjho bytu dovalil Zayn. Nemal obuté tenisky. Musel sa ku mne veľmi ponáhľať. Od vstupných dverí sa rozbehol a ku koženej sedačke, na ktorej som bol rozvalený, sa došmýkal vďaka plávajúcej podlahe a chlpatým farebným ponožkám, ktoré mal na chodidlách.

„Volala mi Perrie," povedal, keď sa vydýchal, a ukázal na mobil, ktorý ešte stále zvieral v pravej ruke.

„To nie je nič neobvyklé," mykol som plecami, „keďže si telefonujete stále. Ak nie ste spolu, tak stále držíš v ruke mobil a hovoríš do neho."

Škaredo sa na mňa pozrel a prevrátil oči ku stropu. „To je jedno. Nebuď hneď nepríjemný."

„Tak a čo si chcel?" zaujímal som sa. „Stále si mi nepovedal dôvod, pre ktorý si mi napochodoval do obývačky."

„Chystal som sa ti to povedať, lenže si mi skočil do reči." Zayn si prekrížil ruky na hrudi a sadol si vedľa mňa na sedačku. „Perrie mi povedala, že Ally robí práve interview v Lisa Dixon Show. Neveril som jej, keďže si mi hovoril, že len pred nedávnom odišla z liečebne. Na dávanie rozhovorov je ešte priskoro podľa mňa. Tak som si to overil. Doma som zapol kanál, ktorý mi Perrie povedala. Utekal som k tebe hneď, ako Ally prezradila, že ju jeden chalan kedysi znásilnil. Ty si to vedel?"

Prekvapene som zažmurkal. „Čože?"

Zayn nadvihol obočie. „Takže si to nevedel?"

„Nie," namietol som, „vedel som o tom. Ja len..."

Nemyslel som si, že Ally dostane odvahu povedať svetu, čo sa jej stalo, keď mala pätnásť. Nie je to téma, ktorá sa rozoberá na interviewu. Prečo sa to vlastne rozhodla všetkým povedať? Mlčala tri roky. Prečo teraz?

„Chúďa dievča," Zayn si pretrel oči. „Má len osemnásť a zažila toľko zlých vecí. Znásilnenie, strata rodičov, pobyt na psychiatri..." vymenúval a krútil pritom hlavou. „Hm, odkedy má vlastne prefarbené vlasy?"

„Neviem," priznal som, „no keď som ju pred pár dňami videl, už bola brunetka."

„Kde si ju videl?" spýtal sa.

Mykol som plecami. „Na Gregovej svadbe."

„A?"

„A čo?" nechápal som.

„Chodíte spolu ešte? Je to medzi vami posledné mesiace divné. Ešte v novembri by som povedal, že sa dáte naozaj dokopy, že tá pretvárka čoskoro skončí. Ale teraz? Nechápem to. Prečo si ju aspoň raz nenavštívil na liečebni? Určite by sa tvojej návšteve potešila. Naozaj chceš, aby to medzi vami takto skončilo?"

„Neviem," povedal som popravde. „Kedysi som vedel, čo chcem. Teraz si tým nie som veľmi istý. Ally ma vážne privádza do šialenstva. Kto sa v nej má vyznať? Raz povie jedno, inokedy druhé. Komplikovanejšie dievča som v živote nestretol."

„To z nej robí výnimočnú. Preto si sa do nej zamiloval, nie?" uvažoval a zmĺkol. „Ak tvoje city k Ally sú skutočné, nenechaj ju odísť."

Po jeho slovách sa v miestnosti ozývala len stíšená hudba z MTV. Nevedel som, čo mu mám povedať. Myslel som si, že viem, čo je skutočné. No po tých mesiacoch...?

„A kde má vlastne Ally to interview?" spýtal som sa po chvíli. „Si tu už niekoľko minút a stále si mi to nepovedal."

„Daj ovládač!" prikázal, no kým som mu ho stihol podať, vytrhol mi ho z ruky. Zahľadel sa naň a stlačil dve číslice. MTV zmizla a nahradil ju iný kanál.

Moja pozornosť sa najskôr sústredila iba na Ally. Mala oblečené tmavomodré šaty po kolená a biele sako. Hnedé vlasy si stiahla do naoko neupraveného drdolu, z ktorého vytŕčalo pár kučier. Vyzerala smutne, ale čo sa dalo čakať od dievčaťa, ktoré prezradilo celému svetu, že bolo znásilnené?

„Ehm, hovorila si, že máš viac tajomstiev. Chystáš sa tu povedať ešte nejaké?"

Až vtedy som si všimol moderátorku, ktorá viedla rozhovor. Bola to postaršia blondína – asi po štyridsiatke. Svetlé vlasy mala po plecia. Na dnešné interview si obliekla hnedú sukňu a bielu košeľu.

„Áno," prikývla, „preto som sem prišla." Na malý okamih zmĺkla a nad niečím sa zamyslela. „Ďalšie tajomstvo súvisí s Niallom."

Zayn ma potľapkal po pleci a povzbudzujúco sa usmial. „A si v riti, kamarát."

Let's pretend it's love |SK| - Niall HoranDonde viven las historias. Descúbrelo ahora